Nogen med babys hånd som tatovering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Katte87 skriver:

Ahh oki Brugte du almindelig maling? Og hvor gammel var barnet?

Min søn er 7 uger, og jeg "frygter" lidt en masse svineri

Astrid var 8 mdr. og ustyrlig
Men jeg gjorde det at jeg satte hende i hendes højstol. Så gjorde jeg malingen klar (akryl maling- søsterene grene maling), havde vådservietter fundet frem..
Så tog jeg om hendes håndled og malede med en pensel inde i hendes hånd, lagde penslen fra mig, og lagde så mit lared på bordet lige foran hende, og strækte hendes fingre så meget ud som muligt. (det gir gris) trykkede så hendes hånd godt flad og flyttede den hurtigt og tog billedet væk, og så ellers igang med vådservietterne.
Da jeg lavede aftrykkende lavede jeg både at hånd og fødder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Ka+Ma=Be

LouiseVous skriver:

Astrid var 8 mdr. og ustyrlig
Men jeg gjorde det at jeg satte hende i hendes højstol. Så gjorde jeg malingen klar (akryl maling- søsterene grene maling), havde vådservietter fundet frem..
Så tog jeg om hendes håndled og malede med en pensel inde i hendes hånd, lagde penslen fra mig, og lagde så mit lared på bordet lige foran hende, og strækte hendes fingre så meget ud som muligt. (det gir gris) trykkede så hendes hånd godt flad og flyttede den hurtigt og tog billedet væk, og så ellers igang med vådservietterne.
Da jeg lavede aftrykkende lavede jeg både at hånd og fødder..

Hehe ja man skal nok være hurtig, hvis man ikke vil have maling over det hele  Jeg tror også, at jeg tager hånd og fødder samtidig

Anmeld

25. oktober 2011

AnneBJ

Hvis du vælger at lave aftryk med maling, kan du hælde lidt på en tallerken, lægge en skumvaskeklud over, og så dyppe hånden (barnets) deri.. Det kilder helt ustyrlilgt at få det malet på med en pensel, og malingen er kold.. prøv evt. på dig selv... Jeg plejer at lave aftryk på et stykke papir, mm de skal bruges på et lærred. Lærrredet kan nemlig være svært at få et pænt aftryk på, fordi der er en ramme der understøtter kanten af lærredet, men ikke midten - gav det mon mening?

Anmeld

25. oktober 2011

Ka+Ma=Be

AnneBJ skriver:

Dette er et billede (foto) af et aftryk af hånden. Det er lavet med ganske almindelig stempelsværte fra Panduro. Min tatovør har bekræftet at det kan laves fint, skal have det gjort d. 15/12.

Hans navn og alder skal stå under hånden

Ahh det var en god ide! Det sviner vel heller ikke helt lige så meget som maling?! Er det til at få af igen?

Du må endelig vise tatoveringen når den er blevet lavet

Anmeld

25. oktober 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Katte87 skriver:

Hehe ja man skal nok være hurtig, hvis man ikke vil have maling over det hele  Jeg tror også, at jeg tager hånd og fødder samtidig

Lige præcis. Så stille og rolig, men hurtigt!!! Det kan lade sig gøre

Anmeld

25. oktober 2011

Ka+Ma=Be

AnneBJ skriver:

Hvis du vælger at lave aftryk med maling, kan du hælde lidt på en tallerken, lægge en skumvaskeklud over, og så dyppe hånden (barnets) deri.. Det kilder helt ustyrlilgt at få det malet på med en pensel, og malingen er kold.. prøv evt. på dig selv... Jeg plejer at lave aftryk på et stykke papir, mm de skal bruges på et lærred. Lærrredet kan nemlig være svært at få et pænt aftryk på, fordi der er en ramme der understøtter kanten af lærredet, men ikke midten - gav det mon mening?

Hihi hvor har du mange gode fif! 

Nu er udfordringen blot om min knap 2 måneder gamle dreng vil samarbejde!

Anmeld

25. oktober 2011

AnneBJ

Katte87 skriver:

Ahh det var en god ide! Det sviner vel heller ikke helt lige så meget som maling?! Er det til at få af igen?

Du må endelig vise tatoveringen når den er blevet lavet

Nej det gør ikke, for man dypper bare barnets hånd på stempelpuden. Den er heller ikke kold. Vådservietter tager alt... Jeg plejer at have ham på skødet, sidde ved et bord, og have papir, sværte og vådservietter inden for rækkevidde. 

Så holder jeg den ene arm, mens jeg sværter den anden hånd og laver aftrykket. Hans ben er fanget under bordet og kommer derfor ikke i vejen!

Skal nok fremvise når den er færdig!

Anmeld

25. oktober 2011

AnneBJ

Katte87 skriver:

Hihi hvor har du mange gode fif! 

Nu er udfordringen blot om min knap 2 måneder gamle dreng vil samarbejde!

Jeg har selv lavet hånd- og fodaftryk for nylig, og derfor ved jeg hvor meget det kilder.

Når han er så lille, ville jeg klart prøve med sværte da det ikke "smattes" ud på samme måde som maling, fordi der ikke er så meget overskydende!

Anmeld

25. oktober 2011

Ka+Ma=Be

AnneBJ skriver:

Jeg har selv lavet hånd- og fodaftryk for nylig, og derfor ved jeg hvor meget det kilder.

Når han er så lille, ville jeg klart prøve med sværte da det ikke "smattes" ud på samme måde som maling, fordi der ikke er så meget overskydende!

Ja, det var også det jeg tænkte! Og så har man ikke hans arme, ben og malingen over det hele.

Det må jeg lige prøve ad

Anmeld

27. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Opper lige, for at se om der er flere med nogle fine tatoveringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.