I seng, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
29 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Saram

Hej Laddies.

Min datter er 5 mdr og er lidt i tvivl om hvornår hun egentlig skal i seng. Hun plejer at komme i seng omrking kl 21.00-21.30 hvilket min SP siger er helt okay..

Men her på det sidste er der kommet et problem. Hun er ude og sove i sin barnevogn 3-4 gange om dagen og sover fantastisk.. Det passer med at hun skal ud og sove igen her om lidt ca. kl 18.45/19.00. Problemet er så at hun sover så godt at hun slet ikke vågner.. Så hvad gør jeg, skal jeg putte hende i hendes egen seng i stedet for barnevognen, eller lade hende sove i barnevognen, vække hende kl 20.30, eller hvad synes i?

Synes det er besværligt at skull bære et sovende barn op på 3 sal kl. 21 som jeg har pelejet at gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Saram

Håber nogen kan komme med nogle hurtige svar da hun er ved at være ret pylret!

Anmeld

31. oktober 2011

Mor Christa

altså, hvis hun sover igennem hele natten så er det jo bare at putte hende i hendes egen seng det havde jeg hvert fald gjort..
Kan godt forstå du synes det er træls at bære et sovende barn helt deop Jeg have ikke gjort det

Anmeld

31. oktober 2011

Saram

MissChrista skriver:

altså, hvis hun sover igennem hele natten så er det jo bare at putte hende i hendes egen seng det havde jeg hvert fald gjort..
Kan godt forstå du synes det er træls at bære et sovende barn helt deop Jeg have ikke gjort det

Det har jeg nemlig bare gjort de sidste dage.. Og det ved at være hårdt..

Men hun sover ikke igennem hele natten, hun vågner 1-2 gange i løbet af natten..

Problemet er også bare at hun har SÅ svært ved at falde i søvn selv i sin egen seng..

Anmeld

31. oktober 2011

Laura.

Jeg ville også sige at du skulle putte hende i sin egen seng og bare lade hende sove.

Vågner hun af sig selv senere, siden hun bliver puttet igen ved en 21 tiden ?

Min datter sov nemlig fra kl. 19 til kl. 5-6 om morgenen...

Anmeld

31. oktober 2011

th

Saram skriver:

Men hun sover ikke igennem hele natten, hun vågner 1-2 gange i løbet af natten..

Problemet er også bare at hun har SÅ svært ved at falde i søvn selv i sin egen seng..

put hende i sengen

Anmeld

31. oktober 2011

Saram

Dk Lady skriver:

Jeg ville også sige at du skulle putte hende i sin egen seng og bare lade hende sove.

Vågner hun af sig selv senere, siden hun bliver puttet igen ved en 21 tiden ?

Min datter sov nemlig fra kl. 19 til kl. 5-6 om morgenen...

Okay.. Hun er bare umulig at få til at falde i søvn i sin egen seng..

Anmeld

31. oktober 2011

Laura.

Saram skriver:

Okay.. Hun er bare umulig at få til at falde i søvn i sin egen seng..

Kan du ikke vugge hende i søvn i dine arme og derefter ligge hende i sengen ? Den virker for mig hver gang..

Anmeld

31. oktober 2011

Mor Christa

Saram skriver:

Åh ja samme problerm havde vi. Det gælder virkelig om at lave et putteritual,og så gentage det HVER aften! Hos os, tager jeg vores søn op på armen, så går vi rundt og siger gonat til forskellige ting i huset, og går ind på værelset og putter ham i nattøj og børster tænder.. Så sigher vi godnat til forskellige ting på hans værelse, og så slukker vi lyset, og jeg synger nogle sange, putter ham i sengen og synger lidt igen og bliver derinde lidt, hvor jeg trækker vejret højt så han kan høre, at jeg er der, og så går jeg. Nu falder han i søvn af sig selv, men den første uge er altså lidt hård! man er nødt til at gå ud, og lade være med at gå ind og tage ham/hende op - kun hvis hun/han ermeget ked .. herhjemme krævede det, at vi lod ham skrige sig selv i søvn to nætter.. Og nu kører det..
Men hvis hun vågner om natten endnu, så er det vel for at spise eller bare for sutten eller? sover hun på eget værelse?

Anmeld

31. oktober 2011

Saram

MissChrista skriver:

Åh ja samme problerm havde vi. Det gælder virkelig om at lave et putteritual,og så gentage det HVER aften! Hos os, tager jeg vores søn op på armen, så går vi rundt og siger gonat til forskellige ting i huset, og går ind på værelset og putter ham i nattøj og børster tænder.. Så sigher vi godnat til forskellige ting på hans værelse, og så slukker vi lyset, og jeg synger nogle sange, putter ham i sengen og synger lidt igen og bliver derinde lidt, hvor jeg trækker vejret højt så han kan høre, at jeg er der, og så går jeg. Nu falder han i søvn af sig selv, men den første uge er altså lidt hård! man er nødt til at gå ud, og lade være med at gå ind og tage ham/hende op - kun hvis hun/han ermeget ked .. herhjemme krævede det, at vi lod ham skrige sig selv i søvn to nætter.. Og nu kører det..
Men hvis hun vågner om natten endnu, så er det vel for at spise eller bare for sutten eller? sover hun på eget værelse?

Årh ja, men altså det med et putte ritual har vi haft længe..

Det gamle ritual var at hun fik nattøj på ca. kl 20.00 og så hyggede vi lidt indtil 21.00 hvor hun blev puttet i seng. Jeg gjorde sådan at jeg sang 2 godnat sange for hende, kyssede hende godnat og gik ud. Lod hende skrige lidt og gav hende så sutten. Det kan jeg gøre 40 gange, hvor hun bare er helt umulig. Ligger og sparker dynen af sig, piller sutten ud hele tiden og er bare riiiigtig ked af det.

Så var det at hun jo begtyndte at sove ude fra omkrign 18-19 stykker og så vågnede hun omkring 20. Nu er hun bare begyndt ikke at vågne når jeg ligger hende ud i barnevognen der omkring 18-19 stykker.

Hun falder bare i søvn med det samme når hun rammer barnevognen..

Og nej hun sover hos os da vi kun har en 2-værelses..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.