6½ måned og ruller ikke:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.270 visninger
16 svar
1 synes godt om
25. oktober 2011

Chewy

Hej piger,

Min søn på 6½ måned ruller hverken fra ryg til mave eller omvendt. Når han bliver lagt på legetæppet ligger han bare og spræller lidt med arme og ben og leger med det der er over ham. Hvis ikke der er noget over ham, bliver han ret hurtigt sur. Jeg har prøvet at lægge legetøjet over hovedet på ham, så han skal anstrenge sig lidt for at få det, men så ligger han bare på ryggen og spræller med benene og bliver så til sidst sur og må tages op...

Da sundhedsplejersken var her sidst, sagde hun, at jeg skulle prøve at hjælpe ham med at rulle fra ryg til mave, men det er lige som om han ikke gider.... egentlig er han heller ikke vild med at ligge på maven... Han løfter dog hovedet osv som han skal....

Det er lidt frustrerende når han er den eneste i mødregruppen der ikke gør det. De andre drenge har gjort det længe - ja, det ene kravler endda og er kun lige blevet 6 mdr. Ja, man bliver jo lidt bekymret for om der er noget galt med ham....  

Ved ikke hvad jeg skal gøre, og om jeg skal gøre noget eller bare lade ham gøre det hvis han vil og ellers lade ham være... synes bare det er så mærkeligt... Til gengæld sidder han selv og er super til det og sidder selv og leger på legetæppet....

Nogen der har/har haft lignende oplevelser eller bare har et par råd til mig?

Hilsen en bekymret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Muttitil1+1

Chewy skriver:

Hej piger,

Min søn på 6½ måned ruller hverken fra ryg til mave eller omvendt. Når han bliver lagt på legetæppet ligger han bare og spræller lidt med arme og ben og leger med det der er over ham. Hvis ikke der er noget over ham, bliver han ret hurtigt sur. Jeg har prøvet at lægge legetøjet over hovedet på ham, så han skal anstrenge sig lidt for at få det, men så ligger han bare på ryggen og spræller med benene og bliver så til sidst sur og må tages op...

Da sundhedsplejersken var her sidst, sagde hun, at jeg skulle prøve at hjælpe ham med at rulle fra ryg til mave, men det er lige som om han ikke gider.... egentlig er han heller ikke vild med at ligge på maven... Han løfter dog hovedet osv som han skal....

Det er lidt frustrerende når han er den eneste i mødregruppen der ikke gør det. De andre drenge har gjort det længe - ja, det ene kravler endda og er kun lige blevet 6 mdr. Ja, man bliver jo lidt bekymret for om der er noget galt med ham....  

Ved ikke hvad jeg skal gøre, og om jeg skal gøre noget eller bare lade ham gøre det hvis han vil og ellers lade ham være... synes bare det er så mærkeligt... Til gengæld sidder han selv og er super til det og sidder selv og leger på legetæppet....

Nogen der har/har haft lignende oplevelser eller bare har et par råd til mig?

Hilsen en bekymret mor

Har ingen erfaring på området desværre, men ville ikke hoppe videre uden at give en

Anmeld

25. oktober 2011

Chewy

NadiaSK skriver:

Har ingen erfaring på området desværre, men ville ikke hoppe videre uden at give en

Mange tak

Anmeld

25. oktober 2011

lhn89

Jeg følger lige med 

Har selv en datter på snart 6 mdr. som heller ikke rigtig gider at rulle, men der imod er rigtigt glad for at sidde selv og lege.

Venlig hilsen Louise

louisehartmann.dk

Anmeld

25. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

Min datter var oss længe om at vende sig, men der var ingen bekymring ..

Men har desværre ingen gode råd men vil da lige give et opmuntrnede

Anmeld

25. oktober 2011

Chewy

MillesMor111010 skriver:

Min datter var oss længe om at vende sig, men der var ingen bekymring ..

Men har desværre ingen gode råd men vil da lige give et opmuntrnede

Hvor længe er længe?

Og tak

Anmeld

25. oktober 2011

Chewy

lhn89 skriver:

Jeg følger lige med 

Har selv en datter på snart 6 mdr. som heller ikke rigtig gider at rulle, men der imod er rigtigt glad for at sidde selv og lege.

Venlig hilsen Louise

louisehartmann.dk

Ihh, det er jo præcis det samme som min søn. Han hygger sig også rigtig siddende, men gider bare ikke rulle overhovedet. Måske er han bare et dovent rad

Anmeld

25. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

Chewy skriver:

Hvor længe er længe?

Og tak

hun var godt 6 mdr før hun vendte sig a sig selv  

Anmeld

25. oktober 2011

Jonatansmor

Drengen er 16 mdr, så det er et stykke tid siden vi lavede rulle øvelser, muligt jeg kommer i tanke om mere vi gjorde, men her er umiddelbart en liste:

Rul ham selv - de synes det er skidesjovt (Især hvis du bruger hovedet til at rulle dem og laver BÅÅÅÅÅÅÅT lyde imens)

Små bløde bolde med klokker indeni, dem kan de skubbe, den siger lyd og er dejlig blød og motiverer dem til at få rykket på sig

Spejle er geniale - lige uden for rækkevidde, de kan se det, men ikke røre ved det og hvad gør man så? ....

Kan ikke huske flere ligenu.. Men jeg mindes at vi udfordrede ham lidt, ikke pæcet fremad, men med legetøj han var meget interesseret i samt demonstrationer af hvad mor og far godt ville have dreng til at gøre, synes jeg hjalp på motivationen... 

Anmeld

25. oktober 2011

Betina&nicoline

Min datter på nu 11 mdr. gad på ingen måde at ligge på maven, hun var en prinsesse som kun gad og sidde og få alt serveret.

Jeg var selv bekrymret over hendes passive indstilling til livet, men jeg begyndte at tumle med hende inde i vores seng da hun var omkring 6 mdr. Der rullede jeg hende rundt, og vendte hende på hoved, da det styrker hende balance. (Noget med noget "vand" ved øregangen).

Hun gad først at rulle da hun var 7 1/2 mdr. Men da hun så først lærte det fik verden en helt ny interesse. For der gik ikke længe før hun begyndte at orme sig frem, og senere kravle.

Hun tog sine første stridt da hun lige var fyldt 10 mdr. og går nu mere end hun kravler, på trods af at hun er under 1 år.

Så hun er gået fra at være den langsomste i mødregruppen, til at være den der kan mest i dag. 

Så fat mod, det skal nok komme, og når det kommer, så går det stærkt :-)  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.