kommer jeg i krantæne???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

RikkeRasmussen skriver:

Hej Hej .. Ja du får desværre karantæne, det er jeg næsten 100% sikker på, som en tidligere bruger skriver, så har du jo selv valgt at stå uden arbejde :-( det dumme system, det fandme ikke altid lige fair!!

nej det er fuldkommen latterligt! jeg er så glad for det job, og jeg ville så gerne blive, men bare fordi at kontakten IKK lige er på skide 37 timer så kan det ikk hænge sammen under barsel snøft og ØV

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

CKH skriver:

Hvis du arbejder 32 timer om ugen, så får du vel også løn for det? Det er din arbejdsgiver der skal indberette til kommunen hvor meget du har arbejdet de sidste 4 uger inden du går på barsel. Så hvis du har arbejdet 32 timer, så skal din arbejdsplads også indberette 32 timer, og så er det det timeantal de beregner dine barselsdagpenge på

ja men problemet er at hvis jeg får bækkenløsning som jeg fik sidst under graviditet så falder mine timer stille og roligt pga smerter, og inden jeg ser mig om så er jeg så langt nede i timer at jeg ikk får en løn jeg kan klare mig på, det er desværre derfor jeg er ude i og må sige op ;(

Anmeld

26. oktober 2011

CKH

Hvis du får bækkenløsning kan du jo komme på sygedagpenge, og så er du automatisk berettiget til at få barselsdagpenge

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

CKH skriver:

Hvis du får bækkenløsning kan du jo komme på sygedagpenge, og så er du automatisk berettiget til at få barselsdagpenge

dagpenge er jo bare IKKE en mulighed når jeg IKKE hverken har en fagforeninge eller A-kasse, . så hurra for dumhed fra min side af men som bare ik kan laves om

Anmeld

26. oktober 2011

Babydreams

Anonym skriver:

nej det er fuldkommen latterligt! jeg er så glad for det job, og jeg ville så gerne blive, men bare fordi at kontakten IKK lige er på skide 37 timer så kan det ikk hænge sammen under barsel snøft og ØV

Sidder nærmest i samme situation som dig, og jeg ved simpelthen heller ikke hvad jeg skal gøre .. Men hvad min arbejes giver sagde, så går de 10 uger tilbage, og regner ens gennemsnit ud, omkring hvor mange timer du har haft ugentligt ! Men syntes sku også systemet er så indviklet! Og jeg syntes det er super ærgeligt, at dem der har arbejde skal "straffes" for at have et arbejde.. Jeg tænker på alle de alkoholiker og stof misbruger der render rundt, og får den ene hjælp efter den anden af kommunen, det er så uretfærdigt :-(

Anmeld

26. oktober 2011

CKH

Jo jo. Sygedagpenge fra kommune. Der skal du bare have opfyldt et beskæftigelseskrav om at du de sidste 13 uger inden du bliver sygemeldt, skal have haft minimun 120 timer, og det har du jo ved bare de 15 timer om ugen som du har kontrakt på

Så hvis jeg var dig ville jeg blive ved med at arbejde så længe jeg nu kunne, og skulle du så gå hen og få bækkenløsning, så skal din arbejdsplads bare melde det til kommunen, og så kommer du på sygedagpenge. Så skal du så til tjek hos lægen og sådan, men med bækkenløsning, vil det ikke være noget problem overhovedet

Anmeld

26. oktober 2011

CKH

RikkeRasmussen skriver:

Sidder nærmest i samme situation som dig, og jeg ved simpelthen heller ikke hvad jeg skal gøre .. Men hvad min arbejes giver sagde, så går de 10 uger tilbage, og regner ens gennemsnit ud, omkring hvor mange timer du har haft ugentligt ! Men syntes sku også systemet er så indviklet! Og jeg syntes det er super ærgeligt, at dem der har arbejde skal "straffes" for at have et arbejde.. Jeg tænker på alle de alkoholiker og stof misbruger der render rundt, og får den ene hjælp efter den anden af kommunen, det er så uretfærdigt :-(

Ja der kan man godt blive lidt træt af vores system. Men på den anden side, så er vi jo berettiget til kontanthjælp på lige fod med alle andre, så egentlig har vi et ret godt sikkerhedsnet i DK. Men kan sagtens forstå din frustration..!

Det er sådan, at få at have ret til barselsdagpene, så skal man have opfyldt et beskæftigelseskrav på 120 timer indenfor de sidste 13 uger. Hvis det er opfyldt, så er det de sidste 4 uger du er på arbejdsmarkedet inden du går på barsel som der bliver taget et snit af hvor mange timer manger har arbejdet, og det er så udfra dem der bliver beregnet med en barselsdagpenge sats. Giver det mening?

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

SHIT! ! forvirelsen den er så bare lige dobbelt så stor !
puuuu jeg skal vist snakke længe i telefon i morgen med kommunen for at få hoved og hale på det hele hehe

Anmeld

26. oktober 2011

Babydreams

CKH skriver:

Ja der kan man godt blive lidt træt af vores system. Men på den anden side, så er vi jo berettiget til kontanthjælp på lige fod med alle andre, så egentlig har vi et ret godt sikkerhedsnet i DK. Men kan sagtens forstå din frustration..!

Det er sådan, at få at have ret til barselsdagpene, så skal man have opfyldt et beskæftigelseskrav på 120 timer indenfor de sidste 13 uger. Hvis det er opfyldt, så er det de sidste 4 uger du er på arbejdsmarkedet inden du går på barsel som der bliver taget et snit af hvor mange timer manger har arbejdet, og det er så udfra dem der bliver beregnet med en barselsdagpenge sats. Giver det mening?

Altså mener du at det faktisk kan "betale" sig, at blive sygemeldt inden man skal på barsel? eller misforstår jeg det fuldstændig? :-)

Anmeld

26. oktober 2011

CKH

Hvis det er fordi du ikke har mulighed for at opretholde dine timer på dit job, så ja, så kan det meget vel betale sig at blive sygemeldt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.