Må baby smage på melon og agurk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

Jonatansmor

Zibi_84 skriver:

Har den samme tanke! Og vi har ikke nogen former for allergi i familien, så det gør jeg sq Nu skal jeg frem med smagsprøverne hehe

Og - når han begynder at få tænder, så er alt frossen, blød frugt og grønt et vidundermiddel. De kan få boret det frugt godt og grundigt ned i de ømme gummer og kulden hjælper..

Men det har du glemt til den tid - så du spørger bare igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Babystar

Hej alle. Min søn starter på mos om 3 ugers tid. i mellemtiden har jeg ladet ham sutte lidt på et stykke melon og agurk, hvilket falder i RIGTIG god jord han elsker det. Men min svigermor mener at melon kan krydsreagerer med noget andet?? Er det noge i ved noget om, og er det ok at lade ham smage på frugt og grønt? Tak. mvh. Zibi

Hej Zibi,

Her er et uddrag af en sundhedsplejerskes anbefalinger:

"Med hensyn til frugt, så anbefales det at tilbyde kogt frugt indtil hun er ca 6 måneder. Og efter 6 måneders alderen kan man så begynde med frisk frugt og bær. Det handler simpelthen om at hendes mave og tarmsystem skal kunne følge med og være i stand til at nedbryde den mad hun tilbydes og det er lettere for maven at arbejde med noget der er kogt.

Lige netop vindruer skal man være opmærksom på til små børn. Det er vigtigt at de skrælles og skæres i stykker ellers kan de sætte sig fast i halsen. jordbær, melon, fersken, kiwi og andre lidt blødere frugter er ofte rigtigt gode til børn, men det gives altså normalt først efter 6 måneders alderen frisk ... hvis du synes kan du jo forsøge med en enkelt skefuld af en smoothie og se hvordan hun reagerer på det, får hun ondt i maven, så må I jo leve med det"

Du kan læse resten her:

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=KOST%20OG%20ERN%C6RING&id=9241

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

1. november 2011

Pige2009

Zibi_84 skriver:

Men er det også ok selvom han kun er 4 måneder?

Ja, så længe han kun sutter... Bare pas på, han ikke får noget galt i halsen

Anmeld

1. november 2011

Zibi_84

Jonatansmor skriver:

Og - når han begynder at få tænder, så er alt frossen, blød frugt og grønt et vidundermiddel. De kan få boret det frugt godt og grundigt ned i de ømme gummer og kulden hjælper..

Men det har du glemt til den tid - så du spørger bare igen

Ihh hvor er du sød! Alletiders:O) Tak

Anmeld

1. november 2011

Zibi_84

Babystar skriver:

Hej Zibi,

Her er et uddrag af en sundhedsplejerskes anbefalinger:

"Med hensyn til frugt, så anbefales det at tilbyde kogt frugt indtil hun er ca 6 måneder. Og efter 6 måneders alderen kan man så begynde med frisk frugt og bær. Det handler simpelthen om at hendes mave og tarmsystem skal kunne følge med og være i stand til at nedbryde den mad hun tilbydes og det er lettere for maven at arbejde med noget der er kogt.

Lige netop vindruer skal man være opmærksom på til små børn. Det er vigtigt at de skrælles og skæres i stykker ellers kan de sætte sig fast i halsen. jordbær, melon, fersken, kiwi og andre lidt blødere frugter er ofte rigtigt gode til børn, men det gives altså normalt først efter 6 måneders alderen frisk ... hvis du synes kan du jo forsøge med en enkelt skefuld af en smoothie og se hvordan hun reagerer på det, får hun ondt i maven, så må I jo leve med det"

Du kan læse resten her:

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=KOST%20OG%20ERN%C6RING&id=9241

Håber du kan bruge det til noget

Hej. Tak for svaret! kan godt se at der både er for og imod? men jeg nu lige jeg nærlæsewr den artikel du har sendt... Men tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.