Skemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2011

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Deres maver klarede det helt fint... Der var slet ingen problemer der... men igen de var også nogle basser på 8 kg så de kunne sagtens tåle det

Hehe som en anden en også siger, så har det vist ikke noget med vægten, men alderen at gøre. Til gengæld har jeg også hørt at man jo i "gamle dage" tog lidt lættere på det og gav dem skemad fra 2 måneders alderen. Så det går jo nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

Tvillingemor80

tæt på 6 mdr.. har stemt 5,5 .. Kunne sagtens mætte dem, men de ville så gerne havde noget når vi andre fik, og derfor fik de selvfølgelig lov at starte på grød og mos  

Anmeld

3. november 2011

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Haha kan nok gætte mig til hvad du mener

Men så var det da heldigt at hun også havde en god alder til at starte

ja det var jeg også meget glad for

Anmeld

3. november 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

tæt på 6 mdr.. har stemt 5,5 .. Kunne sagtens mætte dem, men de ville så gerne havde noget når vi andre fik, og derfor fik de selvfølgelig lov at starte på grød og mos  

Så er det da også bare med at komme i gang, de har været mere end klar på det tidspunkt

Anmeld

3. november 2011

Sara.

Anonym skriver:

Ja man må vel se efter om de er interesserede, ellers er der jo ingen grund til at starte, man skal jo ikke presse de små Måske lidt når de er 9 måneder

:-) ja det er bedst at ta det i deres tempo.... og det kan jo være så forskelligt fra barn til bbarn....

Hehe ja, blev en lidt ond mor da min datter var 9 mdr, men der var jo en god grund til det!!! Hun havde gået i vuggestue i 2 uger på det tidspunkt, hvor vi håbede hun ville spise, men det gjorde hun ikke.... så måtte vi jo stoppe med bryst fuldstændig

Anmeld

3. november 2011

maria_wlt

Med Tristan startede jeg som 4 mdr... Han tog det helt fint.. 

Ene er nu 6 mdr og hun gider det slet ikke.. Hun fik kun bryst indtil hun var 5 mdr.. Nu får hun almindelig mad + bryst..

Anmeld

3. november 2011

Tona

Anonym skriver:

ja hvornår?

Jeg har stemt blankt, da vi begyndte at give Amanda skemad da hun lige var 3 mdr. Hun var en stor og meget sulten pige og i samråd med læge og sp valgte vi at gøre det for at kunne mætte hende.

Der var ingen problemer med hendes mave og hun blev straks glad og harmonisk igen af at blive ordentlig mæt

Jeg ville dog ønske at vi kunne have ventet alligevel til hun var min. 4 mdr, men det er der nogen børn som ikke kan og jeg syntes det er synd at man vejleder så ensidigt uden at fortælle forædre at der er nogen børn som skal have skemad før. Selvfølgelig er det kun noget man skal gøre hvis man ikke har andre valg, men de børn skal der også tages hensyn til jo  

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg har stemt blankt, da vi begyndte at give Amanda skemad da hun lige var 3 mdr. Hun var en stor og meget sulten pige og i samråd med læge og sp valgte vi at gøre det for at kunne mætte hende.

Der var ingen problemer med hendes mave og hun blev straks glad og harmonisk igen af at blive ordentlig mæt

Jeg ville dog ønske at vi kunne have ventet alligevel til hun var min. 4 mdr, men det er der nogen børn som ikke kan og jeg syntes det er synd at man vejleder så ensidigt uden at fortælle forædre at der er nogen børn som skal have skemad før. Selvfølgelig er det kun noget man skal gøre hvis man ikke har andre valg, men de børn skal der også tages hensyn til jo  

Ja jeg har jo åbenbart så fejlagtigt troet at de absolut ikke må før de er 4 måneder. Nogen gange bliver reglerne stillet så firkantet op at man næsten bliver bange af ingen grund, og sådan er det jo med rigtig mange ting når det gælder babyer. Men jeg kan da vist roligt komme i gang med det rigtige mad, min er jo 4 måneder

Anmeld

4. november 2011

Anonym trådstarter

lærkes_mor skriver:

:-) ja det er bedst at ta det i deres tempo.... og det kan jo være så forskelligt fra barn til bbarn....

Hehe ja, blev en lidt ond mor da min datter var 9 mdr, men der var jo en god grund til det!!! Hun havde gået i vuggestue i 2 uger på det tidspunkt, hvor vi håbede hun ville spise, men det gjorde hun ikke.... så måtte vi jo stoppe med bryst fuldstændig

Ja, det kan virke ondt, men vi ved jo hvad der er bedst for dem, og hun har sikkert glemt alt om det bryst nu

Anmeld

4. november 2011

Sara.

Anonym skriver:

Ja, det kan virke ondt, men vi ved jo hvad der er bedst for dem, og hun har sikkert glemt alt om det bryst nu

Ha ha... nej faktisk ikke... Hun spørger ofte ind til hvorfor hun ville ha bryst, og hun godt kunne tænke sig det igen...... og drikker meget mælk og vand........

Men ja som voksne har vi et ansvar og ved ofte hvad der er bedst for vores børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.