Et helvede at bade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

2babygirls

merichs skriver:

Thomas tog sangen plejer at være en trøst når hun er ked, men det hjælper slet ikke her

Øvs... det er sku hårdt så længe det varer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Bom

merichs skriver:

Åh håber du her ret i at det er en fase.

Vil prøve at gøre som jer og håber at det kan lykkes at få vores lille badedyr igen

Hihihi hvor nuttet, så måtte farmand på den igen

Det er jeg sikker på at i får..

Har i gået meget til svømning??
Jeg gik nemlig til baby svømning med Matilde en gang om ugen, men det stoppede desværre da jeg skulle starte på arbejde.. Men nu prøver jeg på at komme afsted med hende ihvertfald to gang om mdr, for at komme i svømmehallen forbinder Matilde med sjov og ikke kedelig rengøringsbad.. Det gør jo også at de små pus bliver mere trykke ved vandet..

Hehe ja det var en ommer til farmand..

Anmeld

30. oktober 2011

merichs

Tina&Martin skriver:

Øvs... det er sku hårdt så længe det varer.

Ja meget

Anmeld

30. oktober 2011

merichs

Bom skriver:

Det er jeg sikker på at i får..

Har i gået meget til svømning??
Jeg gik nemlig til baby svømning med Matilde en gang om ugen, men det stoppede desværre da jeg skulle starte på arbejde.. Men nu prøver jeg på at komme afsted med hende ihvertfald to gang om mdr, for at komme i svømmehallen forbinder Matilde med sjov og ikke kedelig rengøringsbad.. Det gør jo også at de små pus bliver mere trykke ved vandet..

Hehe ja det var en ommer til farmand..

Vi har kun været i svømmehal 5-6 gange. Men det kunne da være man skulle prøve det lidt mere

Anmeld

30. oktober 2011

Bom

merichs skriver:

Vi har kun været i svømmehal 5-6 gange. Men det kunne da være man skulle prøve det lidt mere

Det er da ihvertfald et forsøg vær..

Anmeld

30. oktober 2011

merichs

Bom skriver:

Det er da ihvertfald et forsøg vær..

Ja

Anmeld

30. oktober 2011

Mira0911

merichs skriver:

Det har aldrig været et problem at bade vores datter. Vi har hygget og pjasket og leget... Men det er slut nu. Chanel går fuldstændig i panik når vi nærmer os badekaret. Hele badet er fyldt med gråd. Det hjælper heller ikke at tage hende med i brusebad.

Det gør så ondt i mit hjerte  men hun skal jo bades

Åhhh hvad skal jeg gøre????

Det samme har vi lige været igennem med den ældste... Et stort ramaskrig... 

Her får Julie en lille kande med i badet, så hun selv kan hælde vand udover sig, og det samme i håret, og det fungere rigtig godt... 

Måske du skal prøve det? 

Anmeld

30. oktober 2011

Jeia

Nu var min søn godt nok lidt ældre, da han kom i den fase. Men det hjalp, at vi startede til svømmning igen. Han syntes, at det var sjovt selv at få lov til at trykke på bruseren, og det gjorde ikke noget at han fik vand i øjnene Herhjemme fylte vi vand i karet, og så fik at lov til at stå og lege uden at skulle op i det, vi vaskede ham bare så godt vi kunne, og passede rigtig godt på at der ikke kom vand i øjnene. Så han blev nok ikke vasket helt grundigt herhjemme, men i svømmehallen var det ikke noget problem Det hjalp, pludselig ville han gerne i bad igen.

Anmeld

30. oktober 2011

tudliq

hold da op hvor er jeg glad for at læse at andre har samme oplevelse...

min lille guldklump på 15 måneder besluttede for en måneds tid siden at det med at sidde ned i badekaret nok var farligt - og det at få vand i håret var man heller ikke helt tryg ved...

jeg sidder altid i badekaret sammen med hende og det har altid været vildt hyggeligt og kærligt... hun plejede at sidde lænet tilbage op ad min mave når jeg skyllede hendes hår - og bare tække veret helt langsomt og man kune høre og mærke at hun nød det..

nu er det først blevet at hun stod helt stille nærmest stivnet når jeg brusede hendes hår , til at sidst måtte jeg holde hende fast mens hun med skrig og tårer kæmpede for livet men jeg lynhurtigt fik det værste sæbe ud af håret på hende og bagefter fik jeg det mest sårede blik - men blev heldighvis tilgivet efter mange kys og kram

jeg har prøvet ALT !  

det er første gang jeg har gjort noget mod hendes vilje - ellers har jeg altid kunnet tale med hende og kiggehende roligt i øjnene og så har hun accepteret det der nu skulle ske selvom hun ellers havde en anden plan

vi har prøvet med mere vand, mindre vand, skumbad, sange, kander og skåle, brusebad istedet, vaske hende først, vaske hende sidst osv...  

nu er det en uge siden hun fik vasket hår og i morgen bliver jeg nød til at vaske det igen , puha - kan mærke at det nok bare bliver skyllet hendes hår...  kan simpelthen ikke overskue at begå endnu et overgreb på hende...

så jeg er vildt lettet over at andre også oplever uforklarlige forandringer mht. til badning...   har gransket min hjerne og jeg kan simpelthen ikke se hvad jeg har gjort der kunne udløse det og jeg er ellers god til at være bagklog 

så tusind tak for tråden  

Anmeld

30. oktober 2011

Bare mig..

Hmm..

Ja, jeg ved ikke om i har prøvet det, men ville det måske hjælpe hvis en af jer kan sætte jer på gulvet uden tøj på (som hvis i skulle i bad/nøgne) og sætte hende ovenpå jeres ben, vendt ind imod jer, så hun kan holde om jer og kramme jer, og i så fører vandet over jer begge to, stille og roligt, uden en for hård stråle?
Så hun ved, at en af jer er der, og så hun kan knuge sig ind til jer, når hun bliver utryg? Måske lave lidt sjov med det.. Hælde det over hovedet på jer selv, efterfulgt af et "orh" eller sådan noget? Forstår du hvad jeg mener?

Bare et forslag..

Håber det snart bliver bedre for jer/hende igen, for ja, bad det skal de jo have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.