SÅÅÅ sur/ked baby når han bliver puslet!!!! HJÆLP!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Nina Amelia

Vi har samme show hos os i øjeblikket.. Vores datter bliver fuldstændig stjerne hysterisk. Vi forsøger selvfølgelig at berolige hende og gøre hvad vi kan for at aflede hende men vi ser måske også det lidt komiske i situationen netop fordi at vi bare regner med at det er en fase

Til gengæld har vi så et andet problem når hun ikke forsøger at komme op; hun er meget opsat på at være med til at "skifte bleen" -der skal pilles og rodes i hele bleregionen og det er LIIIIDT svært at stå med en lorteble, vaske, tørre OG styrre både arme og ben på krapylet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Bolette

Baagøe skriver:

Det er en fase! Laura havde også en sådan da hun var omtrent samme alder og den varede ca. 3 uger, men så var hun god igen

Åååh det er virkelig rart at høre!!!! Tak for de opløftende ord  Så er der da lys for enden af tunnellen 

Anmeld

28. oktober 2011

Bolette

Molly8 skriver:

Vi er ikke nået dertil endnu. Jeg kan dog se, at veninden takler sin pode ved at lade ham stå op og få skiftet ble, så længe det bare er en tisseble. Jeg kan sagtens forstå din holdning om, at han skal lære at ligge ned; det er han jo nødt til, når der er afføring. Jeg tror nu selv, at jeg vil takle det som veninden og lade ham stå op, når det er muligt. Der er immervæk flest tissebleer og så må konflikten stå på, når det er nødvendigt. Jeg krydser dog fingre for, at det kun er for en kortere periode for dig. Held og lykke med det

Kh Molly

Ja, det har du ret i. Vi er også mere large når det bare er en tisseble. Men da jeg skiftede ham i morges lavede jeg en MASSE sjov!!! og så gik det ret ok  Så håber han er ved at være igennem!! Men tusind tak 

Anmeld

28. oktober 2011

Bolette

Nina Amelia skriver:

Vi har samme show hos os i øjeblikket.. Vores datter bliver fuldstændig stjerne hysterisk. Vi forsøger selvfølgelig at berolige hende og gøre hvad vi kan for at aflede hende men vi ser måske også det lidt komiske i situationen netop fordi at vi bare regner med at det er en fase

Til gengæld har vi så et andet problem når hun ikke forsøger at komme op; hun er meget opsat på at være med til at "skifte bleen" -der skal pilles og rodes i hele bleregionen og det er LIIIIDT svært at stå med en lorteble, vaske, tørre OG styrre både arme og ben på krapylet

Okay. Det tyder på det bare er en fase de skal igennem, for der er vist flere der oplever det  Men ja, når man tænker over det, så er det da med at se positivt på det..

Hihi, jeg kunne godt forestille mig at det er temmelig besværligt!!!! Men vi har åbenbart nogle små ble-tumlinger i øjeblikket, som sætter mor og far på arbejde!!! hihi 

Anmeld

28. oktober 2011

Pige2009

Bolette skriver:

Åååh det er virkelig rart at høre!!!! Tak for de opløftende ord  Så er der da lys for enden af tunnellen 

Ja, mon dog ikke

Anmeld

28. oktober 2011

Nina Amelia

Bolette skriver:

Okay. Det tyder på det bare er en fase de skal igennem, for der er vist flere der oplever det  Men ja, når man tænker over det, så er det da med at se positivt på det..

Hihi, jeg kunne godt forestille mig at det er temmelig besværligt!!!! Men vi har åbenbart nogle små ble-tumlinger i øjeblikket, som sætter mor og far på arbejde!!! hihi 

Ja arbejde, dét skal jeg love for he he

Anmeld

29. oktober 2011

aklejel

Bolette skriver:

Hej alle 

Vi har verdens dejligste og gladeste dreng på 13 måneder. I øjeblikket er han bare SLET - og jeg mener virkelig SLET IKKE til at styre når han skal pusles!!!! Han gider overhovedet ikke ligge ned og prøver hele tiden at komme op/rundt på maven og jeg ved ikke hvad!! Og når der er gevindst i bleen, så duer det altså bare ikke at han ikke kan ligge stille!!! Og vi har besluttet at vise ham, at når man bliver puslet, så ligger man ned (er han medgørlig, så er vi 5 minutter om at skifte og give ham rent tøj på, så det går ret hurtigt!) Vi har derfor valgt at fortælle ham at han skal lægge sig ned og holder ham derfor på maven, for at guide ham til at lægge sig ned. Men drengen stritter imod med ALLE kræfter og han er altså virkelig stærk!! Men vi siger igen "nej skat. Når du får ren ble på, så ligger du ned" og viser ham igen med hånden på maven. Men her starter så hele bølgen! Han sætter i et skrig og bliver helt rød i hovedet af at skrige så meget og han er så ked af det, så man kan slet ikke trænge ind til ham og aflede med noget som helst!!!!  

Det er bare slet ikke sjovt og både faren og jeg bliver SÅ ked af det og man bliver virkelig sat på prøve!! 

Har I også oplevet det her eller hvad tror I kan være årsagen?

Han har været i dagpleje siden 15. august og ELSKER det. Så det er ikke derfor. Men han øver sig i at gå og det lykkes ikke altid for ham, men han er oppe på 5-7 skridt af gangen nu  Alle børn omkring ham går og måske kan det irriterer ham lidt? Plus han er ved at få endnu en tund i undermunden...

Men der har ALDRIG været pusle-problemer før!!!! Det startede for ca. 1 - 2 uger siden!!!!

Har I nogle gode råd, så er jeg meget lydhør!!!! 

Hilsen den lidt triste mor (og far)

Husker du at fortælle ham hvad der sker og hvad i laver når i pusler ham ? Det kan godt være det virker åndsvagt at gøre men i sidste ende hjælper det så meget. For hvis i så os siger til ham "så skat så skal du ud og ha en tør ble" inden i går der ud og f.eks. siger til ham når i skifter "så tager vi buskerne af, åbner for boddy stocken, tager bleen af, skyller klude op, vasker ham" og det samme når det skal på igen, og gør det hver gang, så ved han hvad der skal til at foregå og så kan det være at han ligger mere stille

Det var i hvertfald det vi lærte da vi fik lavet en forældre evne undersøgelse

Anmeld

30. oktober 2011

Bolette

aklejel skriver:

Husker du at fortælle ham hvad der sker og hvad i laver når i pusler ham ? Det kan godt være det virker åndsvagt at gøre men i sidste ende hjælper det så meget. For hvis i så os siger til ham "så skat så skal du ud og ha en tør ble" inden i går der ud og f.eks. siger til ham når i skifter "så tager vi buskerne af, åbner for boddy stocken, tager bleen af, skyller klude op, vasker ham" og det samme når det skal på igen, og gør det hver gang, så ved han hvad der skal til at foregå og så kan det være at han ligger mere stille

Det var i hvertfald det vi lærte da vi fik lavet en forældre evne undersøgelse

Jep  Vi fortæller altid når vi går ind og får ren ble osv. så det ved han godt. Og da der aldrig har været problemer før, er jeg ret sikker på at det ikke er det, men bare en fase, som han skal igennem  Men tak for rådet 

Anmeld

1. november 2011

aklejel

Bolette skriver:

Jep  Vi fortæller altid når vi går ind og får ren ble osv. så det ved han godt. Og da der aldrig har været problemer før, er jeg ret sikker på at det ikke er det, men bare en fase, som han skal igennem  Men tak for rådet 

Okay super, så kan det ikke være det Selv tak da

Anmeld

4. november 2011

serinasmor

vi har haft problemer med pusling siden hun var 10 mdr .. det er forskelligt fra dag til dag om det er slemt eller ej .. det har hjulpet nu hvor hun selv kan finde ud af at hjælpe til med fx at tage tøjet af ... har hun lavet en klam ble og vil ikke ligge stille bliver hun spurgt om hun vi have en bog at læse i (hun ELSKER bøger) og så ligger hun som regel stille efterfølgende med bogen ...

i dp har der aldrig været problemer .. andet end de 2 gange hvor jeg blev nødt til at skifte hende da hun blev hentet ...

jeg tror at hvis i inddrager ham er det vejen frem ... altså fortæl ham hvad der skal ske og at i nu løfter numsen osv ... så vil han også på sigt lære at hjælpe til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.