Til jer der har eller har haft børn med kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

cecilie1984

Omsorgsgiver skriver:

Puha ja....nu ved vi ikke om det er kolik hun har men synes også at det er smadder hårdt når hun bare skriger og skriger og intet hjælper   Der sker tit det at hun skriger helt vildt i et stykke tid. Så stopper hun i et stykke tid, men så lige pludselig så begynder hun at græde igen. Som om der virkelig er noget som gør ondt på hende.

synes godt det kan lyde som kolik jeres datter har.

prøv evt zoneterpi eller køb bio gaia. det er dråber som hun skal have 5 af om dagen. Det er noget mælkeagtigt noget mod maven.

det kan købes i helse butikker og matas. Vores Freja får det. Men om det hjælper ved jef egentlig ikke, turede bare ikke ikke at prøve. Ved jo ikke om hun ville skrige mere hvis hun ikke fik dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Zeus

AnjaB skriver:

Vores datter havde også kolik. Hun startede hverdag kl 10.30 og skreg så til en 18 tiden - så havde kun lidt on off timer indtil kl. 21. hun sov okay om natten, men ville spise ca hver 2 time så puha var hårdt.

Hun startede dagen før hun blev 3 uger og sluttede dagen før hun blev 3 mdr. Vi gik til zoneterapi og kiopraktor med hende. Det tog ikke kolikken men det gav os et puskerum på ca. 24 timer efter hver behandling.

Vores læge synes bare vi skulle holde ud hun var ikke meget for alternativ behandling, men for os kunne vi ikke se der kunne ske noget ved at forsøge at afhælpe hendes kolik.

Men lev en dag af gangen, for mig holdt det mig oppe at jeg aldrig tillod mig at tænke på andre dage end den dag vi stod i. Når ens barn skriger så meget føles en uge som en evighed..

Vi havde en uskreven regel om, at vi ikke sagde et ord til hinanden mens det stod på.. Tror faktisk det reddede vores forhold Nerverne sidder udenpå tøjet, og der skulle ikke mange forkerte ord til sådan en nat..

Og så gav vi hinande én nat om ugen på sofaen, med ørepropper i, mens den anden tog hende. Eller bare en time eller 2

Anmeld

23. oktober 2011

Ellie79

Zeus skriver:

Vi havde en uskreven regel om, at vi ikke sagde et ord til hinanden mens det stod på.. Tror faktisk det reddede vores forhold Nerverne sidder udenpå tøjet, og der skulle ikke mange forkerte ord til sådan en nat..

Og så gav vi hinande én nat om ugen på sofaen, med ørepropper i, mens den anden tog hende. Eller bare en time eller 2

Min kæreste var ved at afslutte sin bachelor og jeg underdrev altid hvor hård dagen have været for han havde det allerede så dårligt over han ikke kunne være der for os. Men for at hjælpe mig stod han op med hende hver dag kl. 5 og travede rundt i Aarhus med hende i to timer for så at tage i skole. Men de to timer hver dag var min redning.

Men efter et kolik barn kan ens forhold godt nok holde til meget, det er ligesom der aldrig er noget der er hårdere end den periode man har været igennem.. Og nummer 2 er bare så nem hehe.. 5-10 min skrigeri er jo ingenting..

Anmeld

23. oktober 2011

Zeus

AnjaB skriver:

Min kæreste var ved at afslutte sin bachelor og jeg underdrev altid hvor hård dagen have været for han havde det allerede så dårligt over han ikke kunne være der for os. Men for at hjælpe mig stod han op med hende hver dag kl. 5 og travede rundt i Aarhus med hende i to timer for så at tage i skole. Men de to timer hver dag var min redning.

Men efter et kolik barn kan ens forhold godt nok holde til meget, det er ligesom der aldrig er noget der er hårdere end den periode man har været igennem.. Og nummer 2 er bare så nem hehe.. 5-10 min skrigeri er jo ingenting..

Min kæreste fik en 3 mdrs "sygemelding" efter jeg havde født. Han var/er på kontanthjælp, så han havde ikke ret til barsel, men pga min tidligere diagnose, så fik han lov til at blive sygemeldt.. Heldigvis! Aldrig i livet om jeg havde klaret det selv

Anmeld

23. oktober 2011

Georgia

Omsorgsgiver skriver:

Puha da!  Det må have været super hårdt! Hvorfor ville jeres sp. ikke lade jer gå til beh med ham? Det lyder da mærkeligt

Vi tror vores satter har en mild form for kolik, men er der overhovedet noget der hedder det? Eller er kolik bare kolik?

Vores søn skreg og skreg det føste stykke tid også tit på faste tidspunkter, vi tog til kiropraktor med ham, efter en masse anbefalinger. Ganske rigtigt var han født med et hold inakken, efter behandlingen blev han jordens nemmeste dreng.Kan klart anbefales

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.