Angelspot skriver:
Lige umiddelbart har jeg lyst til at spørge om i føler at jeres datter er klar til at sove selv?
Har hun sovet i jeres seng altid og skal hun nu over i sin egen seng, eller er det også med værelsesskift? Hvis hun skal over i sin egen seng, efter at have sovet 6 mdr i jeres, så er det måske en mulighed at starte med at lægge hende i hendes egen seng først og blive hos hende til hun falder i søvn. Jeg vil ikke selv anbefale at tage så lang tid om aftenritualet som jeg fornemmer i gør. Ikke synge i en halv time, men holde et kort og gennemskueligt "program" for hende som hun kan forholde sig til. Evt bad, hvis du synes det hjælper, nattøj på, en ren ble, evt tandbørstning, hen og ruller gardiner ned, evt amme eller natflaske i halv mørke og en lille kort godnatsang at bøvse af med og så lægger du hende. Sørg for der er noget i hendes seng som dufter af mor og far som hun er vant til og så blive hos hende til hun sover. Bliver hun ked af det, skal hun selvfølgelig trøstes, men ellers skal hun vænne sig til sin egen seng, men med visheden om at far og mor stadig er der.
Vi gør det alle meget forskelligt så det her er kun mit forslag, du skal gøre det du har det bedst med. Vil bare lige sige at i mit univers gælder det ikke om at vænne børn i den alder til noget med gråd, men derimod med tryghed og nærhed. Så jeg ville ALDRIG lade mit lille barn græde sig selv i søvn. Men man skal gøre som man tænker er det bedste
Held og lykke
i har lidt den samme filosofi. Hun skal absolut ikke græde sig i søvn. Kan godt være at det virker for nogen, men vi har selv hele vejen igennem gjort alt vi kunne for at give hende så meget tryghed som muligt.
Og indtil videre står sengen inde ved os, da jeg synes hun er for lille til at skulle ligge helt alene endnu. Vil hellere være lige i nærheden hvis nu der skulle være noget (;
Prøver mig også lidt frem for at se hvad hun siger så jeg nemmmere kan pejle mig ind på hvordan hun gerne vil have det. Hun er en stædig lille pige og jeg er helt indstillet på at det kommer til at tage lang tid hvis det skal gøres helt rigtigt.
Anmeld