Jeg stod i præcis samme situation som dig: INGEN grund til at pådutte sutten, hvis det ikke er nødvendigt.
Men da så Jakob efter et par uger ca. begyndte at ville sutte i mig hele tiden, synes jeg ligesom det var et forsøg værd alligevel. Så da vores SP var på besøg spurgte vi også efter gode råd - og det fik vi
Først og fremmest blev jeg forsikret om, at sutten kun ville tilfredsstille hans suttebehov og ikke gå ind og få ham til at 'glemme', at han også skulle ligge til bryst og have mad, når han var sulten. Men det kræver lidt at få dem til at tage den til sig, så i starten brugte vi den en del. Vi gav ham sutten og holdt ham i favnen, som hvis han skulle ammes, så mit bryst støttede sutten, så den ikke faldt ud - på den måde var han også tæt ved brystet og duften af mig og modermælken, så han var tryg. På den måde fik vi ham til at 'tage ved' sutten. Det gjorde vi vel nogle gange om dagen - jeg vil sige ca. 1 gang hver gang han var vågen og havde fået mad og 'leget' lidt.
Derudover gav vi ham den, når han skulle sove, men den blev ofte spyttet ud, når først han faldt i søvn.
Der gik et stykke tid, før han rigtigt kunne holde på sutten selv - kan ikke huske, hvor gammel han var. I dag er han 9,5 måned og elsker sutten - men bruger den kun til trøst, hvis han er meget træt eller ked.
Håber det var et svar du kunne bruge, selvom det blev lidt langt
Anmeld