Ja, jeg har efter lange overvejelser besluttet at stoppe amningen da mine bryster simpelthen ikke kan klare det mere. 
De har længe været fuldkommen ødelagte pga. indadvendte brystvorter og en alt for sutteglad baby som samtidig har tendens til at sutte forkert. 
Er så ked af ikke at kunne amme mit barn. 
Hvordan får jeg mælke produktionen til at stoppe nu?
Stopper den stille og roligt af sig selv?
Du kan vælge at få piller som stopper mælken på et til to døgn max, men du kan også vælge at trappe ned og det tager heller ikke lang tid.
Jeg prøvede det samme som dig, og jeg valgte ikke at ville spise pillerne da jeg læste mulige bivirkninger. De er bla: depression, sygelig spillelidenskab (jo det passer vitterligt!), psykotiske anfald og flere andre der skræmte mig.
Det turde jeg slet, slet ikke så jeg gik den gammeldags vej og tog en stram BH på og så begyndte jeg at trappe ned efter følgende skema:
Hvis du fx ammer 5 gange i døgnet, så begynder du med at malke ud med hånden (skal være med hånden. Ikke med maskine og ikke lægge barnet til) 5 gange dgl. Men du skal kun malke ud indtil brystet er blødt nok til at det værste spænding er væk og du ingen knuder kan mærke. Det er vigtigt at der ingen knuder er.
Efter 4 dage til en uge tager du en af dagens daglige udmalkninger fra og sådan fortsætter du indtil det er overstået. Det går meget hurtigere end du regner med, men det er vigtigt at du ikke bruge maskine eller lægger barnet til, for det vil øge mælkeproduktionen.
Det virkede i alt fald fra mig, og jeg gjorde det efter råd fra lægen, som gav mig denne anbefaling da jeg ikke ville spise pillerne.
Men jeg kender to som har spist pillerne uden problemer og de har sikkert hjulpet mange...jeg brød mig bare ikke helt om tanken.
Held og lykke