Jeres barn's sprog? (Nilan 1 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Lillefe

Anirak skriver:

Gabriel er 14 mdr., og han snakker ikke forståeligt.

Til gengæld snakker han fra morgen til aften.

Sikke et dejligt navn til jeres dreng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

T&T

Min søn er halv grønlænder,18 mdr., han kan sige:

Namik=nej, Abi=ja, hov, goddag, en-to-tre (hop), nej nej, hallo, arpaa=gå tur, anaana=mor, ataata=far, aajuna/una=her er det; den dér,aamma=mere/igen, arsaq=bold,aaqqat=handsker m.fl.

Derudover har grønlænderne en irriterende vane, med og lære børnene et særligt børnesprog. Istedet for bare og lære dem de rigtige ord:

amaama=mad/få bryst, qoruut=fisk/kød, ajaarta=udenfor, imiimi=vand/drikke etc.

Anmeld

26. oktober 2011

Winnie

Lillefe skriver:

Hej med jer!

Det er længe siden jeg har lavet et indlæg, så nu må jeg hellere oprette et. Jeg har etspørgsmål hvordan er jeres barn's sprog? min søn som lige er blevet et år (torsdags). Han er simpelthen så let at forstå allerede.. hvad han vil han føre en hel samtale tilbage igen når du snakker til ham og han siger haps, hov, ja og ryster på hovedet. Syntes han virke ret fremme.. Når jeg tænker tilbage på min ældste... Så nu er jeg nysgerrig hvordan er jeres barn's sprog?

Vil lige vise hvor stor min dreng er blevet er bare så stolt og sikke tiden er gået! Det med den røde stol er lige fra i fredags, hvor en jeg kender tog nogle billeder af ham

Jeg ville have delt en video med jer men det lader desværre ikke til man kan vise links fra youtube mere her...? æv æv.. for jeg har nemlig en konto hvor jeg kan dele med dem som jeg har lyst til,..

Nu er min datter godt nok 21 mdr, men hun siger ikke så mange forskellige (og forstående) ord endnu. Dada = alle her hjemme, tisss = tisse, hej hej, nat nat, vov vov = hund, amam = (jeg vil) amme, baby, nej, ja, av, tait = tak, hov, dygtig, min

Til gengæld bruger vi baby tegn, (tegnsprog) og der kan hun... Far, amme, drikke, synge/musik, tisse, bad, hund, kat, fugl, hest, kanin, kom, sove, stille, op, ned, mere, baby, hej/farvel, regn

Tror at det var det,  ihvertfald det jeg lige kan huske 

Anmeld

26. oktober 2011

NikolineMor

Min Nikoline er 14 måneder og har et ret godt sprog og er nem at forstå. Hun var bare 8 måneder da hun sagde sit første forstålige ord: digtig=dygtig. Og siden hendes 1 års fødselsdag er det gået mega stærkt, hun siger hej, hej hej (og vinker) moa=mor, greja=freja (vores hund), ja (og nikker), nej(og ryster på hovedet), diddi=ditte (hendes moster), sådan, sejt, det der, den der, a det=hvad er det, vov vov, mæl=mælk, av, hov, tak, æk=væk (og slår ud med armene) dut=sut, tit tit.

Tror det er de ord jeg lige har lagt mærke til , men hun snakker hele tiden.

Anmeld

26. oktober 2011

sne190810

Altså jeg vil på ingen måde påstå min datter ligefrem snakker.

Eller jo, babysprog.

Hun kan 'sige' "dak" = tak

Døktiii" = dygtig. (Nyerhveret ord, lige kommet til ordbogen her i weekenden)

- Min datter er 14½ måned

Anmeld

26. oktober 2011

sne190810

sne190810 skriver:

Altså jeg vil på ingen måde påstå min datter ligefrem snakker.

Eller jo, babysprog.

Hun kan 'sige' "dak" = tak

Døktiii" = dygtig. (Nyerhveret ord, lige kommet til ordbogen her i weekenden)

- Min datter er 14½ måned

........ Og jaaaaa, i kan da selv prøve at gætte hvilke ord jeg måske siger en del til hende herhjemme i hverdagen, udfra overstående 

Anmeld

27. oktober 2011

janne1986

Lykke kan sige vav vav= vov vov , Ma ma og vinker mod hende selv=noget hun vil ha  , hej, av, hov  og vil hun ik ryster hun begge hænder foran sig og vender hovedet.

Anmeld

30. oktober 2011

Puttemusen93

Christopher bliver et år her den 9, og kan sige or = mor, dada=far, op og hej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.