Som nogle ved, så er det jo ikke så lang tid siden at min far fik at vide at han lider af alkoholdemens og at han havde fået en blodprop i hjernen i sommers... Det har selvfølgelig resulteret i at han er glemsom.. Og blodproppen resulterede i forvirring og at korttidshukommelsen ikke er særlig god hos min far, samt dødsangst....
Jeg har så lige ringet og snakket med ham og ønsket ham tillykke med fødselsdagen, lige for lidt siden... Og det var bare helt igennem en dejlig samtale.... Han virkede overhovedet ikke forvirret eller fuld.... Han spurgte ikke til hvordan barnedåben var gået (Plejer han at gøre hver gang vi snakker sammen) nej han kunne godt huske at Silas er over et halvt år...
Og forklarede mig da også hvordan han og mor havde gjort med os da vi begyndte at kravle som små... Hehe
Han kunne også godt huske at vi havde lavet en aftale om at han skulle komme over i julen og se os alle sammen...
Han har skåret ned på hans alkohol forbrug, så han kun drikker ca. 6-7 genstande om dagen.. Min far har aldrig drukket flere kasser om dagen, men ca. 10-12 genstande....
Nu ved jeg godt at med demens er der gode og dårlige dage, men hvor er jeg glad for at hans fødselsdag er én af de gode dage, hvor han er i godt humør og han kan huske de fleste ting.... 
Måtte bare lige dele min glæde og så sende de allerkærligste fødselsdags hilsner til min far... Hvor jeg elsker ham...
Tillykke med de 56 år dejlige, vidunderlige farmand!!

Anmeld