Til jer der har eller har haft børn med kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.444 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej  

Vi mistænker lidt vores datter for at have kolik så vil bare høre jer der har eller har haft et barn med kolik hvordan jeres hverdag var og hvordan baby var/opførte sig. Hvad gjorde I for at tackle det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

jeanett 26

Vores ene søn havde det og vi var overhovedet ik i tvivl.

Vi var til lægen med ham da han bare havde skreget og skreget i 2 dage. Hvor lægen så mente vi bare overreakede. Men vi kom tilbage dagen efter hvor vi fik noget der sku hjælpe. Og da det ik blev bedre blev vi henv ist til børne afd på sygehuset hvor de nåede frem til det var kolik

I starten græd han langt det meste af dagen og intet ku trøste ham

Og efter 1-2 mdr gik det over til det var fra 17 til 23 tiden hver dag.

Næsten altid på kloksæt.

Desværre havde vi en sundhedplejske der strækt frarådet os at gå til noget behandling med ham og da vi ik kendte andre med kolik børn valgte vi at følge hendes råd

han havde kolik i 8mdr det var mega hårdt

Og hvis vi havde kunne gøre det om havde vi prøvet noget behandling

Anmeld

23. oktober 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
jeanett 26 skriver:

Vores ene søn havde det og vi var overhovedet ik i tvivl.

Vi var til lægen med ham da han bare havde skreget og skreget i 2 dage. Hvor lægen så mente vi bare overreakede. Men vi kom tilbage dagen efter hvor vi fik noget der sku hjælpe. Og da det ik blev bedre blev vi henv ist til børne afd på sygehuset hvor de nåede frem til det var kolik

I starten græd han langt det meste af dagen og intet ku trøste ham

Og efter 1-2 mdr gik det over til det var fra 17 til 23 tiden hver dag.

Næsten altid på kloksæt.

Desværre havde vi en sundhedplejske der strækt frarådet os at gå til noget behandling med ham og da vi ik kendte andre med kolik børn valgte vi at følge hendes råd

han havde kolik i 8mdr det var mega hårdt

Og hvis vi havde kunne gøre det om havde vi prøvet noget behandling

Puha da!  Det må have været super hårdt! Hvorfor ville jeres sp. ikke lade jer gå til beh med ham? Det lyder da mærkeligt

Vi tror vores satter har en mild form for kolik, men er der overhovedet noget der hedder det? Eller er kolik bare kolik?

Anmeld

23. oktober 2011

Zeus

Omsorgsgiver skriver:

Hej  

Vi mistænker lidt vores datter for at have kolik så vil bare høre jer der har eller har haft et barn med kolik hvordan jeres hverdag var og hvordan baby var/opførte sig. Hvad gjorde I for at tackle det?

Jeg ved ikke om Cajsa havde decideret kolik, men hun skreg hver nat fra kl.02, og så de næste par timer frem.. Når vi havde en god nat, stoppede hun omkring kl.04, og når det var en skidt nat, skreg hun til kl.07-08 En enkelt gang, skreg hun fra kl.02-07, sov 2 timer, og startede så forfra fra kl.09-14.30.. Der pakkede jeg hende i barnevognen, og tvang hende til at sove.. Jeg rendte ind i en veninde, og jeg kunne ikke engang finde ud af at snakke, af ren og skær træthed  Lægen mente det var kolik, det samme med sp'en. Lægen sagde at der var jo nogen der gik til de her alternative behandlere, men det ville han nu ikke anbefale.. Han stillede "diagnosen" ud fra en telefon samtale, og havde ikke engang kigget på hende. Min egen læge kiggede dog på hende, og kunne ingenting finde, så der kom hun ogsp frem til, at det nok var kolik.

Vi havde hende til zoneterapi og kiropraktor.. Mener selv at kiropraktoren hjalp mest. Hun havde stadig skrigeture efter det, men det var på en anden måde.. Hun var låst i nakken, og det gav lige 2 knæk/smæld da hun tog møflede hende rundt. Det sad stadig på plads, da vi var til tjek ugen efter Vi skulle så selv gøre lidt derhjemme, vende hendes hoved til den anden side for eksempel, og vende hende til, at bruge den side.

Efter det, skreg hun pga overstimulering og træthed. Det var også relativt nemt at genkende, da hun ikke skreg hver eneste nat længere, men kun når vi havde været ude..

Jeg mener det gik lidt i sig selv i løbet af januar, og der havde hun skreget siden hun var halvanden uge gammel

Det var ikke en 3 mdrs kolik, men det var tæt på..

Anmeld

23. oktober 2011

jeanett 26

Omsorgsgiver skriver:

Puha da!  Det må have været super hårdt! Hvorfor ville jeres sp. ikke lade jer gå til beh med ham? Det lyder da mærkeligt

Vi tror vores satter har en mild form for kolik, men er der overhovedet noget der hedder det? Eller er kolik bare kolik?

hun mente at behandling vil gøre det værre

Anmeld

23. oktober 2011

TbCp

Livas startede da hun var 3-4 uger. Det var heldigvis ikke om natten hun skreg, tilgengæld det meste af dagen og aftenen. Vi forsøgte alt derhjemme for at få hende til at falde til ro, men intet hjalp... Min sundhedsplejerske gav mig så nummeret på en zoneterapeut som havde speciale i børn, der var vi 3 gange, og en uges tid efter sidste behandling var kolikken overstået.

Anmeld

23. oktober 2011

cecilie1984

vores datter har også kolik vi har fået det at vide at vores sp.det startede da hun var mellem 3 og 4 uger og hun er nu 12 uger.

hun skriger stortset næsten alle de timer hun er vågen, men primært mellem .16.30 og 21 altså til hun skal sove til aften.

hun sover igennem næsten hele natten, hvilket min sp siger er et kendetegn for kolik børn at de sover igennem da de tit er trætte af dagens skrigeri.

Hun skriger i anfald hvilket betyder hun skriger og pludselig falder i søvn hvorefter hun pludselig igen vågner og fortsætter med at skrige

Når hun græder kan vi slet ikke trøste hende, evt en tur i barnevognen kan nogen gange hjælpe.

Vi har været til kiopraktor 3 gange uden meget hjælp men i morgen skal vi prøve med zoneterpi som vi har fået anbefalet af kiopraktoren  og håber sådan det hjælper.

det er vild hårdt med et kolik barn.

Anmeld

23. oktober 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
cecilie1984 skriver:

vores datter har også kolik vi har fået det at vide at vores sp.det startede da hun var mellem 3 og 4 uger og hun er nu 12 uger.

hun skriger stortset næsten alle de timer hun er vågen, men primært mellem .16.30 og 21 altså til hun skal sove til aften.

hun sover igennem næsten hele natten, hvilket min sp siger er et kendetegn for kolik børn at de sover igennem da de tit er trætte af dagens skrigeri.

Hun skriger i anfald hvilket betyder hun skriger og pludselig falder i søvn hvorefter hun pludselig igen vågner og fortsætter med at skrige

Når hun græder kan vi slet ikke trøste hende, evt en tur i barnevognen kan nogen gange hjælpe.

Vi har været til kiopraktor 3 gange uden meget hjælp men i morgen skal vi prøve med zoneterpi som vi har fået anbefalet af kiopraktoren  og håber sådan det hjælper.

det er vild hårdt med et kolik barn.

Puha ja....nu ved vi ikke om det er kolik hun har men synes også at det er smadder hårdt når hun bare skriger og skriger og intet hjælper   Der sker tit det at hun skriger helt vildt i et stykke tid. Så stopper hun i et stykke tid, men så lige pludselig så begynder hun at græde igen. Som om der virkelig er noget som gør ondt på hende.

Anmeld

23. oktober 2011

Ellie79

Vores datter havde også kolik. Hun startede hverdag kl 10.30 og skreg så til en 18 tiden - så havde kun lidt on off timer indtil kl. 21. hun sov okay om natten, men ville spise ca hver 2 time så puha var hårdt.

Hun startede dagen før hun blev 3 uger og sluttede dagen før hun blev 3 mdr. Vi gik til zoneterapi og kiopraktor med hende. Det tog ikke kolikken men det gav os et puskerum på ca. 24 timer efter hver behandling.

Vores læge synes bare vi skulle holde ud hun var ikke meget for alternativ behandling, men for os kunne vi ikke se der kunne ske noget ved at forsøge at afhælpe hendes kolik.

Men lev en dag af gangen, for mig holdt det mig oppe at jeg aldrig tillod mig at tænke på andre dage end den dag vi stod i. Når ens barn skriger så meget føles en uge som en evighed..

Anmeld

23. oktober 2011

Ellie79

kom forresten til at tænke på at den hjemmeside der hedder http://www.ifavndanmark.dk/dk/ hjalp os rigtig meget. Måske den kan give jer lidt gode råd også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.