Enkeltydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

I må da have haft fået en eller anden ide om at uddannelsen ville stoppe på givne tidspunkt?

Ved godt det lyder meget underligt og forvirrende, men nej! Det er et grundforløb han har gået på, og på skolen har der aldrig været styr på en skid. De valgte kun den dag til eksamen, fordi de lige fik fat i en censor! Rigtig uprofessionelt - men sådan har det altid været derover. Og nu står vi i problemet.. Men ja, kan godt forstå at de ikke bare kan give alle penge og at vi selv skulle ha sørget for at der var penge.. Men sådan som situationen er nu er det bare for sent at tænke tilbage på hvad man skulle ha gjort.. 

Det irritere mig bare at han først har fået en dato så sent så vi nu skal vende hver en øre! Selvfølgelig er det ikke kommunes skyld, troede bare at de ville gå ind og hjælpe en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Ja den mdr han påbegyndte sit studie har han fået SU forud for mdr og sin løn eller hvad han nu havde før studiet som var bagudbetalt..

Kan jeg slet ikke huske, hehe.. Men ja, selvfølgelig er det vores egen fejl, men vi har virkelig prøvet at spare pengene sammen. Vi vidste bare ikke han skulle til eksamen det var bare sådan noget lige nu og her har vi en censor!

Anmeld

30. oktober 2011

henh01

Anonym skriver:

Kan jeg slet ikke huske, hehe.. Men ja, selvfølgelig er det vores egen fejl, men vi har virkelig prøvet at spare pengene sammen. Vi vidste bare ikke han skulle til eksamen det var bare sådan noget lige nu og her har vi en censor!

Hvornår havde I da regnet med at han var færdig?

Anmeld

30. oktober 2011

Emily2012<3

Anonym skriver:

Jeg har lige et spørgsmål om enkeltydelse.. Både kæresten og jeg er på SU, eller det vil sige min kæreste har lige afsluttet sin uddannelse og får derfor ikke SU imorgen.. Vi har søgt om enkeltydelse til hjælp til nogle regninger da vi ikke kan klare os på min SU alene, men vi har fået afslag!!!

De siger at det er vores egen skyld at vi ingen penge har da vi selv skal spare op til den måned uden SU. Vi har sparet op, men ikke nok til at kunne klare os. Hvordan kan de give afslag? Burde de ikke gå ind og hjælpe?

Jeg aner ikke hvad vi skal gøre, vi har ingen penge i næste måned når alle regningerne er betalt!

Jeg har selv stået i samme situation.. Man får en start su, som man faktisk skal gemme til når man stopper..

Så den eneste mulighed er at du kan låne i din bank (hvis muligt) Ellers så må du gå til familie..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.