Hjælp til baby med hård mave :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
17 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Filippa & Liva

Hej piger ...

Er der nogle af jer som har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at hjælpe vores lille pige som har fået hård mave?

Hun er 11 dage gammel i dag og får mme, da amningen desværre ikke kunne lade sig gøre for os.

Jeg ved godt at mme er sværere at fordøje for den lille, men hendes appetit fejler intet og hun spiser godt, men det sidste døgns tid er der ingen afføring kommet og hun presser og presser til hun er helt rød i hovedet, det stakkels pus.

Ellers har alt indtil nu gået så fint, hun har haft afføring lige efter bogen, men nu er den så gal med maven.

Vi prøver at massere hendes mave i urets retning samt cykle med hendes ben, det hjælper dog kun meget kortvarigt.

Nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Jonatansmor

BigBabyWish skriver:

Hej piger ...

Er der nogle af jer som har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at hjælpe vores lille pige som har fået hård mave?

Hun er 11 dage gammel i dag og får mme, da amningen desværre ikke kunne lade sig gøre for os.

Jeg ved godt at mme er sværere at fordøje for den lille, men hendes appetit fejler intet og hun spiser godt, men det sidste døgns tid er der ingen afføring kommet og hun presser og presser til hun er helt rød i hovedet, det stakkels pus.

Ellers har alt indtil nu gået så fint, hun har haft afføring lige efter bogen, men nu er den så gal med maven.

Vi prøver at massere hendes mave i urets retning samt cykle med hendes ben, det hjælper dog kun meget kortvarigt.

Nogle gode råd?

Får hun lactulose? Børn kan sjældent kapere det MME, da drengen kom på flaske herhjemme, blev vi anbefalet af sundhedsplejersken at påbegynde det omgående. Det gjorde vi, han fik det med sin første flaske om morgenen og den sidste flaske om aftenen og vi har aldrig haft bøvl med maven.

Hvad siger din sundhedsplejerske?

Anmeld

1. november 2011

stm2812

BigBabyWish skriver:

Hej piger ...

Nogle gode råd?

Hvis jeg var jer ville jeg nok ringe til SP og høre. Man kan jo evt. efter SP's anbefaling give afføringsmiddel, mener den hedder lactulose den til børn, men den bette er jo ikke så gammel, så ved ikke om det er alt alt for tidligt til det..

Men synes næsten du skal prøve at få fat i SP

Anmeld

1. november 2011

Mette M

Vi har brugt det med at massere i cirkler rundt om navlen. Bruger du lidt babyolie til det. Kan kun sige det har hjulpet her. Håber I får løst det lille problem så hun ikke længere skal have ondt.

Anmeld

1. november 2011

Filippa & Liva

Jonatansmor skriver:

Får hun lactulose? Børn kan sjældent kapere det MME, da drengen kom på flaske herhjemme, blev vi anbefalet af sundhedsplejersken at påbegynde det omgående. Det gjorde vi, han fik det med sin første flaske om morgenen og den sidste flaske om aftenen og vi har aldrig haft bøvl med maven.

Hvad siger din sundhedsplejerske?

Nu spørger jeg nok rigtig dumt, men hvad er lactulose?

Jamen sundhedsplejersken kommer faktisk på besøg i dag, hvilket jeg er rigtig glad for da jeg håber hun kan hjælpe og komme med gode råd.

Det lyder ellers dejligt med ingen maveproblemer ...

Anmeld

1. november 2011

Filippa & Liva

stm2812 skriver:

Hvis jeg var jer ville jeg nok ringe til SP og høre. Man kan jo evt. efter SP's anbefaling give afføringsmiddel, mener den hedder lactulose den til børn, men den bette er jo ikke så gammel, så ved ikke om det er alt alt for tidligt til det..

Men synes næsten du skal prøve at få fat i SP

Sundhedsplejersken kommer heldigvis forbi i dag, så jeg må høre hende ad hvad hun vil foreslå vi gør, så vores lille pige ikk skal have ondt.

Anmeld

1. november 2011

Filippa & Liva

Mette M skriver:

Vi har brugt det med at massere i cirkler rundt om navlen. Bruger du lidt babyolie til det. Kan kun sige det har hjulpet her. Håber I får løst det lille problem så hun ikke længere skal have ondt.

Har ikke prøvet med babyolie, men har da noget herhjemme så det er da et forsøg værd.

Anmeld

1. november 2011

Jonatansmor

BigBabyWish skriver:

Nu spørger jeg nok rigtig dumt, men hvad er lactulose?

Jamen sundhedsplejersken kommer faktisk på besøg i dag, hvilket jeg er rigtig glad for da jeg håber hun kan hjælpe og komme med gode råd.

Det lyder ellers dejligt med ingen maveproblemer ...

Lactulose er en sukkerart, der hjælper med at smøre tarmen. Det er ufarligt, uden bivirkninger og uden afhængighed for dit barn og kan gives i lange perioder. Det kan købes på apoteket og doseres med en lille sprøjte (Husk at spørge om den, du får et målebøger udleveret der er totalt umuligt at dosere korrekt i)

Snak med hende om det, hun er sikkert smækfyldt med gode råd, så I begge kan få lidt ro igen

Anmeld

1. november 2011

Filippa & Liva

Jonatansmor skriver:

Lactulose er en sukkerart, der hjælper med at smøre tarmen. Det er ufarligt, uden bivirkninger og uden afhængighed for dit barn og kan gives i lange perioder. Det kan købes på apoteket og doseres med en lille sprøjte (Husk at spørge om den, du får et målebøger udleveret der er totalt umuligt at dosere korrekt i)

Snak med hende om det, hun er sikkert smækfyldt med gode råd, så I begge kan få lidt ro igen

Ah okay, jeg må høre sundhedsplejersken i dag om det er noget vi må give den lille så ... Kunne godt nok være dejligt hun ikke længere skulle have ondt i maven!

Anmeld

1. november 2011

Bshizzle

Jeg vil bare lige påpege at det osse kan skyldes det Modermælkersatning i gir hende..

Min SP har sagt at hvis Nicolai får bøvl med maven, så kunne vi prøve at skifte mærke..
Men dette har endnu ikke været nødvendigt..
- Her står den på NAN  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.