Kay skriver:
ja det skal jeg se i aften på tv2 kl. 20.50....
sad i mit stille sind og tænkte er vi i virkeligheden igang med en udrenselse af et mindretal i danmark??
og i så fald... hvorfor skal de ikke havde lov at leve?
jeg aner ikke hvilke tanker man tænker når man står i situationen ved en NF... for jeg har aldrig stået der... hverken ved en NF eller ved et dårligt resultat.... så jeg vil ikke lægge skyld på nogle... overhoved...
bare en tanke jeg sad med i mit stille sind og ville dele med jer...
Jeg syns programmet lægger op til at mongoler ikke er velkomne i vores samfund. Og det syns jeg er forkert!!!
Jeg syns derimod ikke der er noget forkert i at man fravælger et foster der er mongol. Det har en stor konsekvens for en familie at få et handicappet barn.
Jeg har selv til NF været 100% afklaret med en abort hvis efterfølgende en biopsi viste sig at være en mongol eller et ander handicappet barn.
Jeg ser to sider.
Processen inden barnet er født, og efter.
- i gamle dage satte man de handicapede og ånds age udenfor bymuren. Ku de overleve, så fint nok, men ikke, jamen så var de alligevel ikke et aktiv for byen, og istedet en byrde. Det ku man ikke klare dengang. Det kan vi så heldigvis idag, men vi har alligevel som samfund lidt den samme tilgang.
Vi sorterer de uselvstændige fostre fra.
Det er måske det debatten sku handle om? det er jo ikke kun mongoler vi vi sorterer fra til NF/MD
Personligt er jeg meget glad for vi har NF/MD/fostervand og moderlage -biopsier.
Interesant debat, og spændende hvad Bubber siger i aften af "vrølvl"......