Må baby smage på melon og agurk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.192 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Zibi_84

Hej alle. Min søn starter på mos om 3 ugers tid. i mellemtiden har jeg ladet ham sutte lidt på et stykke melon og agurk, hvilket falder i RIGTIG god jord han elsker det. Men min svigermor mener at melon kan krydsreagerer med noget andet?? Er det noge i ved noget om, og er det ok at lade ham smage på frugt og grønt? Tak. mvh. Zibi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Jonatansmor

Zibi_84 skriver:

Hej alle. Min søn starter på mos om 3 ugers tid. i mellemtiden har jeg ladet ham sutte lidt på et stykke melon og agurk, hvilket falder i RIGTIG god jord han elsker det. Men min svigermor mener at melon kan krydsreagerer med noget andet?? Er det noge i ved noget om, og er det ok at lade ham smage på frugt og grønt? Tak. mvh. Zibi

Herhjemme fik drengen også alt godt fra haven i takt med han blev mere og mere nysgerrig - han lever stadig, i bedste velgående faktisk og en af yndlingsspiserne er nu..... Hvide, skivede løg

Sålænge du skærer skallen af, så kan jeg ikke se det vilde problem?

Anmeld

1. november 2011

K&S

Zibi_84 skriver:

Det kan jeg ikke se noget problem i  så bliv du bare ved med det

Anmeld

1. november 2011

Zibi_84

Jonatansmor skriver:

Herhjemme fik drengen også alt godt fra haven i takt med han blev mere og mere nysgerrig - han lever stadig, i bedste velgående faktisk og en af yndlingsspiserne er nu..... Hvide, skivede løg

Sålænge du skærer skallen af, så kan jeg ikke se det vilde problem?

Lyder rigtig godt Du har i hvertfald ikke fået dig en kræsen dreng hihi Tænker heller ikke at det burde være forkert? Det styrker jo også deres nysgerrighed og smagsløg

Anmeld

1. november 2011

Zibi_84

K&S skriver:

Det kan jeg ikke se noget problem i  så bliv du bare ved med det

Kanon

Anmeld

1. november 2011

Pige2009

Zibi_84 skriver:

Det sker der ikke noget ved Laura elskede agurker og gør det stadig

Anmeld

1. november 2011

Zibi_84

Baagøe skriver:

Det sker der ikke noget ved Laura elskede agurker og gør det stadig

Men er det også ok selvom han kun er 4 måneder?

Anmeld

1. november 2011

Jonatansmor

Zibi_84 skriver:

Lyder rigtig godt Du har i hvertfald ikke fået dig en kræsen dreng hihi Tænker heller ikke at det burde være forkert? Det styrker jo også deres nysgerrighed og smagsløg

Altså, sålænge drengen ikke kan kvæles i det, få allergiske reaktioner (er der allergi i familien, kan man med god mine gå uden om de fødevarer det handler om) eller andet direkte skade, har jeg taget en voksen beslutning om at drengen kun har godt af at prøve alt mellem himmel og jord.

Du giver ham da bare melon, agurk og alt muligt andet at sutte på. Så vænner systemet sig vel også til det, lige så roligt..

Anmeld

1. november 2011

Zibi_84

Jonatansmor skriver:

Altså, sålænge drengen ikke kan kvæles i det, få allergiske reaktioner (er der allergi i familien, kan man med god mine gå uden om de fødevarer det handler om) eller andet direkte skade, har jeg taget en voksen beslutning om at drengen kun har godt af at prøve alt mellem himmel og jord.

Du giver ham da bare melon, agurk og alt muligt andet at sutte på. Så vænner systemet sig vel også til det, lige så roligt..

Har den samme tanke! Og vi har ikke nogen former for allergi i familien, så det gør jeg sq Nu skal jeg frem med smagsprøverne hehe

Anmeld

1. november 2011

TaAsJu

Her hjemme har pigerne også fået lov og smage på alt det de ville.. Og vores den stores spiser idag syltede hvidløg og oliven med stor velbehag..

Så længe du selv syntes det er i orden og han ikke kvæles i det kan jeg heller ikke se det forkerte i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.