Spørgsmål vedr. MME.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Valle81

Kellie skriver:

Giver de andre ret. Jeg giver også MME efter behov og tænker ikke over at regne på det og han tager på som han skal. 

Jeg har heller aldrig renset på det kan tydeligt huske at min sp ude alle tre har været helt forundret over at jeg ikke vidste hvor mange flasker og hvor meget de spiste pr gang for det var hun så vant til folk kunne sige med største præcision men jeg har bare altid lavet når jeg har tænkt, det må være sulten der melder sig og så har de spist og var der noget tilbage blev det bare hældt ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Annette A

Valle81 skriver:

Jeg har heller aldrig renset på det kan tydeligt huske at min sp ude alle tre har været helt forundret over at jeg ikke vidste hvor mange flasker og hvor meget de spiste pr gang for det var hun så vant til folk kunne sige med største præcision men jeg har bare altid lavet når jeg har tænkt, det må være sulten der melder sig og så har de spist og var der noget tilbage blev det bare hældt ud

Ja præcis..  For de spiser jo til de er mætte, men min SP'er fortalte mig også om det regnestykke og jeg tænkte bare ok. Synes det virker overflødigt for vi spiser jo heller ikke den samme mængde hele tiden.. Har da heller ikke styr på hvor mange flasker det bliver til og nogen gange smider jeg ud som du skriver og måske over halvdelen, fordi han ikke kunne spise det alligevel.

Anmeld

24. oktober 2011

annec

Har en dejlig baby på omkring en måned. Er skiftet over til MME for nylig, og fik af en SP af vide at mængden af MME svarer til ca. 1/6 kropsvægt fordelt på 6-10 måltider. På nuværende tidspunkt forsøger vi os med 8 måltider.

Men er det helt forkert at 'skemalægge' måltiderne? Hvad gør i andre? Nu er vores baby jo ret ny, så er lidt i tvivl om det vi gør nu er forkert. Skal man bare give efter deres ædelyst? Vil jo gerne sikre mig at hun også får nok, og er blevet lidt forvirret af at læse nogle steder at man ikke skal skemalægge. Hun tisser jo ganske meget, og har dejlig grøn afføring een gang i døgnet pt. Men føler også at jeg tit skal vække hende for at give hende mad, hvor hun egentlig ligner en der hellere vil sove.

Såååå, hvad gør i andre med helt små og MME? Hvor meget? Hvor tit? Bare når de vågner? Føler mig en aaanelse blank. Håber det gav bare lidt mening.

Sebastian har hele tiden spist hver 3-4 time, udover om natten

Da han var en mdr fik han ca 7 gange i døgnet

Anmeld

24. oktober 2011

AndreasMor84

De skal spise når de er sultne Nogle dage er det 8 gange, andre dage er det 10 eller 12.. nogle perioder er der også appetitspring, så der spiser de OFTE - her har det været 14 gange i døgnet.. wow..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.