Monica P skriver:
jaja i tager maden på gaflen og putter den ind i munden :-)
men det er ikke det jeg mener mente
Men vil i ikke fortælle mig hvordan det foregår når i spiser aftensmad
Er baby med ved bordet hvis ja hvor er baby ?
Spiser i sammen?
hvor lang tid bruger i om maden?
Håber på svar :-)
Monica
Hej.
Nu kan jeg jo reprænsentere den noget større børn. Men det kommer jo heller ikke fra een dage til den anden. Sine skikke, manér og traditioner kommer jo helt fra baby af.
Men vi er 5 i familien. Rasmus på 13, Nicolaj på 12, Mads på 7, far og mor.
Vi prioritere vores aftensmad sammen, meget højt. Det er det eneste måltid på dagen, hvor vi kan spise sammen. Dog går drengene til fodbold alle 3 og i sommerperioden er der meget fodbold (2 x ugl + kampe) og det er som regel lige midt i maden. Vi bruger ca 30-45 min på maden.
Men når vi spiser sammen, har vi faste pladser. Gryderne kommer på bordet og der serveres vand til måltiderne. Der skal meget mad til med de store drenge og vi hygger om maden.
Vi snakker meget, når vi spiser. Spørger til hinandens dage, hvad var godt og mindre godt. Snakker meget om arbejde, skole, uddannelser, politik, livet og verden. Det er på hver barns niveau og hvad der lige fylder i hver barns verden.
Fx får Rasmus jo karaktere nu. Hans krav og skolens krav syner hen mod det voksne liv og uddannelser. Nicolajs verden er præget af venner, hans kreativitet og og det at blive bedre til ting. Mads koncenterer sig jo meget om at stave, læse, regne og hans nyeste viden er om tal er lige ell ulige 
Vi taler om mandens nye stilling som leder og hvad der sker på hans arb i den stilling. Manden rejser en del og det er her vigtigt at han er på med drengene, når han ikke arbejder.
Mit arbejde bliver ikke så tit snakket om. det er total klamt
Arbejder på et plejehjem og er Ssa. Elsker at stikke, have med de gamle psykiske mennesker at gør og elsker bare at skifte forbindinger osv. Klamt i drengenes øjne 
Vores aftenmåltid er det vigtigste kvalitetstid på dagen for os.