Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.945 visninger
28 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg er kommet på kontanthjælp, og fik penge idag for første gang. Jeg har "kun" fået 4968,50 kr., kan det virkelig passe at man ikke får "mere"? Jeg har et barn på 9 måneder. Håber nogle kan svare mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

1012lmp

Kommer helt en på dit fradrag, om du er gift eller enlig..

Anmeld

1. november 2011

Filippa & Liva

Det lyder da underligt at du ikke får mere udbetalt hvis du også er forsøger?

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Kommer helt en på dit fradrag, om du er gift eller enlig..

Jeg er ikke gift, men har en kæreste?

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

BigBabyWish skriver:

Det lyder da underligt at du ikke får mere udbetalt hvis du også er forsøger?

Ja, det synes jeg nemlig også.  Burde jeg ringe til Kommunen og spørge dem om hvorfor jeg ikke har fået "mere"?

Anmeld

1. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Jeg er kommet på kontanthjælp, og fik penge idag for første gang. Jeg har "kun" fået 4968,50 kr., kan det virkelig passe at man ikke får "mere"? Jeg har et barn på 9 måneder. Håber nogle kan svare mig.

Det kommer også an på om det du har fået idag er en enkeltydelse - der er halvdelen af din husleje, 25 kr til at forsørge dig selv og halvdelen af 25 kr til at forsørge dit barn. Hvis du er samlevende altså.

Anmeld

1. november 2011

Filippa & Liva

Anonym skriver:

Ja, det synes jeg nemlig også.  Burde jeg ringe til Kommunen og spørge dem om hvorfor jeg ikke har fået "mere"?

Jeg synes helt bestemt du skal prøve at ringe til din kommune og høre ad? Måske der er sket en fejl?

Anmeld

1. november 2011

1012lmp

Anonym skriver:

Jeg er ikke gift, men har en kæreste?

Hmmm så lyder det meget mærkeligt.... har du fået noget gammel løn eller lign udbetalt også? For så har du bare suppleret op!

Men så vidt jeg husker er KH bagudbetalt hvilket vil sige at hvis du f.eks har arbejdet til den 15 i sidste mdr får du kun for de sidste 14 dage.

men skulle du have haft for hele mdr så passer det ikke så ville jeg nok ringe til kommunen.

Anmeld

1. november 2011

Toshiba

Anonym skriver:

om du har en kæreste betyder intet.. lyder lidt mærkeligt.. ring og hør dem.

det der betyder noget er om du er forsørger eller ej... det er du

jeg får 9500 udbetalt ca.

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Det kommer også an på om det du har fået idag er en enkeltydelse - der er halvdelen af din husleje, 25 kr til at forsørge dig selv og halvdelen af 25 kr til at forsørge dit barn. Hvis du er samlevende altså.

Det skulle det ikke være, snakkede med Kommunen igår, da der var sket en fejl, og hun sagde at hun ville rette det så jeg fik "rigtig" kontanthjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.