Føler mig ensom :( .. Savner DK

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Gaia

Har de ikke en slags mødregruppe du kan komme i ? Evt. Tage til åben hus hos sundhedsplejsken, hvis de har det. Så kan du få kontakt til andre mødre og derigennem få en omgangskreds .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Azooo

Gaia skriver:

Har de ikke en slags mødregruppe du kan komme i ? Evt. Tage til åben hus hos sundhedsplejsken, hvis de har det. Så kan du få kontakt til andre mødre og derigennem få en omgangskreds .

joo det har de .. jeg tog derned kun en gang .. mødregruppen men blev skuffet af mig selv.. fik ikk rigtig snakket med nogen .. de kom self til mig og var rigtig søde men problemet var det tyske sprog  som jeg ikk kan helt i nu  .. forstår hva de siger men har svært ved at svar tilbage .. såå ikk sjov og være som en klovn og bar sidde og ingen ting gøre ..  

Anmeld

29. oktober 2011

mariamiss6

Heza2410 skriver:

joo det har de .. jeg tog derned kun en gang .. mødregruppen men blev skuffet af mig selv.. fik ikk rigtig snakket med nogen .. de kom self til mig og var rigtig søde men problemet var det tyske sprog  som jeg ikk kan helt i nu  .. forstår hva de siger men har svært ved at svar tilbage .. såå ikk sjov og være som en klovn og bar sidde og ingen ting gøre ..  

Hvad med engelsk? Kan du ikke snakke engelsk?

For hvis du godt forstår hvad de siger, kan de jo snakke tysk til dig, og så kan du snakke engelsk til dem

Du må prøve at finde ud af om der ikke bor andre danskere i nærheden.....

Anmeld

29. oktober 2011

JeNoVa

Jeg har selv boet i udlandet i snart tre år, og jeg har endnu ikke været på bare så meget som en ferie i Danmark. Det første år var det værste, og jeg havde rigtig svært ved at acceptere mange ting ved mit nye land.

Jeg fik ret hurtigt et arbejde, og det var igen rigtig svært for mig at indfinde mig under de meget anderledes arbejdsvilkår og mine nye kollegaers arbejdsmoral (eller mangel på samme).

Nu, tre år senere, tænker jeg da ofte på mine venner og familie i Danmark, men min hverdag er her, og den er jeg glad for. Jeg har fået nogle få men gode venner, og jeg har opnået stor success på min arbejdsplads. Jeg vender helt sikkert næsen hjem en dag, og så kommer jeg nok igen til at få en smule hjemve.

Men for at få bugt med din hjemve lige nu og her, vil jeg anbefale dig at opsøge andre danskere i dit område. Prøv eventuelt at se her:

http://www.facebook.com/groups/10042160739/

og

http://www.dk-mor-i-udlandet.com/info/grupper/munchen_tyskland.htm

Anmeld

29. oktober 2011

aarhusmor

Jeg vil også foreslå dig at melde dig til de lister JeNoVa skriver, jeg har selv været medlem af dk-mor-i-udlandet, da jeg boede i USA og var gift med en Amerikaner.

Jeg nikker genkendende til dine følelser. Jeg måtte ikke tage hjem, før mit greencard gik i gennem og der gik 1,5 år før det skete.

Jeg havde heldigvis venner da jeg startede på en uddannelse på college og der boede også nogle Danskere der.

Jeg var ikke god til Engelsk inden, men det blev jeg.

Desværre viste det sig at min mand var med i en Kult og "havde en plan" om at få mig med i den Kult. Derfor følte jeg mig ekstra meget alene og jeg opsøgte en psykolog som jeg kunne snakke med om disse følelser og min hjemvé.

Og det var de bedste penge givet ud, så det vil jeg gerne anbefale dig. Find en der taler Engelsk, eller måske find en Dansk der hjælper via Skype.

coachaarhus.dk er ikke psykolog, men coach og hjælper via Skype. Jeg kender ham ikke og har ikke erfaringer med ham. Men det var lige den eneste jeg kendte af den slags, som man kan tale med af og til når behovet er der.

Anmeld

29. oktober 2011

FogL

Jeg ved hvad du mener. Flyttede selv til Dubai for lidt over et år siden. Savner Danmark hver dag, savner min familie og mine venner. Det er svært her, fordi mange som kommer hertil er en del ældre end jeg er. Så venner finder jeg ikke, men har fået en masse bekendtskaber. 

Det bliver bare aldrig det samme, og jeg glæder mig til den dag min mand siger, at nu kan det lade sig gøre at komme tilbage. 

Anmeld

29. oktober 2011

Azooo

Tak for jeres information piger det vil jeg nydelig kigge på

Anmeld

27. januar 2012

Christina.78

Heza2410 skriver:

Ved ikke lige hvad det kan hjælpe, men brug for at lufte ud her .. Er for nylig flyttet til Tyskland, byen München.. HELE 14timer med tog/bil væk fra dk.. Med fly ca. 2-4 timer .. Meeeeen savner det skønne land DANMARK, MIN FAMILIE OOOOOG MINE VENNNNER JAAA!! .. så kedeligt her når man ikk rigtig kender nogen ..

Ved godt indlægget er lidt ældre dato, men håber du er faldet lidt mere til..har også boet i mainz uden familie eller andet kun min kæreste og det var ikke fedt i starten men det kom lige så stille..

Anmeld

27. januar 2012

Giraffen

Heza2410 skriver:

Tak for jeres information piger det vil jeg nydelig kigge på

hvis sproget er en hæmsko så kan du overveje noget sprogskole/aftenkurser/enkelttimer osv - så får du 1) lært sproget bedre 2) mødt andre mennesker i samme situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.