Ny uddannet på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

TrineMine86

Anonym skriver:

Hej

Jeg står i den situation, at min kæreste og jeg har snakket med at gå igang med baby-projektet til sommer. Det passer super fint, da jeg så kan skrive min bachelor færdig, inden en mulig baby kan komme til verden. 

Men nu er jeg begynt at spekulere. Vil en arbejdsgiver ansætte en som er nyuddannet og lige har været på barsel?  På den anden side, kan jeg også se mange fordel ved det. Fx skal jeg jo ikke til at have en baby mere, når jeg så får et arbejde. 

Jeg er ved at uddanne mig til sygeplejerske og det er jo ikke fordi det vrimler med arbejde til os. 

Kunne godt tænke mig at høre fra andre som har været i samme situation. Og også jer andre  

Synes i jeg er kugle-skør eller er det et okay projekt? 

hej

jeg er i samme situation, eller jeg er på barsel nu og gik direkte på barsel efter at jeg blev uddannet sygeplejerske i sommers

vil lige fortælle at kun 1 fra hele min årgang har fået fast arbejde, de andre render rundt og søger og søger og er på dagpenge, eller arbejder i vikariater på 1-3 måneder af gangen.. synes det er perfekt at have barsel når nu job situationen ser sådan her ud..

tænker da at det ser bedre ud at være nyuddannet og have været på barsel, end at være nyuddannet og slet ikke har haft arbejde, når man skal igang med at søge job..

så spring ud i det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

nusenjo88

Jeg er også ved at uddanne mig til sygeplejerske og er færdig i sommeren 2013. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan vi liiige skal planlægge vores nr. 2 bebs. Vi vil rigtig gerne have at h*n kommer til verden sommer 2013. Altså kunne planen jo være at jeg var (gerne højgravid) gravid når jeg går til den afsluttende eksamen med hvad så med økonomien under barslen?? Er det bare dagpenge eller? og i givet fald er det så efter satsen som uddannet sygeplejerske?

Håber virkelig i kan hjælpe da jeg er ved at blive skør af at tænke på det. Vores søn er nu 1,5 år gammel og det er af hensyn til at han ikke skal nå at blive for gammel inden nr. 2 kommer at vi tænker sådan.

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

hej

jeg er i samme situation, eller jeg er på barsel nu og gik direkte på barsel efter at jeg blev uddannet sygeplejerske i sommers

vil lige fortælle at kun 1 fra hele min årgang har fået fast arbejde, de andre render rundt og søger og søger og er på dagpenge, eller arbejder i vikariater på 1-3 måneder af gangen.. synes det er perfekt at have barsel når nu job situationen ser sådan her ud..

tænker da at det ser bedre ud at være nyuddannet og have været på barsel, end at være nyuddannet og slet ikke har haft arbejde, når man skal igang med at søge job..

så spring ud i det

Ja det kan du helt sikkert have ret i. Jeg tænker også, at så bruger man da i det mindste tiden "til noget fornuftigt"  

Jeg er bare lidt nervøs. Men det er jo også træt at vente og så gå igang med pb når jeg har fået bekræftet at der ikke er noget arbejde til os. 

Mange tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.