Chewy skriver:
Hej piger,
Min søn på 6½ måned ruller hverken fra ryg til mave eller omvendt. Når han bliver lagt på legetæppet ligger han bare og spræller lidt med arme og ben og leger med det der er over ham. Hvis ikke der er noget over ham, bliver han ret hurtigt sur. Jeg har prøvet at lægge legetøjet over hovedet på ham, så han skal anstrenge sig lidt for at få det, men så ligger han bare på ryggen og spræller med benene og bliver så til sidst sur og må tages op...
Da sundhedsplejersken var her sidst, sagde hun, at jeg skulle prøve at hjælpe ham med at rulle fra ryg til mave, men det er lige som om han ikke gider.... egentlig er han heller ikke vild med at ligge på maven... Han løfter dog hovedet osv som han skal....
Det er lidt frustrerende når han er den eneste i mødregruppen der ikke gør det. De andre drenge har gjort det længe - ja, det ene kravler endda og er kun lige blevet 6 mdr. Ja, man bliver jo lidt bekymret for om der er noget galt med ham....
Ved ikke hvad jeg skal gøre, og om jeg skal gøre noget eller bare lade ham gøre det hvis han vil og ellers lade ham være... synes bare det er så mærkeligt... Til gengæld sidder han selv og er super til det og sidder selv og leger på legetæppet....
Nogen der har/har haft lignende oplevelser eller bare har et par råd til mig?
Hilsen en bekymret mor
Det lyder præcis som Anton
han sad stabilt selv, da han var 6 måneder, var ikke meget for ligge på maven og var slet ikke interesseret i legetøj, der lå udenfor rækkevidde, men lige pludselig lå han omvendt af, hvad jeg havde lagt ham - så det skal nok komme
man skal ikke kigge så meget på, hvad alle andre børn kan, men det er meget svært, det ved jeg selv...! Men prøv
det kommer, når det kommer...!
Anton kravlede først, da han lige var fyldt 10 måneder men gik da han var 13 måneder
Anmeld