Jonatansmor skriver:
Uuuuuhhhhhhh - du mere modig end jeg er - for jeg havde godt tænkt den tanke, men turde sq ikke skrive den af frygt for at blive offentligt hængt ud og lynchet på det lokale torv!
Valgte at opføre mig pænt, er vild med du ikke gjorde det 
Hihi, ja man kan hurtigt blive hængt ud!!!
Men jeg er helt enig med både dig og DK...
Min søn er 6 mdr og jeg forsøger at lære ham at spise pænt allerede nu. Altså ikke noget med at stoppe fingrene i munden, når vi spiser grød og mos... Det er griseri og jeg kan ikke klare børn, der er smurt ind i mad...
Det kan hurtigt komme til at lyde strengt for udenforstående, men vi er altså kærlige forældre, der ønsker det bedste for vores barn, derfor er tidlig start på god opdragelse nødvendigt, synes vi. Og jeg synes, børn har bedst af faste rammer. Og de kan da ligeså godt lære tingene fra start, når man kan se, de er der, hvor de er; f.eks at tage strømper på. Eller spise pænt...
Og jeg synes måske også, der de senere år har været en tendens til, nærmest at lade børnene bestemme alt selv, og ikke opdrage og lære dem at de voksne bestemmer. Det synes jeg er synd, for efter min mening, har de brug for at vide, vi er der til at tage beslutninger for dem, så de ikke selv skal bryde deres små hjerner, med ting de ikke er klar til...
Men vi er jo alle så forskellige og jeg går ud fra/håber at alle forældre gør det, de mener, er bedst for lige netop deres barn...