Slut med amning - hvordan stopper jeg mælken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lisbeth85 skriver:

Jeg trappede ned, men kan høre på dit indlæg, at du gerne vil stoppe NU, og ikke trappe ned. Snak med lægen om nogle amme-stop piller, og så er den i vinkel

Mange tak for svar.

Jeg anede ikke at man kunne få piller til ammestop.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Altså den smarteste måde når man stopper amning er jo at trappe lige så stille ned så mælkeproduktionen mindskes for hver dag. Det er hvad jeg selv har gang i lige nu og på bare en uge kan jeg mærke kæmpe forskel. I dit tilfælde ville jeg nok vælge enten det med pillen ved lægen eller selv få malket ud. En gang om morgen og så en gang om aftenen.

Du skal passe på da overfyldte bryster kan føre til brystbetændelse :/ men held og lykke med 'projektet' og en kæmpe krammer herfra

du er den bedste mor dit barn kunne ønske sig.

Tusind tak for de søde ord i din besked, de varmede mig rigtig meget.

Jeg prøver at malke ud med hånden og i dag har jeg gjort det morgen og aften.

Kan mærke det har hjulpet lidt allerede for f.eks. igår løb mælken ud af mig i stride strømme og mine ammeindlæg var fuldkommen gennemvæskede med mælk!

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Skifter det ene måltid efter det andet ud med en flaske.. Jeg trappede ud i løbet af en uges tid, og da det blev weekend, var de på intet tidspunkt spændte længere, og om søndagen var det slut

Nej, hvor dejligt. det gik da stærkt så?

kunne være rart hvis det samme skete her også, synes ikke der er noget ved løbende bryster når jeg alligevel ikke skal amme.

Anmeld

26. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Jeg er helt enig!

En glad mor og baby er klart også for mig det vigtigste.

er dog stadig ked af at amningen ikke kan lykkedes for mig.

Jeg vidste ikke at man skulle kontakte lægen?

Jeg kan sagtens forstå dig! Og bestemt sætte mig ind i de følelser. Jeg har været ved at give op så mange gange. Det er sådan en svær beslutning. Men jeg tror også på, at det i mange tilfælde er den rigtige

Jeg talte med min sundhedsplejerske om det - og hun fortalte mig, at hvis jeg ønskede at stoppe her og nu, så skulle jeg kontakte lægen og få de piller. 

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Katte87 skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig! Og bestemt sætte mig ind i de følelser. Jeg har været ved at give op så mange gange. Det er sådan en svær beslutning. Men jeg tror også på, at det i mange tilfælde er den rigtige

Jeg talte med min sundhedsplejerske om det - og hun fortalte mig, at hvis jeg ønskede at stoppe her og nu, så skulle jeg kontakte lægen og få de piller. 

Okay, det er rart at vide at man kan få hjælp fra lægen til ammestop hvis ikke det kan stoppe på naturlig vis.

Især fordi jeg ikke synes det er spor rart at mælken stadig løber når jeg ikke længere skal amme.

Anmeld

26. oktober 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ja, jeg har efter lange overvejelser besluttet at stoppe amningen da mine bryster simpelthen ikke kan klare det mere.

De har længe været fuldkommen ødelagte pga. indadvendte brystvorter og en alt for sutteglad baby som samtidig har tendens til at sutte forkert.

Er så ked af ikke at kunne amme mit barn.

Hvordan får jeg mælke produktionen til at stoppe nu?

Stopper den stille og roligt af sig selv?

du skal kontakte din læge og forklare situationen, og så skal du have nogle piller som standser mælkeproduktionen... ellers kan det godt blive en meget smertefuld Sfære... 

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

du skal kontakte din læge og forklare situationen, og så skal du have nogle piller som standser mælkeproduktionen... ellers kan det godt blive en meget smertefuld Sfære... 

Hvordan smertefuld mener du?

puha, kan ikke overskue mere smerte i brysterne sådan som de er smadrede og bløder.

Anmeld

26. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Okay, det er rart at vide at man kan få hjælp fra lægen til ammestop hvis ikke det kan stoppe på naturlig vis.

Især fordi jeg ikke synes det er spor rart at mælken stadig løber når jeg ikke længere skal amme.

Ja det er også en af de ting man godt kan undvære!

Har du mod på at trappe ned? For det skulle også gå forholdsvis stærkt. Men jeg ved også af egen erfaring, hvor smertefuldt det er at amme, når ens bryster bløder!

Jeg ved ikke hvor hurtigt pillerne virker 

Anmeld

26. oktober 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hvordan smertefuld mener du?

puha, kan ikke overskue mere smerte i brysterne sådan som de er smadrede og bløder.

jamen det der KAN ske er at når der kommer tryk på. så skal man jo malke ud. ellers kan der gå betændelse i brysterne..  når du så ikke har taget piller der standser produktionen, så vil mælken jo bare blive ved med at blive produceret og du vil aldrig rigtig få en ende på det... det vil under alle omstendigheder tage RIGTIG lang til at gøre det uden pillerne hvis det er du vil bruge metoden og trappe ned... 

Anmeld

26. oktober 2011

Zeus

Anonym skriver:

Nej, hvor dejligt. det gik da stærkt så?

kunne være rart hvis det samme skete her også, synes ikke der er noget ved løbende bryster når jeg alligevel ikke skal amme.

Det gik faktisk hurtigere end jeg havde regnet med.. Jeg tog beslutningen om mandagen kan jeg huske, og var overrasket over, at jeg slet ikke ammede mere mandagen efter. Det var ikke den sjoveste beslutning, og havde klaret det 2 mdr inden da uden problemer. Men med hendes skrigeture, og folks "gode råd" om at det måske var noget i mælken, som jeg spiste eller drak.. Til sidst valgte jeg bare at stoppe med amningen, HVIS det nu var derfor Det var en hård beslutning, og tror ikke det virkelig havde noget med det at gøre, men når man står og er så usikker..

Men ja, det gik hurtigt, og jeg nød den sidste uge i fulde drag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.