svigermor vil bestemme :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.605 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej piger... 

Skriver som ano. da jeg helst ikke vil hænger svigermor ud, selv om hun måske fortjener det 

Sagen er den, at hun allerede nu, er kun i 20+3 har fundet "kærestens" dåbkjole frem, hun har købt stof til at sy en "jakke" eller noget til, og så siger hun " jeg ved ikke om jeg sak kniple (staves) et bånd eller jeg vil købe en.. 

Der stod jeg bare.... Øhh HVAD?? Kærsten og jeg har slet ikke snakket om, det er hans, eller min der ska bruges... og i tilfælde af at det er hans, ska hun hvertfald ikke bestemme hvilket bånd der ska bruges... Det vil jeg/vi selv finde ud af... 

Viste slet ikke hvad jeg skulle sige til hende for blev så forbavset over at hun blander sig i det, og allerede nu.. Det var virkelig noget andte hvis hun sagde at hvis jeg var intresseret i det ville hun gerne gøre kærestens dåbskjole klar så vi ku bruge den hvis vi gerne ville... og hvis vi kunne tænke os det ville hun selv lave et bånd til den... Men hun ligger det ud som om at det er bare den vi ska bruge... 

Er jeg helt unfair med mit syn på det?? altså at det er kærsten og jeg der tager den besluttning i fællesskab?? - Han er enebarn, så har da også gået med tanken om at det er hans gamle dåbskjole der ska bruges... Men det ska være vores besluttning og ikke hendes... Kærsten har som ikke de store følelser for hvilken en det ska være... Men må indrømme at det gjore altså et eller andet ved mig på den måde hun lagde det ud!

Hva siger i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

TaAsJu

Syntes måske din kære svigermor skal slå koldt vand i blodet.. Det er helt op til jer hvad for en kjole i skal vælge.. Så hun kunne jo ha startet med og sige i meget gerne måtte låne hans den gammel..

Og kan godt forstå du gerne selv vil købe bånd til den.. helt klart...

Anmeld

31. oktober 2011

-Sigrid-

Jeg syntes også du skal sige at du også har en, og at I som forældre gerne vil bestemme. Og hvis du har problemer med svigermor så syntes jeg du skal få manden til at sige det. Det gør vi herhjemme. Min familie = mit "problem", hans familie = hans "problem", og så er der ikke nogen sure miner over mig fra hans side og omvendt 

Anmeld

31. oktober 2011

Miss T

I skal bare sige det som det er, at det finder i selv ud af og så er den ikke længere. Din kæreste må lige træde i karakter.

Anmeld

31. oktober 2011

JJH

Anonym skriver:

Hej piger... 

Skriver som ano. da jeg helst ikke vil hænger svigermor ud, selv om hun måske fortjener det 

Sagen er den, at hun allerede nu, er kun i 20+3 har fundet "kærestens" dåbkjole frem, hun har købt stof til at sy en "jakke" eller noget til, og så siger hun " jeg ved ikke om jeg sak kniple (staves) et bånd eller jeg vil købe en.. 

Der stod jeg bare.... Øhh HVAD?? Kærsten og jeg har slet ikke snakket om, det er hans, eller min der ska bruges... og i tilfælde af at det er hans, ska hun hvertfald ikke bestemme hvilket bånd der ska bruges... Det vil jeg/vi selv finde ud af... 

Viste slet ikke hvad jeg skulle sige til hende for blev så forbavset over at hun blander sig i det, og allerede nu.. Det var virkelig noget andte hvis hun sagde at hvis jeg var intresseret i det ville hun gerne gøre kærestens dåbskjole klar så vi ku bruge den hvis vi gerne ville... og hvis vi kunne tænke os det ville hun selv lave et bånd til den... Men hun ligger det ud som om at det er bare den vi ska bruge... 

Er jeg helt unfair med mit syn på det?? altså at det er kærsten og jeg der tager den besluttning i fællesskab?? - Han er enebarn, så har da også gået med tanken om at det er hans gamle dåbskjole der ska bruges... Men det ska være vores besluttning og ikke hendes... Kærsten har som ikke de store følelser for hvilken en det ska være... Men må indrømme at det gjore altså et eller andet ved mig på den måde hun lagde det ud!

Hva siger i??

Jeg syntes hvis kæresten kan sige fra er det det bedste. men kan han ikke det må du sætte foden i gulvet og sige til hende at det er dejligt hun vil bruge tiden og interesserer sig for barnet, men at i endnu ikke har besluttet hvilken dåbskjole det skal være, og hvis i vælger deres vil du gerne være med til at beslutte hvordan den ser ud.

Sæt pris på det hun gør, men slå fast at det er din mand og dig der bestemmer.

Det er jo utrolig spændende for hende, kan jo regne ud det er første barnebarn, og så går mødre helt over gevind, og har ofte brug for nogen der kan bremse dem lidt. hun har sikkert slet ikke overvejet tanken at din familie også har en.

Anmeld

31. oktober 2011

Nessie

Bare sig til hende at I slet ikke vil holde barnedåb, så kan hun da ikke blande sig i det, og så kan hun jo kun blive positivt overrakset over, hvis I kommer og siger at I gerne vil bruger deres dåbskjole.

Anmeld

31. oktober 2011

twinny

Miss T skriver:

I skal bare sige det som det er, at det finder i selv ud af og så er den ikke længere. Din kæreste må lige træde i karakter.

Anmeld

31. oktober 2011

maria_wlt

Pyha.. det er godt nok tideligt at begynde må jeg sige.. 

Det lyder lidt som en svigermor som skal ha klar besked med det samme.. Du skal slet ikke tænke så meget over hvad andre forventer..

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

Er hun ikke bare en kommende farmor som skal have sit første barnebarn og glæder sig så meget, at hun har lyst til at lave noget babynoget. Min mor begyndte også at strikke til dem, da de lå i kuvøse på neonatal, for "der kunne de da ikke ligge i sygehusets strømer og huer".

Du må bare sige til hende, at i ikke endnu ved hvilken kjole i skal bruge og at du nok skal sige til, når du har bestemt dig, hvis der er noget du skal have hjælp til. Måske kunne hun få et andet babyprojekt at gå igang med. Kan hun ikke sy, strikke eller hækle et eller andet til baby?

Anmeld

31. oktober 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

Hej piger... 

Hva siger i??

ej det er ikke fedt at stå i.
du er i din fulde ret til at føle som du gør. - jeg kan ihvert fald 100% godt forstå dig, og ville selv være rigtig træt af det hvis det var mig der stod i samme situation.

håber i får jer redet ud af svigermors store planer for jeres barn & dåb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.