MaybeBaby skriver:
Jo, det er udenfor
Vi har prøvet liften, men måske den skal have en chance til
vi har intet i eller over hans seng, der kan stimulere ham og værelset er helt mørkt. Hvis jeg får ham til at falde i søvn uden for soveværelset (fx i går faldt han helt hen til at blive ammet liggende i sofaen (kl 22) så ventede vi noget tid, da de kloge siger at de sover dybest 20-30 min efter, og så flyttede vi ham ind i hans seng, som står i soveværelset. Men så er der også aftener, hvor han kun falder i søvn efter at han ligger i vores seng med en af os (gerne mig, da det ofte tager så lang tid at få ham til at sove, at han skal ammes igen) og det tager gerne en 3 timer, hvis vi fx starter imellem 19-20. Ligger vi ham bare i hans seng, når han viser tegn på træthed omkring kl 20, så skriger han, som havde vi mishandlet. Også selvom vi sidder og har en hånd på hans mave/giver ham sutten/holder ham i hånden.
Okay... Lidt mere tanker herfra
Har du plads til den barnevogn kan stå inde i soveværelset? Måske han finder den tryg og helst vil sove i den? Så kan han altid blive rykket over i sin egen seng, når han har fundet sin rigtige rutine?
Hmmm..... Hvad med et lunt bad inden sin sidste ammetur?
Tænker lige lidt mere, det er efterhånden et år siden at drengen var ½ så der skal graves lidt dybt...
Det er helt rigtigt at der går 20 minutter inden vi rammer vores dybe søvn. Problemet ved at flytte rundt med dem i den fase, er at vågner de pludseligt, bliver de utrygge. Det optimale ville være at han faldt i søvn på egen hånd, i det rum han skal sove i.
Sørger I for at gøre de samme ting, på samme tid hver aften? Gentagelser er med til at skabe sikkerhed og tryghed..
Ville heller ikke kunne lade ham græde sig selv i søvn..
Hov! Altså, da han var helt lille havde vi en gyngestol inde i soveværelset. Den sad en af os altid i et kvarters tid inden han blev puttet. Vi snakkede om løst og fast med ham, nussede ham i håret og lod dagen rinde ud, mens den anden sørgede for dagens sidste pligter. Vi tog på skift, så undgår vi at det kun er en af os der kan putte.