præcis men hun tror jeg bliver ligesom alle de andre ligesom hun selv var hun var 22 da hun fik min kæreste og hun har aldrig fået en uddannelse eller var igang jeg er igang og kæmper på at få min drømme uddannelse selvom det svært at få elevplads før jeg kan gå igang.. men jeg er bare ikke ligesom "alle andre" som aldrig kommer igang igen..
Men det er der jo en reel risiko for, unge mødre er oftere uuddannet end ældre, det er en del af statestikken, og når din svigermor så selv har stået der, jamen så kan jeg da godt forstå hendes bekymring, som jo primært omhandler hendes søn - for ærligt talt så er det jo statistisk set også sjældent at et forhold holder når man har den alder I har - så som mor, så forstår jeg da fuldt ud den bekymring, og den burde man da også selv have, den burde alle der overvejer at få et barn have.
Men hvis du ikke vil have en abort igen, hvorfor så udsættte dig selv for den risiko igen - hvorfor nå så langt, hvis det er kikset med præventationen er der jo fortrydelsespiller - til en anden gang.
Jeg må ærligt sig at når man, som du beskriver her, er så styret af andre mennesker, og rent faktisk er forsørget af andre i den grad som I er, ved og med at I bor hos dine svigerforældre, så syntes jeg det kræver ekstra overvejelser hvis du skulle være gravid, for det handler ikke kun om dig og dine følelser omkring det at skulle have endnu en abort, men i høj grad om det barn du så vælger at sætte i verdenen - for hvad er det for et liv du så vælger at sætte barnet ind i, hvis I sammen mener at det er et godt liv, jamen så er valget indlysende.
Anmeld