At rejse på barsel/kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.745 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej alle sammen

Skriver lige som ano denne gang, da jeg helst ikke vil genkendes

Har en bekendt som er på barsel, men stadig som kontanthjælp, og nu snakker hun om at hun vil rejse udenlands, det kan man vel stadig ikke når man er på barsel, når man får fra det offentlige? 

Jeg har altid fået at vide at man skal være til rådighed, bare som passiv, selv når man er på barsel?

Hvad siger i piger? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Har en bekendt som er på barsel, men stadig som kontanthjælp, og nu snakker hun om at hun vil rejse udenlands, det kan man vel stadig ikke når man er på barsel, når man får fra det offentlige? 

Jeg har altid fået at vide at man skal være til rådighed, bare som passiv, selv når man er på barsel?

Hvad siger i piger? 

Jeg ved det faktisk ikke - men kan ikke se, hvorfor man ikke skulle kunne tage på en rejse, mens man er på barsel. Jeg mener, man står jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet alligevel, når man er på barsel..

Er selv på kontanthjælp og barsel, og pønser da selv på at tage et smut til Færøerne til sommer.. Havde ikke troet, at det ville være et problem. Men det må jeg da lige undersøge inden

Anmeld

23. oktober 2011

Mira0911

Hæng mig ikke op på det! 

Når man er på barsel og får kontanthjælp, mener jeg bestemt godt man må rejse udenlands, når man står til rådighed må man ikke rejse udenlands.. Man skal IKKE stå til rådighed når man er på barsel... 

Er selv på barsel nu med kontanthjælp... 

Anmeld

23. oktober 2011

Ploffer

Anonym skriver:

Hej alle sammen

Hvad siger i piger? 

Man må ikke rejse udenlands når man er på kontanthjælp. Ikke engang til Sverige for et par timer. Jeg har været på kontanthjælp i mange år og har altid skulle "spørge om lov" på kommunen for at kunne besøge min søster der bor i Malmö  Også når jeg var på barsel.

Anmeld

23. oktober 2011

jydeinden

Ploffer skriver:

Man må ikke rejse udenlands når man er på kontanthjælp. Ikke engang til Sverige for et par timer. Jeg har været på kontanthjælp i mange år og har altid skulle "spørge om lov" på kommunen for at kunne besøge min søster der bor i Malmö  Også når jeg var på barsel.

underligt at det også gælder når man er på barsel, for der står man jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet.

Anmeld

23. oktober 2011

Emily2012<3

Altså jeg er på KH og vi har fåete besked på at vi ikke engang må kører til tyskland og handle ind..

Så tror jeg bestemt heller ikke man må tage på rejse..

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ploffer skriver:

Det er også præcis det jeg mener

Jeg mener nemlig heller ikke at man må rejse, selvom man er på barsel.

Anmeld

23. oktober 2011

M (:

Hej alle sammen

Hvad siger i piger? 

Når man er på kontanthjælp under barsel, er man omfattet af de almindelige regler for kontanthjælpsmodtagere (med undtagelse af, at man naturligvis ikke skal aktiveres, fordi man har ret til fravær på grund af barsel).

Kontanthjælp kan kun udbetales, når man opholder sig indenfor landets grænser.

Derfor kan din veninde ikke kan få kontanthjælp under barsel, hvis hun ikke opholder sig i Danmark.

(www.sr-bistand.dk)

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Når man er på kontanthjælp under barsel, er man omfattet af de almindelige regler for kontanthjælpsmodtagere (med undtagelse af, at man naturligvis ikke skal aktiveres, fordi man har ret til fravær på grund af barsel).

Kontanthjælp kan kun udbetales, når man opholder sig indenfor landets grænser.

Derfor kan din veninde ikke kan få kontanthjælp under barsel, hvis hun ikke opholder sig i Danmark.

(www.sr-bistand.dk)

Tak for et dejlig konkret svar

Det var lige hvad jeg søgte

Anmeld

23. oktober 2011

M (:

Anonym skriver:

Tak for et dejlig konkret svar

Det var lige hvad jeg søgte

Det var så lidt (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.