At rejse på barsel/kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Muffinmus

Men hun kan godt hvis hun tager det som ferie...de fleste har nu her sidst på året optjent de 5 feriedage det kræves, med mindre de HAR brugt dem allerede.

Ved det fordi vi lige har været ude og rejse med min svigers kæreste der også er på KH og han måtte gerne så længe det var hans opsparede feriedage på LH han brugte:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Der er ikke noget der hedder ferie på KH,med mindre du har været i aktivering i 12 sammenhængende måneder.

I de 2 kommuner jeg har boet i,har man godt måtte rejse på barsel,der står man ikke til rådighed alligvel.

Anmeld

24. oktober 2011

1012lmp

Ploffer skriver:

Man må ikke rejse udenlands når man er på kontanthjælp. Ikke engang til Sverige for et par timer. Jeg har været på kontanthjælp i mange år og har altid skulle "spørge om lov" på kommunen for at kunne besøge min søster der bor i Malmö  Også når jeg var på barsel.

Haps... det er nemlig rigtigt... Man må ikke tage til udlandet når man er på KH... ligemeget om man er på barsel eller ej...!

Anmeld

24. oktober 2011

trunte24

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Skriver lige som ano denne gang, da jeg helst ikke vil genkendes

Har en bekendt som er på barsel, men stadig som kontanthjælp, og nu snakker hun om at hun vil rejse udenlands, det kan man vel stadig ikke når man er på barsel, når man får fra det offentlige? 

Jeg har altid fået at vide at man skal være til rådighed, bare som passiv, selv når man er på barsel?

Hvad siger i piger? 

Det tror jeg nu godt hun må. Det vigtige er bare, at hun kontakter ydelsescenteret og beder om en udrejse tilladelse. Hvis hun kan få sådan en, må hun gerne. Man optjener også ferie når man er på kh, men ellers kan det jo også være at hun har optjent ferie penge på et evt. arbejde hun havde inden hun kom på kh. Det har jeg fx, og har lige fået tilladelse til at rejse til Egypten på mine egne feriepenge, som jeg optjente sidste år, da jeg var i arbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.