Hej derude 
Da kæresten og jeg er blevet enige om at det snart er på tide at den bette kommer i sin egen seng, hun har sovet imellem os i siden hun kom til (6mdr siden), så ville jeg gerne lige høre hvilke aften ritualer i har. Synes at uanset hvad jeg gør så vil hun bare sove hos mig og med, undskyld udtrykket, patten i munden
..
Jeg har prøvet med at putte hende i bad, derefter give hende bryst til at sove på, læst/sunget en halv time og så er hun kommet op i sengen, hvor hun efter knap 5 min bliver fuldstændig hysterisk og utrøstelig. Hun bruger ikke sut og vil absolut ikke tage den.
Hvad virker for jer derude? og er det bare om at blive ved indtil hun til sidst lærer at det er sådan det fungerer?
Grunden til at vi ikke kan have hende i sengen mere er at hun er utrolig livlig om natten, vil gerne vende sig hele tiden og er bange for at vores uro når vi eksempelvis vender os, også er med til at gøre at hun sover så uroligt som hun gør.
Drengen sov i sin lift hver eneste nat, jeg er dybt forstyrret og det er først nu jeg begynder at kunne dele min seng med det lille liv.
Men vores rutine er således:
kl 18.00 aftensmad - vi spiser til 18.30 og siger farvel til mormor samt moster 1 & 2 der som regel er med til at spise. Så bliver der ryddet op mellem 18.30 og 19.00, en af os tager oprydningen mens den anden leger med drengen. Kl 19.00 er det badtid, det tager minimum 15 minutter, alt efter hvor meget han lige skal have leget i vandet og efter hans bad er oprydningen klaret og vi sætter os i sofaen og ser Animal Planet (Program om forskellige racer af kæledyr) og klokken 20 går vi alle 3 ind på hans værelse, ruller persienner ned, slukker lys, kysser og krammer godnat (Han får altid at vide at vi elsker ham, kald hvis der er noget, sov godt og godnat) 9.5 ud af 10 gange sover han inden vi går ud af rummet.
Vi oplever ikke puttebøvl, medmindre der er noget med ham. Jeg tror det skyldes at hver dag ser ens ud, på klokkeslet. Han ved hvad der sker snart og han kan genkende gentagelserne i rutinen og det er med til at gøre ham klar til natten.
Men tror godt du kan forberede dig på en debat om hvorvidt I nu også mener at jeres barn skal sove for sig selv, det tog 2 aftner at få drengen til at sove i hans eget værelse, hvor vi gik frem og tilbage, lagde ham, gav ham bamsen og gik igen... hårdt, men vi har ro fra kl 20 til kl 06 langt de fleste nætter