Anonym skriver:
Jeg ved ikke længere om jeg skal være sammen med min kæreste... Vi har været sammen i 2 år og har en datter på 6 måneder.
Jeg har aldrig været i tvivl om, om jeg elskede ham, og jeg var HELT sikker på det skulle være os for altid. (os to mod hele verden.) Men nu føler jeg ikke noget for ham, ud over at jeg hele tiden bliver irreteret på ham, og lige meget hvad han gør, så føler jeg det er forkert...
Det er synd for ham, og synd for vores datter at vi hele tiden skændes eller bider af hinande... (Hun er vist blevet så vant til det at hun falder i søvn hver gang vi begynder at bide af hinanden
) Jeg har altid sagt man ikke skal blive sammen pga. et barn... Men som det er lige nu føler jeg der kun er to grunde til jeg ikke er gået...
1. vi har en datter der ikke er ret gammel, og ikke forstår hvad der sker. 
2. Jeg er bange for hvad jeg skal stille op hvis jeg ikke skal være sammen med min kæreste... bange for hvordan økonomien, studiet og det hele skal hænge sammen når jeg forlader den som gør det hele stabilt... (skal ud og finde en lejelighed, og føler ikke jeg kan snakke med mine egne forældre om det...
)
Jeg har MANGE gange sagt til ham jeg ville gå, og hver gang har vi skændtes, grædt lidt og så er det endt med jeg er blevet...
Jeg kan simpelthen ikke holde det ud mere... Men jeg er bange...
Hvad synes i jeg skal gøre??? kan jeg blive forelsket i ham igen? Eller er den følelse af at elsker ham helt død?
Jeg hader tanken om at han tænder på andre kvinder, og stikker mig små hvide løgne for ikke at såre mig, over han gerne vil se på andre kvinder, og tænder på andre kvinder osv.
Selvom det ville gøre ondt at han siger det som det er, så vil jeg hellere have det end en løgn om at han ikke er som alle andre mænd, og ikke har lyster som alle andre mænd...
Åh gud... der er så mange ting i det der gør jeg ikke længere ved hvilket ben jeg skal stå på...
Gider ikke mere, men tør ikke gå...
Det er ganske normalt, at mødre mister følelsen af forelske og af og til kærlighed og konstant synes at partneren er irriterende. Man får SÅ meget nærhed med den lille, at mange ikke føler behov for at få nærhed fra deres mand mere. Og mange bliver irriteret over alt og ingenting. Synes manden snakker irriterende, ser irriterende ud, snorker på en irriterende måde osv. osv. Det har jeg i hvert fald læst flere steder!
Mht. løgnene og din gennerelle frustration og sorg over forholdets nuværende situation, synes jeg I skal opsøge parterapi. Det kan hjælpe UTROLIGT meget!
Mange mænd tror de bliver nødt til at lyve for at forhindre deres kvinde i at blive såret, vred. Og de kan også være bange for, at hun ikke vil elske ham, hvis ikke han opfylder det billede, han tror, hun har af den perfekte mand!
Og så spørg dig selv, om du er med til at fastholde ham i det mønster..? Om din jalousi er så stor, at han ikke kan se anden udvej end at lyve eller fortie.
Husk I er to i forholdt, og I har helt sikkert begge en masse I kan lære, og som I kan gøre meget bedre! Og så skal I stoppe med at skændes foran jeres lille datter. Det kan hun tage skade af, hvis det sker hver dag, og der generelt er dårlig stemning!
Jeg håber du/I finder en god løsning - hvis I begge er indstillet på at kæmpe, så er det kampen værd