At blive gift mere end 1 gang..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

lycly

Tin skriver:

Lidt sjovt egenligt

Min mand og jeg mødtes da jeg var 15 år. Og blev gift da jeg var 20, efter vi havde fået vores første barn.

Vi blev gift på rådhuset Vi havde selvfølgeligt købt nyt tøj til lejligheden, men intet andet. Ingen vidste at vi blev gift, vi havde medarbejdere fra rådhuset som vidner. Vi fortalte dog familien det, til vores datters barnedåb 2 dage senere. Vi blev på daværende tidspunkt gift af praktiske grunde (selvfølgelig elskede vi hinanden, men vi havde egentligt ikke behov for at få papiret på det) Vi gjore det for at sikre vores fælles barn og hinanden hvis der skulle ske noget. Vores forlovelses  ringe blev brugt som vielses ringe, da vi ikke havde mange penge at gøre godt med. 

Nu......stadig gift og nu forældre til 5 skønne unger. Vores ældste er nu 16 år og vi har fejret et stille kobberbryllup for nogle år tilbage.....Nu føler jeg at jeg har lyst til det STORE bryllup! NU har jeg lyst til at vise verden, at vi gjore det!! Vi klarede skærene, vi holdt sammen da det var sværest, og ikke mindst....vi er ikke kun forelsket....men vi ELSKER hinanden og kan ikke undvære hinanden. Vi er hinandens bedste venner og hinandens støtter når noget går imod!

NU har jeg simpelhen den der brændene lyst for at blive kirkeligt viet.....og ikke mindst til at få de der vielses ringe som jeg ikke fik dengang. Jeg har lyst til at fejre vores kærlighed

Det bliver dog ikke i år eller i nærmest fremtid.....men brylluppet i kirken er i støbeskeen........

Hvor er det smukt altså ! I har det jeg drømmer om Egentlig er det jo en meget fornuftig rækkefølge at gøre tingene i. For nu kan I jo fejre at I rent faktisk har holdt hvad I lovede. I har jo virkelig noget at fejre med den helt store fest ! Ih, igen, det er bare så smukt. Mine forældre har været sammen i 30 år. De blev først gift efter 13 år sammen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Mum33

Det er svært at svare på, når man ikke har stået i situationen. Jeg håber selvfølgelig aldrig det bliver aktuelt, men umiddelbart tror jeg godt jeg ville kunne blive gift igen. Man mener det vel 100% "hver gang". Dog tror jeg jeg ville tone brylluppet lidt ned. Kender flere der er blevet gift 2 gange hvor det bare virker helt rigtigt i deres situation.

Dog ville jeg stoppe her  Aldrig mere end 2....

Anmeld

22. oktober 2011

fnuggi

jeg haved  samme mening da jeg blev gift første gang at han var den eneste ene og jeg ville kum giftes en gang 

men sagen blev anderledes da hen ændret sig radikalt efter et år begyndte han at banke mig og køre på mig psykisk og jeg pakket og blev skilt sage til alt og alle jeg skal aldrig giftes igen 

for to år siden giftet jeg mig igen på rådhuset efter at have været sammen med min mand i 8 år og vi købte hus og ville sikkre hinanden så blev vi gift 

Anmeld

22. oktober 2011

Maja_4000

Hvis jeg bliver gift i kirke , i hvid kjole og det hele .. Og det så ikke holder .. Så vil jeg ikke sige , at jeg ALDRIG vil giftes igen .. Men hvis jeg skulle det , blev det "bare" på rådhuset

Anmeld

22. oktober 2011

june1987

Det sker kun 1 gang i mit liv

Jeg er gift nu, og skulle det skrækelig ske, så skal jeg aldrig giftes igen

Anmeld

22. oktober 2011

M (:

LunaLykke skriver:

Hvad mener I om det ?

Min kæreste og jeg sad forleden og snakkede om "når vi engang skal giftes". Vi snakkede om hvordan vi ville holde det og vi er enige om at det skal være det helt store, i kirke, hvid kjole og det hele. Og jeg har altid vidst at det er sådan min bryllupsdag skal være. For jeg skal kun giftes 1 gang i mit liv. 

Jeg har det sådan, at jeg simpelthen vil føle mig dum at have været igennem det helt store bryllupsræs med én jeg var overbevist om var den eneste ene. Og så viser det sig at det var det slet ikke. Man møder så en ny og NU er man sikker på at han er den eneste ene. Men hvorfor skulle det være anderledes anden gang? Så skal man igennem det samme ræs igen, velvidende at man har gjort det før, og der holdt det ikke. 

For mig er løftet om at ære og elske til døden skiller, et stort løfte. Derfor gifter jeg mig først når jeg er så sikker som jeg føler at jeg kan blive. Og holder det ikke (7-9-13 for at det selvfølgelig holder) jamen så er jeg færdig med at blive gift. Kan ikke love de samme ting igen, når jeg ikke kunne overholde det første gang.

Men hvordan har I det med det? Er nogen af jer gift flere gange?

Det skal ikke være en debat om rigtig og forkert, er bare nysgerrig efter at høre forskellige meninger

Som udgangspunkt er der vel ingen der drømmer om at blive gift mere end én gang, dog vil jeg ikke "love", at jeg i tilfælde af en skilsmisse (7, 9, 13) ikke kunne blive gift igen.

Dog ville jeg ikke tage det helt store kirkebryllup med kæmpe fest anden gang - her ville det nok blive tonet lidt ned..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.