Børnehavebørn og organiserede aktiviteter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Går dit børnehavebarn til organiserede aktiviteter hver uge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.938 visninger
16 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Ciss

Hej

Ser at her er en tråd, hvor der foreslåes ting, som børnehavebørn kan gå til. Jeg blev egentlig utrolig imponeret, når jeg læste den, for der er jo egentlig enormt meget, man kan vælge i mellem - i hvert fald hvis man bor på de rigtige steder i landet.

Vores datter på 4 år går ikke til nogen ting. Hverdagene er travle nok. Alle er trætte efter arbejde/børnehave. I weekenderne er det almindeligt familieliv, ud at lege, besøge folk, gå tur, eller hvad vi nu finder på. Vi er endnu ikke begyndt at tænke på organiserede aktiviteter, bortset fra, at jeg har lidt lyst til, at hun og jeg en dag skal begynde i et lokalt familiekor, hvor forældrer og børn op til ca 10 år deltar sammen hver uge. Men det ligger fra kl 6 hver torsdag, og det er lidt for sent for os endnu. Men jeg håber, vi kan gøre det næste år.

Jeg troede egentlig ikke, at det var så almindeligt, at børnehavebørn går til organiserede aktiviteter. Men det kan jo være, at jeg tager helt fejl?

Skriv gerne en kommentar om hvorfor/hvorfor ikke, dit barn går til aktiviteter. Hvad har været vellykket, hvad ikke, og hvad er dine tanker omkring disse aktiviteter?

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

trunte89

Min datter på snart 4 går til gymnastik en gang om ugen. Det er 3. År hun går nu. Hun er rigtig glad for det! Vi havde egentligt også snakket om, at hun skulle gå til svømning eller dans, men dans er der ikke noget af i nærheden, og svømning blev bare ikke til noget.
Men næste år hvor hun er lidt ældre, og kan gå gå til lidt flere ting kunne jeg godt forestille mig, at hun kom til at gå til to ting om ugen.

Anmeld

1. november 2011

Jeia

Har stemt 1 gang om ugen, selv om han faktist ikke er startet endnu. Han skal starte til fodbold i morgen, efter eget valg. Vi har gået til tumlastik da han var mindre, men det gad han slet ikke. Dog er vi begyndt at overveje springgymnastik, det virker til at være noget for ham. Men synes det bliver for voldsom med 2 ting på en uge, så nu prøver vi fodbold først.

Anmeld

1. november 2011

Bshizzle

Min dreng på 5 år går ikke til noget... endnu
Grunden er faktisk den samme som din..
.. Vi er nogle travlt folk her hjemme, og når vi endelig har hentet min søn i BH'en så bruger vi tiden på hinanden (lidt mere at se til nu når lillebror er kommet til verden )..

Men vores plan er da at han skal starte til Fodbold på et tidspunkt..
Vi skal bare ha det undersøgt...   

Anmeld

1. november 2011

Ciss

trunte89 skriver:

Min datter på snart 4 går til gymnastik en gang om ugen. Det er 3. År hun går nu. Hun er rigtig glad for det! Vi havde egentligt også snakket om, at hun skulle gå til svømning eller dans, men dans er der ikke noget af i nærheden, og svømning blev bare ikke til noget.
Men næste år hvor hun er lidt ældre, og kan gå gå til lidt flere ting kunne jeg godt forestille mig, at hun kom til at gå til to ting om ugen.

Er det en type voksen-og-barn gymnastik eller er det mere i stil med "skolealdergymnastik" hvor forældrerne bare henter og bringer og sidder på sidelinjen?

Her i byen er der et balletoplæg for de små, men der ved jeg, at forældrerne bliver sendt uden for døren, når de skal begynde.

Anmeld

1. november 2011

Ciss

Jeia skriver:

Har stemt 1 gang om ugen, selv om han faktist ikke er startet endnu. Han skal starte til fodbold i morgen, efter eget valg. Vi har gået til tumlastik da han var mindre, men det gad han slet ikke. Dog er vi begyndt at overveje springgymnastik, det virker til at være noget for ham. Men synes det bliver for voldsom med 2 ting på en uge, så nu prøver vi fodbold først.

Nej, så spændende! Ja, der er vel nogen, som gerne vil have lidt mere fart og spænding . Fodbold er i hvert fald populært hos de små her.

Anmeld

1. november 2011

Ciss

Bshizzle skriver:

Min dreng på 5 år går ikke til noget... endnu
Grunden er faktisk den samme som din..
.. Vi er nogle travlt folk her hjemme, og når vi endelig har hentet min søn i BH'en så bruger vi tiden på hinanden (lidt mere at se til nu når lillebror er kommet til verden )..

Men vores plan er da at han skal starte til Fodbold på et tidspunkt..
Vi skal bare ha det undersøgt...   

Jeg blev også pludselig klar over, at jeg faktisk ikke rigtig vidste noget særlig om, hvad der findes for de små. Jeg synes også, at det er lidt spændende at høre, hvad slags erfaringer folk har med de forskellige tilbud/oplæg.

Anmeld

1. november 2011

lille83

min søn på 3 år går til gymnastik 1 gang om ugen, det ligger tidligt(inden aftensmad) så vi stadig kan nå at komme iseng tidligt. er der en dag hvor han er meget træt bliver vi hjemme og er han meget ked og ikke gider når vi er der kører vi hjem igen, det er dog ikke sket endnu..

han skal ikke tvinges til noget-han skal synes det er sjovt at være afsted..

det er forresten er mor/barn hold.. eller far..

Anmeld

1. november 2011

trunte89

Er det en type voksen-og-barn gymnastik eller er det mere i stil med "skolealdergymnastik" hvor forældrerne bare henter og bringer og sidder på sidelinjen?

Her i byen er der et balletoplæg for de små, men der ved jeg, at forældrerne bliver sendt uden for døren, når de skal begynde.

De 2 første år var det mor/far/barn gymnastik. Men i år er det tumlingeholdet, og der sidder forældrene i omklædningsrummet og venter.

Anmeld

1. november 2011

Ciss

lille83 skriver:

min søn på 3 år går til gymnastik 1 gang om ugen, det ligger tidligt(inden aftensmad) så vi stadig kan nå at komme iseng tidligt. er der en dag hvor han er meget træt bliver vi hjemme og er han meget ked og ikke gider når vi er der kører vi hjem igen, det er dog ikke sket endnu..

han skal ikke tvinges til noget-han skal synes det er sjovt at være afsted..

det er forresten er mor/barn hold.. eller far..

Det synes jeg altså lyder meget fornuftigt. - og hvor er det godt, at det ligger så tidligt! Min datter er i hvert fald ikke klar til at være afsted på den slags fra 6 til 7 om aftnen, som er alternativet her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.