sut - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.417 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. november 2011

ano14316

Ja.. Planen lød - Magnus skal ikke bruge sut, medmindre det bliver absolut nødvendigt.

I går gav jeg så efter og Magnus 3 uger gammel fik en sut. 
Men i ov med jeg sletikke havde planer om at skulle bruge sut, så harj eg slet ikke overvejet hvor meget og hvornår man bør eller ikke bør giv den..

Skal han have den når han skal sove?
Skal han kun have den hvis han ikke vil sove? eller hver gang?
Skal han have den hele tiden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

stm2812

ano14316 skriver:

Ja.. Planen lød - Magnus skal ikke bruge sut, medmindre det bliver absolut nødvendigt.

Men i ov med jeg sletikke havde planer om at skulle bruge sut, så harj eg slet ikke overvejet hvor meget og hvornår man bør eller ikke bør giv den..

Årh selv kan vi ikke få vores til at bruge sut. men er meget forskelligt hvordan folk bruger den. Tror ofte den bliver brugt som trøst og så når de skal sove.

Anmeld

1. november 2011

ano14316

stm2812 skriver:

Årh selv kan vi ikke få vores til at bruge sut. men er meget forskelligt hvordan folk bruger den. Tror ofte den bliver brugt som trøst og så når de skal sove.

Magnus elskede den fra første sek. det er en MAM sut, ved ikke om det har noget at sige.. 

den er flad og med en let ru overflade..  

Anmeld

1. november 2011

MamaJakob

Jeg stod i præcis samme situation som dig: INGEN grund til at pådutte sutten, hvis det ikke er nødvendigt. 

Men da så Jakob efter et par uger ca. begyndte at ville sutte i mig hele tiden, synes jeg ligesom det var et forsøg værd alligevel. Så da vores SP var på besøg spurgte vi også efter gode råd - og det fik vi

Først og fremmest blev jeg forsikret om, at sutten kun ville tilfredsstille hans suttebehov og ikke gå ind og få ham til at 'glemme', at han også skulle ligge til bryst og have mad, når han var sulten. Men det kræver lidt at få dem til at tage den til sig, så i starten brugte vi den en del. Vi gav ham sutten og holdt ham i favnen, som hvis han skulle ammes, så mit bryst støttede sutten, så den ikke faldt ud - på den måde var han også tæt ved brystet og duften af mig og modermælken, så han var tryg. På den måde fik vi ham til at 'tage ved' sutten. Det gjorde vi vel nogle gange om dagen - jeg vil sige ca. 1 gang hver gang han var vågen og havde fået mad og 'leget' lidt. 

Derudover gav vi ham den, når han skulle sove, men den blev ofte spyttet ud, når først han faldt i søvn.

Der gik et stykke tid, før han rigtigt kunne holde på sutten selv - kan ikke huske, hvor gammel han var. I dag er han 9,5 måned og elsker sutten - men bruger den kun til trøst, hvis han er meget træt eller ked.

Håber det var et svar du kunne bruge, selvom det blev lidt langt

Anmeld

1. november 2011

MamaJakob

MamaJakob skriver:

Jeg stod i præcis samme situation som dig: INGEN grund til at pådutte sutten, hvis det ikke er nødvendigt. 

Men da så Jakob efter et par uger ca. begyndte at ville sutte i mig hele tiden, synes jeg ligesom det var et forsøg værd alligevel. Så da vores SP var på besøg spurgte vi også efter gode råd - og det fik vi

Først og fremmest blev jeg forsikret om, at sutten kun ville tilfredsstille hans suttebehov og ikke gå ind og få ham til at 'glemme', at han også skulle ligge til bryst og have mad, når han var sulten. Men det kræver lidt at få dem til at tage den til sig, så i starten brugte vi den en del. Vi gav ham sutten og holdt ham i favnen, som hvis han skulle ammes, så mit bryst støttede sutten, så den ikke faldt ud - på den måde var han også tæt ved brystet og duften af mig og modermælken, så han var tryg. På den måde fik vi ham til at 'tage ved' sutten. Det gjorde vi vel nogle gange om dagen - jeg vil sige ca. 1 gang hver gang han var vågen og havde fået mad og 'leget' lidt. 

Derudover gav vi ham den, når han skulle sove, men den blev ofte spyttet ud, når først han faldt i søvn.

Der gik et stykke tid, før han rigtigt kunne holde på sutten selv - kan ikke huske, hvor gammel han var. I dag er han 9,5 måned og elsker sutten - men bruger den kun til trøst, hvis han er meget træt eller ked.

Håber det var et svar du kunne bruge, selvom det blev lidt langt

Nå ja - og så prøvede vi også lidt forskellige sutter, men besluttede os hurtigt for den symmetriske af slagsen (fra Avent), da det var den han lettest fik sutte-taget på

Anmeld

1. november 2011

AndreasMor84

Her bruger vi den i forbindelse med at han skal sove eller hvis han er ked af det og har brug for at finde ro ved at sutte - i starten suttede han også hos mig, men det bliver altså for meget i længden

Han smider den selv når han er faldet i søvn

En sut er ikke altid en dårlig ide, hvis man bare bruger den med omtanke og ikke propper den i munden på dem hele tiden

Anmeld

1. november 2011

Millesmammi

jeg kunne slet ikke få min datter til at tage en sut de første 2 måneder! men nu bruger hun den kun når hun sover :-)

Anmeld

1. november 2011

Jonatansmor

ano14316 skriver:

Her fik drengen sutten, da amningen var etableret. Sutten kan være den rendyrkede ondskab, hvis man overbruger den.

Herhjemme er reglen, at sutten bliver brugt når man skal sove, er syg eller lige har slået sig (Ikke piv-piv-jeg-har-lidt-av, men jeg har ONDT mor!)

Fordelen i de sutter, er at de kan være med til at berolige en lille sjæl der i et kort sekund mangler lidt tryghed.

Brug de ortodontiske, dem med den flade dut - de andre kan være med til at give skæve tænder og jeg ved ikke hvad.

Anmeld

1. november 2011

stm2812

ano14316 skriver:

Magnus elskede den fra første sek. det er en MAM sut, ved ikke om det har noget at sige.. 

den er flad og med en let ru overflade..  

Vi prøvede alle mulige slags. Runde - flade, tunge - lette. Ja alle vi lige kom i nærheden af blev købt og brugt.. Men de blev bare spyttet ud hver eneste gang. Og nu synes jeg bare at det er SÅ kært med en baby med sut i munden

Anmeld

1. november 2011

ano14316

AndreasMor2011 skriver:

Her bruger vi den i forbindelse med at han skal sove eller hvis han er ked af det og har brug for at finde ro ved at sutte - i starten suttede han også hos mig, men det bliver altså for meget i længden

Han smider den selv når han er faldet i søvn

En sut er ikke altid en dårlig ide, hvis man bare bruger den med omtanke og ikke propper den i munden på dem hele tiden

Okay.. 

Vil du så mene at man skal give sutten hvergang han skal sove, eller kun hvis han ikke kan falde til ro uden.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.