At låne penge i banken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

AnnaK89

Mi skriver:

Hvad med at få oprettet en kassekredit. Så kan man jo selv styre det med, at bruge flere penge en måned, og så mindre på andre tidspunkter. Vi har begge kassekreditter på vores konto, samt en anden konto som vi bare kan låne på uden at tjekke med banken først. Jeg ville slet ikke undvære kassekreditten, for det er alt for ufleksiblet ikke at have den.

Nej har det nok godt nok med et alm. lån, så har jeg styr på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

AnnaK89

stm2812 skriver:

Ja det er aldrig sjovt at stå og måtte låne,  men det er godt nok bare mange ting der er kommet lige oveni hinanden, så synes også det er forståeligt nok. Og det er vigtigt i både kommer til sjælland og hun får sine sko.
Pengene går jo heller ikke til sjov og ballade så synes virkelig du står med en reel grund.

Præcis - der er rigtig mange ting og det er så surt at det kommer oveni hinanden

Anmeld

31. oktober 2011

stm2812

Mi skriver:

Hvad med at få oprettet en kassekredit. Så kan man jo selv styre det med, at bruge flere penge en måned, og så mindre på andre tidspunkter. Vi har begge kassekreditter på vores konto, samt en anden konto som vi bare kan låne på uden at tjekke med banken først. Jeg ville slet ikke undvære kassekreditten, for det er alt for ufleksiblet ikke at have den.

Det er faktisk en super idé. Det har vi også her

Anmeld

31. oktober 2011

Noahmor

AnnaKJ skriver:

Vi er kommet i en lidt dum situation  Havde overvejet at være ano, men det er sku egentlig lidt ligemeget.

Vi er lige flyttet i en lejlighed, og har vores hus til salg. Det har kostet mange penge at sætte huset til salg. 10.000 som vi selv betalte ud af vores opsparing. 

Vi er det sådan at vores bil står og blinker fordi at den skal til servicetjek. 

Der er ingen persienner i lejligheden og vores udestue er ikke færdig endnu, så vi har stillads uden for vores stue og vores soveværelsesvinduer (der er 3 i soveværelset) 

Vi har kun lamper i køkkenet/alrummet og i soveværelset, som vi også lige har købt. Det var endda i bauhaus, men stadig pisse dyrt.

Nu er det så sådan at vi skal til sjælland med vores datter, en tur som vil koste 2000 kr og vi har bare ikke mere end til den tur, efter vi har lagt alt det ud til huset.

Vores datter skal have speciellavet sko, hvor der kan være skinne i, da hun bukker forkert på hendes fødder og jeg skal selv til kiropraktor med en hofte der bare slet ikke fungere 

Det er rigtig trist - så nu tænker jeg at jeg vil hører banken om et lån på 5000 kr, så bilen kan komme til syn, Lærke kan få sine sko, persienner og lamper kan komme på plads og jeg kan få styr på min hofte.

Lyder det som en dum ide?

Vi har normalt en rigtig sund økonomi - men lige det her med det hus og de der sjællandsture, som koster 2000 kr pr. gang, har virkelig suget gassen ud af den 

(vil lige sige at vi ikke betaler lejligheden - det gør kommunen, da vi er flyttet grundet vores handicappet datter, så det er ikke fordi at vi står med 2 huslejer) 

Kan du ikke få betalt din datters sko af kommunen? De er jo et hjælpemiddel for hende. 

Så skal du da ikke tænke på den udgift. 

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

AnnaKJ skriver:

Nej har det nok godt nok med et alm. lån, så har jeg styr på det

Ok, så må du jo bare i banken.

Man skal selvfølgelig kunne styre det med frit at kunne låne. Hvis vi benyttede os fuld ud af muligheden kunne vi jo hurtigt få lån for 250.000kr uden at banken havde været involveret.

Anmeld

31. oktober 2011

AnnaK89

Noahmor skriver:

Kan du ikke få betalt din datters sko af kommunen? De er jo et hjælpemiddel for hende. 

Så skal du da ikke tænke på den udgift. 

Nej det kan vi ikke. Hun har fået betalt sit ståstativ og hendes skinner. Men skoene ville de ikke.

Og vi har slåsset så meget med kommunen, at det gider vi bare ikke mere.

Anmeld

31. oktober 2011

Mi

stm2812 skriver:

Det er faktisk en super idé. Det har vi også her

Ja, jeg ville føle mig noget bundet, hvis jeg ikke lige kunne overtrække inden lønnen gik ind.

Anmeld

31. oktober 2011

AnnaK89

Mi skriver:

Ok, så må du jo bare i banken.

Man skal selvfølgelig kunne styre det med frit at kunne låne. Hvis vi benyttede os fuld ud af muligheden kunne vi jo hurtigt få lån for 250.000kr uden at banken havde været involveret.

Okay, men sådan vil jeg ikke have det. 

Vi har normalt en rigtig fin stabil økonomi, og har ikke ellers behov for at låne penge, men denne gang kniber det godt nok 

Anmeld

31. oktober 2011

Noahmor

AnnaKJ skriver:

Nej det kan vi ikke. Hun har fået betalt sit ståstativ og hendes skinner. Men skoene ville de ikke.

Og vi har slåsset så meget med kommunen, at det gider vi bare ikke mere.

Nej, det kan jeg da godt forstå. 

Men mon ikke også det går at låne 5000 i banken. Lyder som om du hurtigt vil kunne finde pengene igen. 

Anmeld

31. oktober 2011

stm2812

Mi skriver:

Ja, jeg ville føle mig noget bundet, hvis jeg ikke lige kunne overtrække inden lønnen gik ind.

Ja og nogle gange kommer der bare en dum uforudsigelig udgift og så er det rart at kunne trække lidt på kassekreditten. Og så kan man jo heldivis altid nemt smide penge ind igen når overskuddet er der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.