Hvor gammel var jeres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

Mira0911

Mussen2 skriver:

Da de stoppede med sutten? Overvejer om det vil være taktisk smart at stoppe herhjemme til jul, når den kan sendes til julemanden Til den tid er vores datter 2½ år og det kommende halve års tid byedr på så mange nye ting, skal være storesøster til februar, forhåbentlig smide bleen, flytte i ny seng og på nyt værelse, så tænker det er bedst at taege en ting af gangen?

Hvis nu hun skal stoppe med den til december, hvor lang tid kan man så forvente projektet står på, før man kan sige det ikke kommer for tæt på en ny stor begivenhed. Jeg tænker på om det er for tæt på at hun skal være storesøster i begyndelsen af februar??

Julie bliver 3 til Februar... Lige pt. bruger hun kun sutten til at falde i søvn på... Men inden Januar er planen at den også er væk om natten... 

Det bedste vil være at hun ikke har sutten når baby kommer... hvis hun har brug for den om aften når hun skal sove, så lad hende få den der... 

Julie køre stadig på at hun skal have sut også når Lina har... Og det får hun ikke.. Hun ved godt at man kun får sutten om aften lige til at falde i søvn... 

Jeg gør bevidst hver aften at jeg glemte sutten til hende, i håb om at det er sidste aften med sut... Lavede en aftale med hendes talepædagog at det var i orden at hun fik den til at falde i søvn på men heller ikke mere end det.. Da vi skal have hende til at snakke meget mere end hvad hun gør nu... Så derfor kun sut til hende når hun skal i seng... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

chael

Mussen2 skriver:

Da de stoppede med sutten? Overvejer om det vil være taktisk smart at stoppe herhjemme til jul, når den kan sendes til julemanden Til den tid er vores datter 2½ år og det kommende halve års tid byedr på så mange nye ting, skal være storesøster til februar, forhåbentlig smide bleen, flytte i ny seng og på nyt værelse, så tænker det er bedst at taege en ting af gangen?

Hvis nu hun skal stoppe med den til december, hvor lang tid kan man så forvente projektet står på, før man kan sige det ikke kommer for tæt på en ny stor begivenhed. Jeg tænker på om det er for tæt på at hun skal være storesøster i begyndelsen af februar??

Dengang min datter blev storesøster første gang, der var hun lige så gammel som din datter. Hun blev også storesøster i februar.

Og vi valgte IKKE at tage sutten inden. Men efter. Så om foråret, sommeren, der afleverede hun sutten, mod en kæmpe gave fra fætter br, valget blev en hundedyr stor hello kitty bamse og bleen røg i foråret.

Så vi undgik hun begyndte at tisse i bukserne og sutten var heller ikke svær. Vi ville bare ikke tage alt fra hende når hun nu stod og skulle igennem en kæmpe omvæltning i at blive storesøster. Hun skulle også starte i børnehave det år.

Så hvis jeg var dig, ville jeg vente med alle de ting, til efter den lille er kommet til verden. Så I ikke tager alt fra hende inden baby kommer og når så den lille også er her, så tager den jo mor og far. Så lad hende beholde noget trygt, indtil hun har vænnet sig til at blive storesøster osv.

Held og lykke med det.

*Camilla

Anmeld

30. oktober 2011

Mig med maven

Min datter er 1 år og 10 mrd, og hun bruger den kun når hun skal sove, og hvis det er i hendes seng. Skal hun sove i klapvognen, hvis vi er ude, er det uden sut!

Anmeld

1. november 2011

Brams

Lærke var 15 mdr. da hun et par aftener i træk ikke ville have sutten når hun skulle sove og så tog vi chancen og tog den helt væk - siden har hun ikke haft sut

Anmeld

1. november 2011

Toshiba

Mussen2 skriver:

jeg ville mene hun måske ville få "brug" for den når der kommer en lille ny???

tror det er for tæt på til det ville blive en succes - også fordi den lille jo vil sutte osv....

men måske hun selv "overlader" sine sutter når en lille bitte har brug for dem (læs IKKE den lille skal have hendes - men princippet)

hvis det var mig - ville jeg tage den lidt på føleren - der skal ske store omvæltninger i hendes liv inden længe

Anmeld

1. november 2011

Mussen2

Toshiba skriver:

jeg ville mene hun måske ville få "brug" for den når der kommer en lille ny???

tror det er for tæt på til det ville blive en succes - også fordi den lille jo vil sutte osv....

men måske hun selv "overlader" sine sutter når en lille bitte har brug for dem (læs IKKE den lille skal have hendes - men princippet)

hvis det var mig - ville jeg tage den lidt på føleren - der skal ske store omvæltninger i hendes liv inden længe

Ja, det tror jeg faktisk du har ret i. Jeg er selv kommet frem til det samme - så med mindre hun gnasker alle sutterne i stykker, indstiller jeg projekt smid-sutten.

Du har helt ret i den jo er hendes "babs"/tryghed, når nu den lille kommer.

Anmeld

1. november 2011

Jonatansmor

DAs mor skriver:

David var lige knapt 2½ år.. Det var ikke "planlagt", men jeg havde glemt at give ham sutten med i DP og han var faldet i søvn uden, så jeg tog chancen om aftenen og lod være med at give ham den. Og det var uden brok. Så det var det

ÅÅååååååååhhhhh dén var smart!

Satser på jeg husker den finte, når det er drengens tur.... har veninder der har kørt adskillige hundrede kilometer, tværs igennem Norge for at aflevere foråndede sutter til et eller andet håbløst, dødsdømt suttetræ og svorede ALDRIG!!!!

Men kan man manipulere ham ind i at tro der intet er i vente - vælger jeg da det?!     

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.