forbudt spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har noget du spiste givet den lille uro i mavsen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.449 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

ano14316

Jeg synes det er svært at finde ud af om der reelt er en risiko for at f.eks. chokolade kan give uro hos bebsen.. 

Så jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Chris86

Mindes at min jordemoder sagde at hvis chokolade sku gi uro, så sku man spise mere end en stor plade marabou!!
Har også spist løs af jordbær uden der er "sket" noget, selvom folk sagde man sku holde sig fra de ting i større mængder..
Pladder i mit hoved

Anmeld

24. oktober 2011

annec

Jeg har stemt nej

Anmeld

24. oktober 2011

VIPpigen

Jeg har stemt ja, for mindes 1 gang at jeg spiste chili'concarne (staves??) og det kunne Liljes mave slet ikke have. Det var ikke fordi den var stærk overhovedet, faktisk en rigtig fesen en, men bønnerne der var i.... Det var hvertfald ikke godt for hendes mave... Men har ellers spist alt, ude der har været noget

Anmeld

24. oktober 2011

Muhmi

Har stemt ja.... Chokolade gav Silas ondt i maven...

Og så har jeg hørt at jordbær skulle give de små ondt i mavsen, så det er jeg pænt gået udenom... Godt nok nederen når der bare er blevet serveret jordbærkage, jordbærroulade og jordbær med fløde på maks gas i den her sommer....

Anmeld

24. oktober 2011

MortilCilas

Nu havde min søn en sart mave, så mens han var spæd kunne jeg ikke spise, løg, karry, hvidløg, tomat, stærke krydderier, chokolade
Men nu spiser jeg stortset alt, og han spiser min mad, med løg, karry osv

Anmeld

24. oktober 2011

Muhmi

Chris86 skriver:

Mindes at min jordemoder sagde at hvis chokolade sku gi uro, så sku man spise mere end en stor plade marabou!!
Har også spist løs af jordbær uden der er "sket" noget, selvom folk sagde man sku holde sig fra de ting i større mængder..
Pladder i mit hoved

Anmeld

24. oktober 2011

Ciss

Mine har aldrig reageret på chokolade (heldige mig!), men den ældste reagerede tydeligt en gang, vi havde haft kål til middag. Så det turde jeg ikke spise med nr to. Nr to reagerede en gang, hvor vi havde spist en middag med meget løg i. Men det er de eneste gange, der har været noget, som jeg har opdaget hos mine. Så vi har været heldige. En veninde af mig levede nærmest en overgang af brød med leverpostej og vand, fordi hendes datter lod til at reagere på det meste. Det blev heldigvis enklere efterhånden, men det var vist både mælk, løg, en del andre grøntsager og frugt samt chokolade. Men de havde en god del madallergi i familien fra før. Det har måske lidt at sige for, hvor let babyen reagerer?

Anmeld

24. oktober 2011

Kofoed.

Tror ærligt det handler om hvor meget bebse er van til det. Har du spist det gennem graviditeten, bør noget af det ha fundet vej til bebse, så maven er lidt mere genstridig. Men ja... Pas, ved det ikke.

Anmeld

24. oktober 2011

lycly

Jeg kom til at kværne en hel plade marabou, og DET kunne mærkes på Julia dagen efter. Hun var SÅ urolig hele dagen og kunne slet ikke finde ro

Man siger jo at der ikke direkte er noget der giver maveonde hos bebs, men store mængder af fx chokolade og jordbær kan give dem ondt i maven. Så alt må spises -med måde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.