Havregrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

sne190810

camillakrath skriver:

Så jeg kan godt tage fx en risgrød og putte grøntsager i, og så bruge det som aftensmad?

Det kan du sagtens, hvis grøntsager skal moses så bare brug en gaffel.

Herhjemme var fuldkornsrisgrød og most broccoli et hit i laaang tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

camillakrath

K&S skriver:

Du skal bestemt ikke føle dig til grin

Har du ikke fået bogen om mad til spædbørn og småbørn af din SP?

Den brugte jeg rigtig meget i forhold til, hvad jeg kunne servere for Anton  den fortæller "step by step", hvad man kan servere for sit barn

http://www.sst.dk/publ/Publ2011/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2011.pdf

Du kan jo også begynde at give lidt hakket kød eller fisk sammen med kartoffelmos eller mos af andre grøntsager - eller som du selv skriver, så risgrød med grøntsager (og måske lidt blødt kød).

Du skal bare spørge løs

Nej, er slet ikke glad for samarbejdet med min ssp

Jeg er bare så meget i tvivl. Ville gerne bruge weekenden på at lave en masse lækkert forskelligt. Men blir helt i tvivl om det hele!

Anmeld

27. oktober 2011

Nea85

camillakrath skriver:

Så jeg kan godt tage fx en risgrød og putte grøntsager i, og så bruge det som aftensmad?

Det kan du sagtens. Jeg havde heller ikke tænkt over det, før end jeg så et glas med grisgrød og grøntsager (mener det var Hipp), hvor der stod "godnat" på

Anmeld

27. oktober 2011

K&S

camillakrath skriver:

Nej, er slet ikke glad for samarbejdet med min ssp

Jeg er bare så meget i tvivl. Ville gerne bruge weekenden på at lave en masse lækkert forskelligt. Men blir helt i tvivl om det hele!

Jeg lavede forskellige slags frugtmos til fryseren - æble, sveske (godt for maven), jordbær m.m.  Jeg puttede det i isterningsbakker, så kan lige kunne trykke en terning ud og komme i grøden (det hjælper også med at køle grøden )

Du kan lave små kødboller af alm. fars (uden salt) og fryse dem ned i poser, hvor du efter hver kødboller, vrider posen rundt og giver en gang tape - og om igen, for så fryser bollerne ikke sammen og du har mulighed for lige at klippe 1 kødbolle af ad gangen

Prøv at læse her - mad fra 6-9 måneder

http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&type=ARTIKLER&id=10

Og til sidst - bed om en anden SP! Det er vigtigt, at du har et godt samarbejde med hende, så du kan spørge hende til råds om dine tvivl - det er det, hun er der for  

Jeg synes helt sikkert også, du skal læse bogen, jeg linkede til i PDF-format - den har været guld værd for mig...!

Anmeld

27. oktober 2011

camillakrath

K&S skriver:

Jeg lavede forskellige slags frugtmos til fryseren - æble, sveske (godt for maven), jordbær m.m.  Jeg puttede det i isterningsbakker, så kan lige kunne trykke en terning ud og komme i grøden (det hjælper også med at køle grøden )

Du kan lave små kødboller af alm. fars (uden salt) og fryse dem ned i poser, hvor du efter hver kødboller, vrider posen rundt og giver en gang tape - og om igen, for så fryser bollerne ikke sammen og du har mulighed for lige at klippe 1 kødbolle af ad gangen

Prøv at læse her - mad fra 6-9 måneder

http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&type=ARTIKLER&id=10

Og til sidst - bed om en anden SP! Det er vigtigt, at du har et godt samarbejde med hende, så du kan spørge hende til råds om dine tvivl - det er det, hun er der for  

Jeg synes helt sikkert også, du skal læse bogen, jeg linkede til i PDF-format - den har været guld værd for mig...!

Ej hvor smart med isterningebakkerner

Tror jeg vil prøve med noget risgrød til aftensmad og så lave de isterninger

Ja jeg burde bede om at få en anden. For har virkelig tit brug for råd.

Anmeld

27. oktober 2011

K&S

camillakrath skriver:

Ej hvor smart med isterningebakkerner

Tror jeg vil prøve med noget risgrød til aftensmad og så lave de isterninger

Ja jeg burde bede om at få en anden. For har virkelig tit brug for råd.

Og du ringer bare derop og siger, du ikke føler samarbejdet fungerer - du vil meget gerne have en anden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.