Hvordan bruger jeres børnepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.206 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Vi bor sammen mig og kæresten.pengene går ind på min konto, men vi køber løbende tøj og andet til vores dreng.Hvordan bruger iandre pengene, vi snakkede om at dele dem også det var det ?Hvad med jer andre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

B&J

børnepengene ryger ind på en konto og de penge bruger vi på vores søn...

tøj klapvogn den gang vi har desværre ikke så mange penge så børnepengene er kun til vores søn og vi bruger dem kun på ham

Anmeld

25. oktober 2011

Maja_4000

Denne her gang går de til julegaver .. Og så lidt småting når vi flytter ..
Vi køber løbende ting til vores datter , så vi venter ikke med at købe et eller andet bestemt til de kommer

Anmeld

25. oktober 2011

Fam. Madsen

her bliver de brugt til børne hvis de mangler noget ellers tager vi ud og oplever noget for dem

Anmeld

25. oktober 2011

Carina1977

Her er børnepengene en del af husholdningen. Nu er jeg jo så alene med min søn, så der bliver jo ikke delt op her. Pengene bliver brugt til det han mangler, frisør til os begge, gaver, ferier og opsparing.

Jeg køber tingene løbende til min søn, akkurat som I jo gør 

Denne her gang havde min søn brug for nye idræts-sko og en tur til frisør og det var så det. Resten er blevet overført til min pluskonto, så vi har til julegaver

Jeg synes ikke pengene behøver være kun til barnet, men ganske enkelt være en lille økonomisk hjælp i hverdagen.

Anmeld

25. oktober 2011

T&T

Nu har jeg aldrig prøvet og få børnepenge, da jeg har boet i Grønland i al den tid jeg har haft min søn, men nu flytter jeg snart til Danmark.

Jeg regner egentlig ikke med, at pengene skal gå til noget særskilt/specielt. Jeg regner med, at indregne dem i mit normale budget. Jeg er 100% alene med min søn og har ikke råd til og øremærke alle pengene til tøj og ting. Der skal også bruges penge på bleer, daginstitution, mad, tur i svømmehallen og hvad der ellers måtte være.

Hvis jeg skulle bruge 100% af børnepengene til ting og sager, så ville vi ikke have andet end 2.-3.000,- tilbage efter de faste udgifter er betalt. Det er lige i underkanten...

Hvis jeg har god overskud i de måneder børnepengene kommer, så vil jeg nok købe overtøj, fodtøj, fødselsdags- og julegaver til min søn.

Anmeld

25. oktober 2011

morethanperfect

Tja , det egentligt lidt forskelligt ..

Vi bruger dem ikke kun på Oscar , men de fleste af dem gør vi .. Det passer altid med han lige mangler et eller andet .. 

Forrige gang var det en autostol , denne gang kom der er uventet regning ind af døren , som vi desværre blev nød til at betale med de fleste af børnepengene ..

Som sagt , meget forskelligt ..

Anmeld

25. oktober 2011

T&T

Carina1977 skriver:

Her er børnepengene en del af husholdningen. Nu er jeg jo så alene med min søn, så der bliver jo ikke delt op her. Pengene bliver brugt til det han mangler, frisør til os begge, gaver, ferier og opsparing.

Jeg køber tingene løbende til min søn, akkurat som I jo gør 

Denne her gang havde min søn brug for nye idræts-sko og en tur til frisør og det var så det. Resten er blevet overført til min pluskonto, så vi har til julegaver

Jeg synes ikke pengene behøver være kun til barnet, men ganske enkelt være en lille økonomisk hjælp i hverdagen.

Enig! Man løber ind imellem ind i forældre der stejler, når man fortæller, at pengene ikke er øremærket til flyverdragt og opsparing.

Som om man skulle lade sit barn sulte og bo i en papæske på gaden, så man 4 gange om året kan forsyne sit barn med tøj, sko og tur i Legoland

Anmeld

25. oktober 2011

Carina1977

T&T skriver:

Enig! Man løber ind imellem ind i forældre der stejler, når man fortæller, at pengene ikke er øremærket til flyverdragt og opsparing.

Som om man skulle lade sit barn sulte og bo i en papæske på gaden, så man 4 gange om året kan forsyne sit barn med tøj, sko og tur i Legoland

Det hedder jo heller ikke børnepenge, men børnefamileydelse....ergo er det ikke barnets penge, men familiens 

Det er fint nok at nogen vælger at bruge pengene udelukkende på børnene, men bryder mig ikke om at folk ruller med øjnene, når jeg vælger at bruge pengene på MIG engang imellem 

Men jeg tror faktisk at en hel del har den holdning at pengene er til børnene....at der så er nogen der har en skarpere holdning end andre, det er jo straks en anden snak 

I bund og grund tror jeg vi alle køber ting løbende til vores børn, så man skal bestemt ikke have dårlig samvittighed over at bruge pengene på sig selv også 

Anmeld

25. oktober 2011

MorDk

Pengene går til tøj mm. til vores søn. Vi har snakket om at bruge lidt  penge til en juletur i tivoli til december  Vores søn er vild med lys...og det er der jo masser af derinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.