LunaLykke skriver:
Hvad mener I om det ?
Min kæreste og jeg sad forleden og snakkede om "når vi engang skal giftes". Vi snakkede om hvordan vi ville holde det og vi er enige om at det skal være det helt store, i kirke, hvid kjole og det hele. Og jeg har altid vidst at det er sådan min bryllupsdag skal være. For jeg skal kun giftes 1 gang i mit liv.
Jeg har det sådan, at jeg simpelthen vil føle mig dum at have været igennem det helt store bryllupsræs med én jeg var overbevist om var den eneste ene. Og så viser det sig at det var det slet ikke. Man møder så en ny og NU er man sikker på at han er den eneste ene. Men hvorfor skulle det være anderledes anden gang? Så skal man igennem det samme ræs igen, velvidende at man har gjort det før, og der holdt det ikke.
For mig er løftet om at ære og elske til døden skiller, et stort løfte. Derfor gifter jeg mig først når jeg er så sikker som jeg føler at jeg kan blive. Og holder det ikke (7-9-13 for at det selvfølgelig holder) jamen så er jeg færdig med at blive gift. Kan ikke love de samme ting igen, når jeg ikke kunne overholde det første gang.
Men hvordan har I det med det? Er nogen af jer gift flere gange?
Det skal ikke være en debat om rigtig og forkert, er bare nysgerrig efter at høre forskellige meninger 
Som udgangspunkt er der vel ingen der drømmer om at blive gift mere end én gang, dog vil jeg ikke "love", at jeg i tilfælde af en skilsmisse (7, 9, 13) ikke kunne blive gift igen.
Dog ville jeg ikke tage det helt store kirkebryllup med kæmpe fest anden gang - her ville det nok blive tonet lidt ned..
Anmeld