Hvorfor pokker græder hun så meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.212 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Vores datter på 24 dage græder næsten hver aften rigtig hjerteskærende og i ca. 1-½ time. Det virker som om hun har ondt. Vi prøver at gøre alt men intet ser ud til at virke. Tjekke hendes ble, tilbyde hende brystet og vugge hende. Vores sp. mente at vi skulle vække hende om eftermiddagen for at give hende noget at spise for hun mener det er fordi hun er alt for sulten om aftenen. Hun er rigtig god til at sove og kan sagtens tage 5 timer i stræk. Men det med at vække hende og give hende mad har ikke hjulpet. Når jeg ammer hende kan jeg høre at hun sluger en masse luft så kan det mon være luft i maven som driller hende? Er det mon kolik? Det har hele tiden været kun om aftenen at hun har grædt men idag gjorde hun det også i morges. Eller er det d-dråbernes skyld?

Åh god hjælp mig for hvor er det hårdt når ens lille pus bare ikke kan trøstes!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Julle25

Vores datter på 24 dage græder næsten hver aften rigtig hjerteskærende og i ca. 1-½ time. Det virker som om hun har ondt. Vi prøver at gøre alt men intet ser ud til at virke. Tjekke hendes ble, tilbyde hende brystet og vugge hende. Vores sp. mente at vi skulle vække hende om eftermiddagen for at give hende noget at spise for hun mener det er fordi hun er alt for sulten om aftenen. Hun er rigtig god til at sove og kan sagtens tage 5 timer i stræk. Men det med at vække hende og give hende mad har ikke hjulpet. Når jeg ammer hende kan jeg høre at hun sluger en masse luft så kan det mon være luft i maven som driller hende? Er det mon kolik? Det har hele tiden været kun om aftenen at hun har grædt men idag gjorde hun det også i morges. Eller er det d-dråbernes skyld?

Hejsa, puha det må ikk være sjovt, husker det lige så tydeligt med min den mindste... Har du hørt om hun må få lidt sukkervand eller noget kamillethe, det kan jeg huske hjalp på min datter, men kan ikk lige huske hvor gammel hun var da hun fik det...Og ellers kan det osse være hun har en masse luft i maven som måske driller hende??

Anmeld

22. oktober 2011

MelikkazMoar

Omsorgsgiver skriver:

prøvet at masserer maven og 'cykle' med hende ? nogle gange i løbet af dagen for at holde lidt gang i maven ?

prøv evt. når hun er i optrækket til at blive super sug, tage hende på armen med maven nedad på din arm, så hendes hoved er ved din albue og din håndrod 'trykker' (meget let, enlig kun holder) ved maven og 'hop' hende der? det er de fleste spædbørn tilfredse med, for det masserer også ..

det er hårdt og man må jo nogle gange prøve al muligt .. og held og lykke 

Anmeld

22. oktober 2011

Sitrani

Omsorgsgiver skriver:

Hej

Det kunne godt være luft i maven! Eller det, som nogen kalder "ulvetime". Det er når spædbørn græder om aftenen, uden at der egentlig er nogen grund (man kender den i hvert fald ikke!), og slet ikke kan finde ro. Ved ikke hvorfor, men nogle børn har bare mere tendens til, at blive kede af det ud på aftenen - måske fordi de er mere trætte og udkørte ved den tid, og der ikke rigtig er noget der dur. Lige som os andre - vi er også mere trætte om aftenen!

Du er heldig det kun er 1-1½ du skal trøste din lille pige. Min pige (som er snart 4 mdr) kunne blive ved i op til 4 timer nogle aftener. DET var hårdt! Der var bare heller intet der rigtig hjalp, men tror bare det er en periode de skal igennem.

Men held og lykke med hende

Anmeld

22. oktober 2011

Zibi_84

Præcis det samme problem som vi havde! Han tog en lur på 5 timer, og vågnede op til den helt store tude tur! SP mente også at han var alt for sulten, og vi begyndte at vække ham efter 2 timer... Det hjalp en hel del... Men der er ikke noget værre end når ens små poder græder så hjerte skærende:-(

Anmeld

22. oktober 2011

annec

Omsorgsgiver skriver:

Det samme var med Sebastian da han var 3 uger gammel, vi tog til lægen da jeg også troede han havde ondt elller noget. Havde prøvet alt.
Lægen sagde det var kollik, dagen efter kom vores SP og vi fortalte hvad der var galt. Så vejede hun ham og han havde ikke taget på. Hun sagde at han bestemt ikke troede at de var kollik, men at han skreg af sult. Så vi skulle begynde at give ham en flaske om aftenen istedet for bryst.
Siden den dag vi startede med godnat flasken har han ikke sagt et kuk

Anmeld

22. oktober 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Julle25 skriver:

Hejsa, puha det må ikk være sjovt, husker det lige så tydeligt med min den mindste... Har du hørt om hun må få lidt sukkervand eller noget kamillethe, det kan jeg huske hjalp på min datter, men kan ikk lige huske hvor gammel hun var da hun fik det...Og ellers kan det osse være hun har en masse luft i maven som måske driller hende??

Nej, det har jeg ikke. Hvad gør det? Beroliger eller? Tror også selv det er noget med maven for det lyder virkelig som om hun har ondt. Hun spjætter med arme og ben og bliver helt rød i hovedet. Hendes gråd bliver også værre og værre. I går aftes græd hun fra 18.30-20.00. Far prøvede at gå en tur med hende i barnevognen og det hjalp da også en del. Hvis hun får sådan en tur igen i aften så gør jeg det samme.

Anmeld

22. oktober 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
MelikkazMoar skriver:

prøvet at masserer maven og 'cykle' med hende ? nogle gange i løbet af dagen for at holde lidt gang i maven ?

prøv evt. når hun er i optrækket til at blive super sug, tage hende på armen med maven nedad på din arm, så hendes hoved er ved din albue og din håndrod 'trykker' (meget let, enlig kun holder) ved maven og 'hop' hende der? det er de fleste spædbørn tilfredse med, for det masserer også ..

det er hårdt og man må jo nogle gange prøve al muligt .. og held og lykke 

Hun har fint med afføring hver dag så hun kan ikke være forstoppet vil jeg jo mene. Men tak for tippet! Det vil jeg prøve næste gang (forhåbentlig bliver der ingen næste gang med skrig og skrål)

Anmeld

22. oktober 2011

VNB

Sådan en periode havde Viktor også da han var lige så gammel.. 

vi cyklede med ham, masserede maven osv osv... det hjalp nogle gange lidt, men ikke altid.. vi prøvede virkelig ALT for at hjælpe ham... jeg ændrede hvad jeg spiste fordi vi troede at et eller andet måske kunne gå i mælken og irritere på den måde. Vi prøvede at give ham mad med kortere mellemrum osv osv... intet hjalp!

Vi prøvede derefter at skifte vores D-dråber ud - og det virkede! Da han havde fået de nye D-dråber i ca 2 dage, holdte han helt op med at græde om aftenen. Han havde simpelthen haft rigtig ondt i maven af de andre D-dråber! 

De første dråber han fik var baseret på kokus olie og det kunne hans lille mave slet ikke kapere... så vi skiftede ud til "multi tabs d-dråber" som er baseret på vegatabilsk olie. 

held og lykke med det, for ja det er virkelig hjerteskærende når ens lille nye guldklump ligger der og er ked! 

Anmeld

22. oktober 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
STN skriver:

Hej

Det kunne godt være luft i maven! Eller det, som nogen kalder "ulvetime". Det er når spædbørn græder om aftenen, uden at der egentlig er nogen grund (man kender den i hvert fald ikke!), og slet ikke kan finde ro. Ved ikke hvorfor, men nogle børn har bare mere tendens til, at blive kede af det ud på aftenen - måske fordi de er mere trætte og udkørte ved den tid, og der ikke rigtig er noget der dur. Lige som os andre - vi er også mere trætte om aftenen!

Du er heldig det kun er 1-1½ du skal trøste din lille pige. Min pige (som er snart 4 mdr) kunne blive ved i op til 4 timer nogle aftener. DET var hårdt! Der var bare heller intet der rigtig hjalp, men tror bare det er en periode de skal igennem.

Men held og lykke med hende

Men jeg vil jo mene at når hun sover så godt om dagen (i flere timer af gangen) at hun så ikke burde være overtræt om aftenen?? Og kan de virkelig græde så hårdt og hjerteskærende bare af træthed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.