død over mongolerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.984 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2011

Kay

ja det skal jeg se i aften på tv2 kl. 20.50....

sad i mit stille sind og tænkte er vi i virkeligheden igang med en udrenselse af et mindretal i danmark??

og i så fald... hvorfor skal de ikke havde lov at leve?

jeg aner ikke hvilke tanker man tænker når man står i situationen ved en NF... for jeg har aldrig stået der... hverken ved en NF eller ved et dårligt resultat.... så jeg vil ikke lægge skyld på nogle... overhoved...

bare en tanke jeg sad med i mit stille sind og ville dele med jer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Anonym

Jeg tænker at blev jeg gravid med en mongol ville jeg nok få en abort.. Både fordi jeg ville have svært ved at magte et handiappet barn, men i den grad fordi der bliver færre og færre af dem og derved vil de skille sig endnu mere ud i det ellers så "normale" Danmark.

Men udviklingen bryder jeg mig ikke om!

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym

Jeg tror virkelig tit at folk har fået et forkert indtryk af "mongolerne" efter Morten og Peter. For de er ikke bare glade og lykkelige mennesker, hvilket vi andre heller ikke er, men mange af dem bliver jo sendt på diverse bosteder, netop fordi de kræver meget pleje og omsorg. Både som børn, men også som voksne.

Jeg har ingen børn endnu, og har tit tænkt tanken over om jeg ville vælge det fra.. Og jeg skammer mig inderligt over at sige, at det ville jeg! Jeg vil aldrig kunne give det barn det liv som det fortjener, og jeg får ikke børn for at sende dem "væk".

Anmeld

27. oktober 2011

Vial

Mongoler er ikke en race, men resultat af naturens lune, når det går galt med kromosomerne. Ved NF vil man ikke vide om det bare bliver en lille sød pudsig mongol, som evt kan få tv-karriere og underholde hele dks befolkning med sin retardering eller om det bliver et barn, der vil leve med store handicaps, smerter og tidlig død.

Ville til en hver tid vælge fra og glæde mig over fosterdiagnostik!

Anmeld

27. oktober 2011

Zafir

Det er super svært at tage beslutningen om at føde et barn, ene og alene for at barnet skal dø. Det gør man ikke for sjov.

Min historie kan læses her: https://www.baby.dk/debat/142267pi1/ordet-er-frit/d oed-over-downs-bubber-i-aften.aspx

Anmeld

27. oktober 2011

mor2011_

Ja men nu har jeg selv prøvet det vi gik dårlige tal til nf og så skulle vi lave biopsi for finde ud af om baby var rask eller ej og vi var enige hvis det er en mongol så vil vi ikke beholde barnet.. Man skal tænke på at det er ikke kun mongol det er et barn med mange sygdomme som følger med og man ved aldrig i hvilken grad er den mongol og hvor mange sygdomme den bliver fød med. Nogen er i stand at klare sig og andre er helt der ned hvor de ingenting kan.. Og jeg synes ikke at sådan mennesker får værdig liv i forhold til normale mennesker

Anmeld

27. oktober 2011

Jonatansmor

Kay skriver:

sad i mit stille sind og tænkte er vi i virkeligheden igang med en udrenselse af et mindretal i danmark??

jeg aner ikke hvilke tanker man tænker når man står i situationen ved en NF... for jeg har aldrig stået der... hverken ved en NF eller ved et dårligt resultat.... så jeg vil ikke lægge skyld på nogle... overhoved...

Min lillesøster har ADHD, har haft 4 store epileptiske anfald. Problemer med hukommelsen, sociale problemer, uddannelsesmæssige problemer. Det liv hun lever vil jeg ikke ønske for nogen, det at have et psykisk handicap er bare ikke nemt. Jeg ville til hver en tid, for min egen, min families skyld men også for det ufødte barns skyld, vælge en abort hvis det viste sig der var noget galt med fostret.

Det at være "noget specielt" er ikke en tilstand jeg ønsker for nogen, bare ensomheden min søster går igennem hver eneste dag er ubærligt og hjerteskærende

Anmeld

27. oktober 2011

millemai

Jeg skammer mig altså ikke over at sige, at jeg ville få en abort, hvis jeg ventede et barn med kromosonfejl.

Jeg har for stort et ansvar overfor mit nuværende barn til at velvidende påtage mig et sygt barn.

Som KaMa skriver, så er der meget stor forskel på hvordan handikappet udmunder sig, og pressen trækker jo altså "peter" typerne frem hver gang denne diskussion er oppe.

Når det er sagt, så ville jeg ikke få en abort for enhver pris. Så jeg på en scanning at min barn manglede en arm eller lignende kunne jeg ikke få en abort på det grundlag.

Anmeld

27. oktober 2011

SpunkenJo

Kay skriver:

Jeg syns programmet lægger op til at mongoler ikke er velkomne i vores samfund. Og det syns jeg er forkert!!!

Jeg syns derimod ikke der er noget forkert i at man fravælger et foster der er mongol. Det har en stor konsekvens for en familie at få et handicappet barn.

Jeg har selv til NF været 100% afklaret med en abort hvis efterfølgende en biopsi viste sig at være en mongol eller et ander handicappet barn.

Jeg ser to sider.
Processen inden barnet er født, og efter.

- i gamle dage satte man de handicapede og ånds age udenfor bymuren. Ku de overleve, så fint nok, men ikke, jamen så var de alligevel ikke et aktiv for byen, og istedet en byrde. Det ku man ikke klare dengang. Det kan vi så heldigvis idag, men vi har alligevel som samfund lidt den samme tilgang.

Vi sorterer de uselvstændige fostre fra.

Det er måske det debatten sku handle om? det er jo ikke kun mongoler vi vi sorterer fra til NF/MD

Personligt er jeg meget glad for vi har NF/MD/fostervand og moderlage -biopsier.

Interesant debat, og spændende hvad Bubber siger i aften af "vrølvl"......

Anmeld

27. oktober 2011

Tullebobs

KaMa skriver:

Mongoler er ikke en race, men resultat af naturens lune, når det går galt med kromosomerne. Ved NF vil man ikke vide om det bare bliver en lille sød pudsig mongol, som evt kan få tv-karriere og underholde hele dks befolkning med sin retardering eller om det bliver et barn, der vil leve med store handicaps, smerter og tidlig død.

Ville til en hver tid vælge fra og glæde mig over fosterdiagnostik!

Hørt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.