Hvornår projekt baby? Kæreste skal udsendes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

Maja88

jeg ville nok også helt klart vælge nr 2 løsning.. tænker lidt om du er ivrig fordi du har alderen imod dig eller hvor gammel er du???

jo baby har behov for at knytte bånd med sin far også.. ellers når han ville komme hjem er det en person babyen slet ikke kender.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

FruStolpe

NadjaKoch skriver:

Min kæreste vil nok også helst det sidste... Synes bare der er lang tid til så.

Er båndet mellem far og baby meget vigtigt de første 6 måneder? Har baby ikke alligevel mest behov for mor?

Jeg synes at den tid far har med den lille mens h*n er helt spæd er virkelig vigtig.

Her kom Isabellas far slemt til skade med foden i graviditeten, det har gjort at han har været hjemme med hende hele hendes første år. Det bånd de to har nu kan ikke beskrives, hun bruger sin far mindst lige så meget som mig.

Jeg ville ønske for alle at fædrene kunne gå hjemme med mor og baby...

Så jo, jeg mener det er vildt vigtigt at far er hjemme. Ikke mindst for at hjælpe til. Det er altså hårdt arbejde at ha en bebs

Carina

Anmeld

30. oktober 2011

Mor-til-asta-09

NadjaKoch skriver:

Jeg har et dilemma, som jeg godt kunne tænke mig at få andres input på:

Min kæreste er lige blevet optaget i militæret, skal starte til december, på 8 måneders uddannelse, og derefter udsendes i 6 måneder.

Jeg har et brændende ønske om snart at få en baby, og har haft det i laaang tid. Vi er dog ikke gået i gang med det, da min kæreste har søgt ind af flere omgange, og vi har stået lidt i en standby-position.

Lige nu snakker vi om to muligheder: Enten at vi giver det et forsøg, og jeg prøver at blive gravid, næste gang muligheden er der, så ville jeg ca kunne nå at føde, inden han skulle afsted. Eller at vi forsøger lige inden han tager afsted.

Fordelene ved mulighed 1, er at han er hjemme og følge graviditeten, og hjælpe mig, hvis det bliver hårdt. Så ville han jo så være væk efterfølgende i 6 måneder...

Fordelene ved mulighed 2, er at han selvfølgelig når at komme hjem, være med til fødsel og babys start på livet - men så er han der ikke for mig under graviditeten.

Åha, jeg ved slet ikke hvad jeg selv helst vil, og kan godt se at der ikke er noget af det der er ideelt. Men ønsker mig sådan en baby... og... (ved godt det er egoistisk, set i lyset af babys fremtid...) men... hvad hvis der sker min kæreste noget? Vil gerne have noget af "ham"...

Det er svært, og jeg ved ikke om det er noget der kan give mening for andre.

jeg ville prøve op til han skulle udsendes, også håbe på "gevinst". Så er han hjemme når du skal føde og hjemme i starten af barnets levetid... som jeg synes er vigtigt for både barnet og dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.