død over mongolerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Livas mor

Jeg ville nok vælge til, da jeg synes at det at vælge fra ville være for hårdt for mig personligt. Jeg ved at vi er en stærl familie med et fantastisk bagland.. Men selvfølgelig ville det også være helt utrolig hårdt, hvis man fik et barn med svære handicap.

Det er sådan et svært følsomt spørgsmål, som man nok egentlig ikke kan scare på før man står i situationen og kan mærke på sin mavefornemmelse hvad en siger..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Anonym

Vi er så i den situation at vi ikke havde muligheden for at tage beslutning om vi skulle vælge fra eller til, og i dag har vi en dreng på 5 måneder med downs syndrom.Vi fik lavet nakkefold 2 gange og gennemscanning 2 gange og alt var fint, og vores tal var høje (1 - 3500). Men i maj måned da vores lille dreng kom, fik vi efter en uge at vide at han havde downs syndrom.Vi havde på forhånd til nakkefold aftalt at vi ville vælge fra hvis det viste sig at være et downs barn. Vi ville vælge fra fordi det ikke passede ind i vores livsstil.Nu har vi så trods alle ods alligevel fået et downs barn, men har ikke længere selv muligheden for at vælge fra. Det har været rigtig svært at sidde med et barn, som man vidste at man havde fravalgt hvis vi havde fået det at vide til NF.Men vores lille dreng er super dejlig, og ja vi har ikke fået det vi "bestilte" men så tænker vi også tit på at det kunne jo have været værre. Vi har fået et barn med et bonus kromosom, og han vil blive elsket på præcis samme måde som vi elsker vores datter.

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym

Anonym skriver:

Vi er så i den situation at vi ikke havde muligheden for at tage beslutning om vi skulle vælge fra eller til, og i dag har vi en dreng på 5 måneder med downs syndrom.Vi fik lavet nakkefold 2 gange og gennemscanning 2 gange og alt var fint, og vores tal var høje (1 - 3500). Men i maj måned da vores lille dreng kom, fik vi efter en uge at vide at han havde downs syndrom.Vi havde på forhånd til nakkefold aftalt at vi ville vælge fra hvis det viste sig at være et downs barn. Vi ville vælge fra fordi det ikke passede ind i vores livsstil.Nu har vi så trods alle ods alligevel fået et downs barn, men har ikke længere selv muligheden for at vælge fra. Det har været rigtig svært at sidde med et barn, som man vidste at man havde fravalgt hvis vi havde fået det at vide til NF.Men vores lille dreng er super dejlig, og ja vi har ikke fået det vi "bestilte" men så tænker vi også tit på at det kunne jo have været værre. Vi har fået et barn med et bonus kromosom, og han vil blive elsket på præcis samme måde som vi elsker vores datter.

Tillykke med jeres lille dreng. Er sikker på det har været et stort chok i starten men som du siger, så elsker man jo ikke mindre fordi der er et ekstra kromoson.

Anmeld

27. oktober 2011

Mi

Anonym skriver:

Og jeres søn er præcis lige så elskelig som alle andre børn

Anmeld

27. oktober 2011

Kay

Anonym skriver:

jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til din historie...

men noget af det jeg ikke skrev i starten er at jeg er uddannet pædagog, og har arbejdet på en special skole... og der har jeg oplevet børn med downs, store som små, og med op og ned ture... og jeg må sige at de er godt nok vidunderlige... og det er alle de ande børn også... nu arbejder jeg i en vuggestue og der er også dejlige børn... men mit hjærte er tabt til børn med som det så flot og polittisk korekt hedder "varrig fysisk og/eller psykisk funktions nedsættelse"

der er en plads i verden til alle og alle børn bliver elsket...

jeg har den holdning at hvis du får et "dårligt" tal til NF, skal du "gennemgå" et kursus eller lignende for at få afvide hvad downs er og måske møde familier med et barn med downs for at vide hvad det er man vælger fra... for mange har en holdning uden 100% at vide hvad downs er...

dermed ikke sagt at der ikke skal være valget om at få et barn med downs "fjernet" da det selvfølgelig skal være op til paret selv... men mener bare at man skal vide hvad det er man vælger fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.