kommer jeg i krantæne???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.083 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

Anonym trådstarter

hej alle . jeg håber i kan hjælpe mig lidt, har valgt at være anno da jeg ikk vil have nogen snusende fra kommunen hehe

nå men det er sådan at jeg har bare verdens bedste arbejde, MEN kun med en latterlig 15 timers kontrakt som desværre ikk kan laves om . arbejder dog i gennemsnit omrking 32 timer om ugen. .
det skal også lige siges at jeg IKKE er medlem af en fagforening så lad vær at snak om det da de ikk kan hjælpe mig nu alligevel . .

nå men ja , jeg har så det problem at kommunen ser tilbage på de sidste 4 uger inden barslen og regner et gennemsnit ud fra det, og så er problemet at hvis jeg KUN har et gennemsnit på foreksembel 16 timer om ugen så kan min økonomi bare ikk holde sammen!
så derfor har jeg snakket med jobbet om at sige op og så må jeg gå på kontant simpelthen, for så ved jeg da hvad jeg kan få og mit arbejde har lovet mig arbejde igen efter endt barsel .
MEN kommer jeg i krantæne hvis jeg selv siger op?? kan de nægte mig kontanthjælp?? ellers ja, plzzz er der en der kan hjælpe da jeg virkelig står og ikk aner hvad pokker jeg ellers skal gøre, for vil aldrig få min økonomi til at hænge sammen på den anden måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

hej alle . jeg håber i kan hjælpe mig lidt, har valgt at være anno da jeg ikk vil have nogen snusende fra kommunen hehe

nå men det er sådan at jeg har bare verdens bedste arbejde, MEN kun med en latterlig 15 timers kontrakt som desværre ikk kan laves om . arbejder dog i gennemsnit omrking 32 timer om ugen. .
det skal også lige siges at jeg IKKE er medlem af en fagforening så lad vær at snak om det da de ikk kan hjælpe mig nu alligevel . .

nå men ja , jeg har så det problem at kommunen ser tilbage på de sidste 4 uger inden barslen og regner et gennemsnit ud fra det, og så er problemet at hvis jeg KUN har et gennemsnit på foreksembel 16 timer om ugen så kan min økonomi bare ikk holde sammen!
så derfor har jeg snakket med jobbet om at sige op og så må jeg gå på kontant simpelthen, for så ved jeg da hvad jeg kan få og mit arbejde har lovet mig arbejde igen efter endt barsel .
MEN kommer jeg i krantæne hvis jeg selv siger op?? kan de nægte mig kontanthjælp?? ellers ja, plzzz er der en der kan hjælpe da jeg virkelig står og ikk aner hvad pokker jeg ellers skal gøre, for vil aldrig få min økonomi til at hænge sammen på den anden måde

måske kan dit arbejde finde en lovlig grund til at fyre dig.. nedskæring.. eller sådan noget. 

Anmeld

26. oktober 2011

Muffinmus

øhm, jamen selv om du ikke har en fagforening har du vel en a-kasse???? det er da det eneste man altid skal huske at gøre for sig selv i joblivet jo.-)

For så får du jo karantæne i 5 ugers tid...

KH, jamen det ved jeg sgu ikke for hvis du selv siger op er du selv skyld i ikke at have et job, så tænker det burde give en form for karantæne, men det er ikke sikkert de kan når det er en offenligt instant...ved det sørme ikke.

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

øhm, jamen selv om du ikke har en fagforening har du vel en a-kasse???? det er da det eneste man altid skal huske at gøre for sig selv i joblivet jo.-)

For så får du jo karantæne i 5 ugers tid...

KH, jamen det ved jeg sgu ikke for hvis du selv siger op er du selv skyld i ikke at have et job, så tænker det burde give en form for karantæne, men det er ikke sikkert de kan når det er en offenligt instant...ved det sørme ikke.

nej det har jeg ikk, og vil ikk forklare hvorfor ikk, men det har jeg bare ikk

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

måske kan dit arbejde finde en lovlig grund til at fyre dig.. nedskæring.. eller sådan noget. 

de vil IKKE fyre mig, for så bliver der meget ballade over det, for det er desværre noget stort firma som kommunen godt kan gennemskue at det er noget fusk, hvis de gør det . .

det kan kun gå hvis jeg selv siger op, men jeg ved bare ikk hvad der sker hvis jeg gør

Anmeld

26. oktober 2011

Muffinmus

Jeg ved ikke hvad du får i løn, men hvis du er uden barn får du jo kun omkring 8000 kr i kh FØR skat, dvs måske 4000-5000 efter skat, og er du gravid kan du få onkring 10.000 før skat, dvs måske 6000 kr + lidt, og har du f.eks et barn kan du f.eks få omkring 13000 kr før skat....Så du skal da overveje om det virkelig kan betale sig, for du bliver jo så smidt i aktivering og kommer ud og luge ukrudt, male døre, rengøring eller andre "gratis" arbejdsopgaver.

Anmeld

26. oktober 2011

Babydreams

Hej Hej .. Ja du får desværre karantæne, det er jeg næsten 100% sikker på, som en tidligere bruger skriver, så har du jo selv valgt at stå uden arbejde :-( det dumme system, det fandme ikke altid lige fair!!

Anmeld

26. oktober 2011

CKH

Hvis du arbejder 32 timer om ugen, så får du vel også løn for det? Det er din arbejdsgiver der skal indberette til kommunen hvor meget du har arbejdet de sidste 4 uger inden du går på barsel. Så hvis du har arbejdet 32 timer, så skal din arbejdsplads også indberette 32 timer, og så er det det timeantal de beregner dine barselsdagpenge på

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Jeg ved ikke hvad du får i løn, men hvis du er uden barn får du jo kun omkring 8000 kr i kh FØR skat, dvs måske 4000-5000 efter skat, og er du gravid kan du få onkring 10.000 før skat, dvs måske 6000 kr + lidt, og har du f.eks et barn kan du f.eks få omkring 13000 kr før skat....Så du skal da overveje om det virkelig kan betale sig, for du bliver jo så smidt i aktivering og kommer ud og luge ukrudt, male døre, rengøring eller andre "gratis" arbejdsopgaver.

kan fortælle dig at min løn kun ligger på omkring 9000 udbetalt :/ så jeg ved hvad det vil sige at have en lav indkomst, også derfor jeg ik kan miste mere .
og jeg har et barn i forvejen

Anmeld

26. oktober 2011

Muhmi

Du får karantæne i en måned fra at søge KH hvis du selv siger op, desværre.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.