MaybeBaby skriver:
Kunne I så godt bare ligge jeres søn efter en snak i gyngestolen uden at han stikker i sådan et skrig, at sutten ikke engang er interessant? Og nej, vi har nemlig ikke noget fast om aftenen endnu, da han siden han var 3-4 uger (altså for et par uger siden) ikke har villet overgive sig, og så har vi jo prøvet en masse forskelligt. Og hvad gør man lige af ritualer med nyfødte?
Som regel var han totalt skeløjet af træthed når vi lagde ham. Det begynder at dæmre nu, det handler om at omstille sig fra dagens sus til aftenens ro og det tager ca 20 minutter for os alle at falde til et stadie hvor vi kan sove.
Jeg kan ikke huske om han blev ammet før eller efter hans bad. Jeg er rimeligt sikker på den gik: Bad, creme, ble, nattøj, mad, put, seng. Der var ingen radio eller tv, vores soveværelse har et seperat badeværelse så efter hans bad kom han ikke ud af de rum. Vi snakkede roligt, afdæmpet, nynnede en lille melodi mens han fik creme på og ble.
Jeg tror svaret du leder efter er ro, gentagelse, babymassage (Smør ham ind i creme fra top til tå, med rolige, blide masserende bevægelser) og lidt kvalitetstid med mor eller far.
Men om det virker med det samme, eller om det skal have lidt tid... ved jeg jo ikke
Anmeld