Enkeltydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.200 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg har lige et spørgsmål om enkeltydelse.. Både kæresten og jeg er på SU, eller det vil sige min kæreste har lige afsluttet sin uddannelse og får derfor ikke SU imorgen.. Vi har søgt om enkeltydelse til hjælp til nogle regninger da vi ikke kan klare os på min SU alene, men vi har fået afslag!!!

De siger at det er vores egen skyld at vi ingen penge har da vi selv skal spare op til den måned uden SU. Vi har sparet op, men ikke nok til at kunne klare os. Hvordan kan de give afslag? Burde de ikke gå ind og hjælpe?

Jeg aner ikke hvad vi skal gøre, vi har ingen penge i næste måned når alle regningerne er betalt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Anonym

Desværre er enkeltydelser beregnet til uforudsete udgifter, så de kan desværre godt afvise at hjælpe jer

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Desværre er enkeltydelser beregnet til uforudsete udgifter, så de kan desværre godt afvise at hjælpe jer

Men sådan som jeg har forstået det, så skal kommune gå ind og hjælpe hvis man ikke kan klare sig. Der er paragraf der handler om det, men kan ikke lige huske hvad det er for en lige nu

Anmeld

30. oktober 2011

sne190810

Nej, de kan sagtens gå ind og give jer afslag.

Jeg kan godt sætte mig ind i hvorfor de gør det, og syntes egentlig det er fair.

Jeg har lige været inde og læse om det og taget nedenstående derfra

" ...

At en person skal have kost og daglige fornødenheder dækket er ikke uforudsigeligt.

Man vil derfor påvise, at enhver bør prioritere sin forsørgelse, bolig, daginstitution m.v. før andre udgifter.

Ikke uforudsete udgifter

Husleje

El/vand og varme

Forsørgelse

Beklædning

Udskiftning af inventar m.v.

Anmeld

30. oktober 2011

FrkMR

I har fået afslag fordi i har vidst at din kæreste stoppede sin uddannelse på dette tidspunkt, og derfor går kommunen ind og siger at i har haft tid til at forberede jer på dette.

Var din kæreste nu fx. blevet udmeldt sit studie før tid så havde i fået tilkendt ydelsen da det var en situation i ikke havde kunne forudse.

Det er lidt samme princip som at studerende ikke kan få kontanthjælp i de 2 sommer måneder de ikke er berettiget til SU fordi de skifter mellem to studier.

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Nej, de kan sagtens gå ind og give jer afslag.

Jeg kan godt sætte mig ind i hvorfor de gør det, og syntes egentlig det er fair.

Jeg har lige været inde og læse om det og taget nedenstående derfra

" ...

At en person skal have kost og daglige fornødenheder dækket er ikke uforudsigeligt.

Man vil derfor påvise, at enhver bør prioritere sin forsørgelse, bolig, daginstitution m.v. før andre udgifter.

Ikke uforudsete udgifter

Husleje

El/vand og varme

Forsørgelse

Beklædning

Udskiftning af inventar m.v.

Kan godt forstå det på en måde, problemet er bare at han blev ringet op sidste torsdag og fik afvide at han skulle til eksamen i tirsdags, så vi vidste ikke at det var nu. Vi har sparet der hvor vi kunne for at have penge til det hele, men vi har ikke kunne spare nok samme!

Anmeld

30. oktober 2011

henh01

Din kæreste har jo vidst i alt den tid hans studie varede at der kom en mdr hvor den forudbetalte SU rendte op.. Han har jo ved studie start fået dobbelt - både den forudbetalte SU og sin bagudbetalte løn. Hvis du forstår Derfor giver de afslag

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Din kæreste har jo vidst i alt den tid hans studie varede at der kom en mdr hvor den forudbetalte SU rendte op.. Han har jo ved studie start fået dobbelt - både den forudbetalte SU og sin bagudbetalte løn. Hvis du forstår Derfor giver de afslag

Fået dobbelt?

Anmeld

30. oktober 2011

sne190810

Anonym skriver:

Kan godt forstå det på en måde, problemet er bare at han blev ringet op sidste torsdag og fik afvide at han skulle til eksamen i tirsdags, så vi vidste ikke at det var nu. Vi har sparet der hvor vi kunne for at have penge til det hele, men vi har ikke kunne spare nok samme!

I må da have haft fået en eller anden ide om at uddannelsen ville stoppe på givne tidspunkt?

Anmeld

30. oktober 2011

henh01

Anonym skriver:

Fået dobbelt?

Ja den mdr han påbegyndte sit studie har han fået SU forud for mdr og sin løn eller hvad han nu havde før studiet som var bagudbetalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.