Ny uddannet på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej

Jeg står i den situation, at min kæreste og jeg har snakket med at gå igang med baby-projektet til sommer. Det passer super fint, da jeg så kan skrive min bachelor færdig, inden en mulig baby kan komme til verden. 

Men nu er jeg begynt at spekulere. Vil en arbejdsgiver ansætte en som er nyuddannet og lige har været på barsel?  På den anden side, kan jeg også se mange fordel ved det. Fx skal jeg jo ikke til at have en baby mere, når jeg så får et arbejde. 

Jeg er ved at uddanne mig til sygeplejerske og det er jo ikke fordi det vrimler med arbejde til os. 

Kunne godt tænke mig at høre fra andre som har været i samme situation. Og også jer andre  

Synes i jeg er kugle-skør eller er det et okay projekt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Gaia

Jeg blev færdig fornogle år siden. Kunne så ikke få arbejde pga. Finanskrisen. Og harså valgt at bruge den på at få barn. Jeg har dog stadig svært ved at finde noget kva mon uddannelse - religionsvidenskab. Som jo i disse tider ikke lige er det, virksomhederne mangler, så nu er jeg gravid igen og håber at når krisen er ovre, at jeg så kan få et arbejde. Trøster mig med at derr før er folk som har været hjemmegående i en årrække, som har fået arbejde bagefter. Tænker at fordelen for arbejdsgiveren må være at jeg nok ikke lge umiddelbart skal have flere børn sådan indenfor de næste 5 års tid. Men igen ved det ikke..håber  

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Jeg blev færdig fornogle år siden. Kunne så ikke få arbejde pga. Finanskrisen. Og harså valgt at bruge den på at få barn. Jeg har dog stadig svært ved at finde noget kva mon uddannelse - religionsvidenskab. Som jo i disse tider ikke lige er det, virksomhederne mangler, så nu er jeg gravid igen og håber at når krisen er ovre, at jeg så kan få et arbejde. Trøster mig med at derr før er folk som har været hjemmegående i en årrække, som har fået arbejde bagefter. Tænker at fordelen for arbejdsgiveren må være at jeg nok ikke lge umiddelbart skal have flere børn sådan indenfor de næste 5 års tid. Men igen ved det ikke..håber  

Det er lige præcis det jeg også tænker. Men det er jo ikke til at vide 

Anmeld

30. oktober 2011

Gaia

Anonym skriver:

Det er lige præcis det jeg også tænker. Men det er jo ikke til at vide 

Nej der er risko for at begge modeller kan ende ud i minus job. Enten tænker de, hun skal på barsel om lidt kva hendes alder osv. Og at hun sikkert vil have barn snart eller også tænker de..gab din uddannelse er mega forældet, vi tager de nye..

Håber dog inderligt, at når finanskrisen er ovre, at alle så igen kan få arbejde med samme nemhed som i 2007.

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Nej der er risko for at begge modeller kan ende ud i minus job. Enten tænker de, hun skal på barsel om lidt kva hendes alder osv. Og at hun sikkert vil have barn snart eller også tænker de..gab din uddannelse er mega forældet, vi tager de nye..

Håber dog inderligt, at når finanskrisen er ovre, at alle så igen kan få arbejde med samme nemhed som i 2007.

Det er også det jeg frygter de siger. De vil måske hellere have en helt ny og frisk uddannet eller en med en masse erfaring.

Åhh det er simpelthen ikke til at planlægge de baby'er.. Men man skal selvfølgelig også tænke det fantastiske lille væsen som man sætter i verden. Men jobbet betyder også bare meget for mig. Har ikke lyst til at skulle gå på dagpenge eller kontanthjælp. Men så må man jo tage det til den tid. 

Anmeld

30. oktober 2011

Gaia

Anonym skriver:

Det er også det jeg frygter de siger. De vil måske hellere have en helt ny og frisk uddannet eller en med en masse erfaring.

Åhh det er simpelthen ikke til at planlægge de baby'er.. Men man skal selvfølgelig også tænke det fantastiske lille væsen som man sætter i verden. Men jobbet betyder også bare meget for mig. Har ikke lyst til at skulle gå på dagpenge eller kontanthjælp. Men så må man jo tage det til den tid. 

Vi vil nok altid stå i dilammaet, ung og nyuddannet minus erfaring men " risiko" for barn og barsel. Kontra uddannet, minus erfaring men har barn og barsel. Den er svær. Hvis man så bare havde nået at samle erfaring ind inden krisen..ak og ve..ender sku nok med at jeg må tage en ny uddannelse, så begrænset min er og desværre de bløde  humanister der spares væk æv bæv..så nu er jeg hjemmegående, men næste barn i vente til april.  

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Vi vil nok altid stå i dilammaet, ung og nyuddannet minus erfaring men " risiko" for barn og barsel. Kontra uddannet, minus erfaring men har barn og barsel. Den er svær. Hvis man så bare havde nået at samle erfaring ind inden krisen..ak og ve..ender sku nok med at jeg må tage en ny uddannelse, så begrænset min er og desværre de bløde  humanister der spares væk æv bæv..så nu er jeg hjemmegående, men næste barn i vente til april.  

Ja jeg går også og overvejer hvad jeg kan finde på. Hvis det bliver umuligt at få arbejde. 

Tak for dine svar

Held og lykke med maven og arbejde/uddannelse senere 

Anmeld

30. oktober 2011

Gaia

Anonym skriver:

Ja jeg går også og overvejer hvad jeg kan finde på. Hvis det bliver umuligt at få arbejde. 

Tak for dine svar

Held og lykke med maven og arbejde/uddannelse senere 

Tak og i lige måde  

Anmeld

30. oktober 2011

Stumpen

Jeg gik på barsel 4 mdr. efter jeg blev udd. og fik job efter endt barsel...

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Jeg gik på barsel 4 mdr. efter jeg blev udd. og fik job efter endt barsel...

Det var da dejligt at få sådan en solstråle historie  

Håber det også går så "let" for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.