Hvorfor pokker græder hun så meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
VNB skriver:

Sådan en periode havde Viktor også da han var lige så gammel.. 

vi cyklede med ham, masserede maven osv osv... det hjalp nogle gange lidt, men ikke altid.. vi prøvede virkelig ALT for at hjælpe ham... jeg ændrede hvad jeg spiste fordi vi troede at et eller andet måske kunne gå i mælken og irritere på den måde. Vi prøvede at give ham mad med kortere mellemrum osv osv... intet hjalp!

Vi prøvede derefter at skifte vores D-dråber ud - og det virkede! Da han havde fået de nye D-dråber i ca 2 dage, holdte han helt op med at græde om aftenen. Han havde simpelthen haft rigtig ondt i maven af de andre D-dråber! 

De første dråber han fik var baseret på kokus olie og det kunne hans lille mave slet ikke kapere... så vi skiftede ud til "multi tabs d-dråber" som er baseret på vegatabilsk olie. 

held og lykke med det, for ja det er virkelig hjerteskærende når ens lille nye guldklump ligger der og er ked! 

Men græd din dreng også kun om aftenen? Jeg vil jo mene at hvis det er mavekneb af d-dråberne at hun så vil græde om dagen også? Ikke kun om aftenen eller er jeg forkert på den? Puha...hvis bare de dog kunne fortælle hvad der er galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

VNB

Omsorgsgiver skriver:

Men græd din dreng også kun om aftenen? Jeg vil jo mene at hvis det er mavekneb af d-dråberne at hun så vil græde om dagen også? Ikke kun om aftenen eller er jeg forkert på den? Puha...hvis bare de dog kunne fortælle hvad der er galt

ja han græd kun de der par timer om aftenen.. hver aften. 

og det passede med at han altid fik sine D-dråber om morgenen, og så gav de mave kneb om aftenen, da det åbenbart var det tidsinterval det tog om at komme igennem hans system. 

vi snakkede desuden med sundhedsplejersken om det, og hun sagde at hun havde hørt det mange gange før. 

faktisk har vi bagefter tænkt over at det også passede med at hvis han fik dråberne over middag, så kom maveknebene om natten. 

så tror virkelig på at det var det der gjorde det. 

Anmeld

22. oktober 2011

VNB

Omsorgsgiver skriver:

og det passede med at han altid fik sine D-dråber om morgenen, og så gav de mave kneb om aftenen, da det åbenbart var det tidsinterval det tog om at komme igennem hans system. 

vi snakkede desuden med sundhedsplejersken om det, og hun sagde at hun havde hørt det mange gange før. 

faktisk har vi bagefter tænkt over at det også passede med at hvis han fik dråberne over middag, så kom maveknebene om natten. 

Anmeld

22. oktober 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
VNB skriver:

Ok....det mærkelige er bare at vi startede med at give hende dråberne om aftenen men så begyndte hendes skrigeri aftenen efter. Så er jeg begyndt på at give hende dem om morgenen fordi jeg hellere vil det men hun skriger stadig om aftenen. Eller det er måske forskelligt fra barn til barn hvornår dråberne er igennem tarmsystemet?

Anmeld

22. oktober 2011

Valle81

Omsorgsgiver skriver:

Vores datter på 24 dage græder næsten hver aften rigtig hjerteskærende og i ca. 1-½ time. Det virker som om hun har ondt. Vi prøver at gøre alt men intet ser ud til at virke. Tjekke hendes ble, tilbyde hende brystet og vugge hende. Vores sp. mente at vi skulle vække hende om eftermiddagen for at give hende noget at spise for hun mener det er fordi hun er alt for sulten om aftenen. Hun er rigtig god til at sove og kan sagtens tage 5 timer i stræk. Men det med at vække hende og give hende mad har ikke hjulpet. Når jeg ammer hende kan jeg høre at hun sluger en masse luft så kan det mon være luft i maven som driller hende? Er det mon kolik? Det har hele tiden været kun om aftenen at hun har grædt men idag gjorde hun det også i morges. Eller er det d-dråbernes skyld?

Åh god hjælp mig for hvor er det hårdt når ens lille pus bare ikke kan trøstes!

Hejsa:0)

Først vi vil jeg sige at jeg tror den lille baby er som babyer er flest:0)

Jeg har tre af slagsen og alle mine har i en periode haft det at de har været utrøstelige om aftenen i 1-2 timer i maaange laaaange uger:0)

Jeg har snakket med sp om det hver gang og hver gang har hun sagt, Ja det er det jeg kalder helvedsugerne. Varer fra de er ca 3-4 uger til de er 10-12 uger. Og sådan har 90% af de små det, det er helt normalt og nødvendigvis slet ikke fordi de har ondt eller andet. Men de er en den periode i en rivende udviling og det er der deres tarmsystem udvikler sig.

Og så vil jeg sige at alle min er flaskebørn, og de har faktisk ikke fået d-dråber ( ikke at de ikke har måtte, men jeg kan ikke huske det )

Christina

Anmeld

22. oktober 2011

Sitrani

Omsorgsgiver skriver:

Men jeg vil jo mene at når hun sover så godt om dagen (i flere timer af gangen) at hun så ikke burde være overtræt om aftenen?? Og kan de virkelig græde så hårdt og hjerteskærende bare af træthed?

Uanset hvor meget de sover, så kan de stadig godt være trætte, tror jeg... og jo længere de så er vågen, jo mere overtrætte bliver de jo selvfølgelig også.. Mange små indtryk, som vi ikke regner for noget, på virker de små meget.

og ja, de kan sagtens græde hjerteskærende af træthed! Det gør min pige herhjemme i hvert fald engang imellem...

Anmeld

22. oktober 2011

VNB

Omsorgsgiver skriver:

Ok....det mærkelige er bare at vi startede med at give hende dråberne om aftenen men så begyndte hendes skrigeri aftenen efter. Så er jeg begyndt på at give hende dem om morgenen fordi jeg hellere vil det men hun skriger stadig om aftenen. Eller det er måske forskelligt fra barn til barn hvornår dråberne er igennem tarmsystemet?

ja det kan sagtens være helt forskelligt fra barn til barn hvor hurtigt det går igennem systemet. 

men det er jo heller ikke sikkert at det er dråberne der gør det hos jer... 

ville ihvertfald bare lige nævne det for dig, da det helt klart hjalp her at skifte dem ud  

man kan jo lige så godt prøve alle muligheder af 

Anmeld

22. oktober 2011

MarleneH

Hun har fint med afføring hver dag så hun kan ikke være forstoppet vil jeg jo mene. Men tak for tippet! Det vil jeg prøve næste gang (forhåbentlig bliver der ingen næste gang med skrig og skrål)

Hun kan sagtens være forstoppet selvom hun kommer af med noget hver dag.. Det oplevede jeg nemlig med min datter, så jeg ville smutte til lægen for at være sikker.. Min datter endte med at skulle have afføringsmiddel i 6 mdr , fordi jeg havde samme tanke som dig :/.. Knus Marlene

Anmeld

22. oktober 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Først vi vil jeg sige at jeg tror den lille baby er som babyer er flest:0)

Jeg har tre af slagsen og alle mine har i en periode haft det at de har været utrøstelige om aftenen i 1-2 timer i maaange laaaange uger:0)

Jeg har snakket med sp om det hver gang og hver gang har hun sagt, Ja det er det jeg kalder helvedsugerne. Varer fra de er ca 3-4 uger til de er 10-12 uger. Og sådan har 90% af de små det, det er helt normalt og nødvendigvis slet ikke fordi de har ondt eller andet. Men de er en den periode i en rivende udviling og det er der deres tarmsystem udvikler sig.

Og så vil jeg sige at alle min er flaskebørn, og de har faktisk ikke fået d-dråber ( ikke at de ikke har måtte, men jeg kan ikke huske det )

Christina

Dejligt at høre at vi ikke er de eneste der oplever dette! Nu er jeg faktisk helt lettet  Men det er godt nok hårdt og frustrerende når det står på! Men vores sp. sagde også til os at hvis det fortsætter så skal vi bare endelig ringe til hende. Nu må vi se her weekenden over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.