ville i føle jer snydt/overset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Anette&Sophia

- hvis i flere gange har hørt/læst om diverse udflugter og familiehygge ture din svigermor og svigerinde + børn, har været på sammen, uden at du var blevet inviteret med?

- jeg føler mig lidt overset/snydt lige nu.
muligvis jeg ikke har født endnu, men jeg kan da stadig plaske rundt i svømmehallen? ( hvilket min ryg ville blive MEGET glad for )
Min svigermor skriver højt og tydeligt om diverse udflugter hun har været på med sin anden svigerdatter og børnebørn, på facebook. - og ærlig talt. jeg er sgu lidt jaloux.

Synes det er mærkeligt de aldrig spørger om jeg vil med nogen steder hen, og hvad så når jeg har født? Vil min datter så også blive overset/snydt for en legolands tur? - det kunne jeg godt frygte. Føler det kun er dem der kan lave sådan nogle ting sammen, og at vi eller jeg, aldrig bliver inviteret med til noget.

er det bare mig der er mærkelig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

KÆMPE kram...

ikke sjovt at blive udeladt på den måde...

Måske prøve at spørge om du må komme med hvis hun skriver om det førend de tager afsted? kan være hun tænker at netop pga din graviditet du ikke har energien til deres ræsen rundt?

Anmeld

21. oktober 2011

anna-jonas

Kender alt for godt den følelse.......................har en svigermor, der gør såååååå meget forskel på hendes datter og søn (min mand), og ligeledes gør hun mega forskel på børnebørnene. Men hun er sådan set, ret psykisk defekt (et udtryk jeg har opfundet, kun til hende), så hun er næsten undskyldt.

Håber at dine egne forældre, er anderledes.

Mette

Anmeld

21. oktober 2011

Anette&Sophia

Wampires skriver:

KÆMPE kram...

ikke sjovt at blive udeladt på den måde...

Måske prøve at spørge om du må komme med hvis hun skriver om det førend de tager afsted? kan være hun tænker at netop pga din graviditet du ikke har energien til deres ræsen rundt?

tak for krammeren.

- hun plejer altid at skrive det efter. "har haft en super hyggelig dag med min svigerdatter og børnebørn i blablabla"
Synes den er lidt hårdt at læse.
men selvfølgelig har de ikke spurgt mig om jeg ville med i legoland idag, fordi jeg har 3 uger tilbage, dårlig ryg og ikke kan holde til at gå så meget rundt. men det er jo slet ikke hårdt at være i svømmehallen?

Anmeld

21. oktober 2011

Anette&Sophia

anna-jonas skriver:

Kender alt for godt den følelse.......................har en svigermor, der gør såååååå meget forskel på hendes datter og søn (min mand), og ligeledes gør hun mega forskel på børnebørnene. Men hun er sådan set, ret psykisk defekt (et udtryk jeg har opfundet, kun til hende), så hun er næsten undskyldt.

Håber at dine egne forældre, er anderledes.

Mette

ej, sorry, men det er altså bare ikke iorden!
tror jeg bliver så indebrændt hvis der bliver lavet forskel på Sophia ( vores kommende datter ) og så hendes to andre børnebørn.
En farmor skal forkæle alle ligemeget, sådan har jeg det ihvert fald.
Ellers vil den kommende mormor forkæle sin lille prinsesse rigtig meget, og tage os med alle mulige sjove steder hen og lave en masse. & brokker min svigermor sig, vil hun bare få af vide at hun jo bare kan invitere os med istedet for at alt kun skal handle om de andre.
Ved allerede nu at der er blevet gjort rigtig meget forskel på fra da min svigerinde var gravid og til min graviditet, hun fik i hoved og røv af alt muligt. - Her har svigermor bare samlet min kærestes gamle bamser sammen. det er da også sødt, men der er en lille forskel på at gå på loftet og til at gå ud og købe babydyner, tøj osv.

Anmeld

21. oktober 2011

Henriette Aaby

Hej

Det er jo aldrig rart at føle sig tilsidesat.

Jeg tænkte også på om du så ikke kunne spørge om du ikke kunne deltage næste gang, for det kunne jo være super hyggelig.

Det kunne jo være at de tænkte at du jo er tæt på fødsel og ikke har overskud til at komme afsted. De ved det jo ikke før du fortæller dem det

Hos os er det sådan (men det er kun en fornemmelse jeg har) at min svigermor og svigerinde oftet skriver sms'er og har telefonsamtaler sammen. Min svorger og svigerinde er ofte på besøg hos svigermekanikke end vi er.

Men det skyldes ikke at mine svigerforældre ikke har lyst til vores selvskab. De andre bor bare tættere på, og har tit brug for hjælp til deres dyr.

Min datter og når den bette komme kunne ikke få bedre bedsteforældre. Og jeg er aldrig bekymret for fremtiden når min svoger og svigerinde får børn. Der vil altid være plads til et hvert barnebarn.

Beklager hvis det virker lidt rodet. Synes bare det er ærgeligt hvis i går meget fejl af hinanden.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

21. oktober 2011

Anette&Sophia

Henriette Aaby skriver:

Hej

Det er jo aldrig rart at føle sig tilsidesat.

Jeg tænkte også på om du så ikke kunne spørge om du ikke kunne deltage næste gang, for det kunne jo være super hyggelig.

Det kunne jo være at de tænkte at du jo er tæt på fødsel og ikke har overskud til at komme afsted. De ved det jo ikke før du fortæller dem det

Hos os er det sådan (men det er kun en fornemmelse jeg har) at min svigermor og svigerinde oftet skriver sms'er og har telefonsamtaler sammen. Min svorger og svigerinde er ofte på besøg hos svigermekanikke end vi er.

Men det skyldes ikke at mine svigerforældre ikke har lyst til vores selvskab. De andre bor bare tættere på, og har tit brug for hjælp til deres dyr.

Min datter og når den bette komme kunne ikke få bedre bedsteforældre. Og jeg er aldrig bekymret for fremtiden når min svoger og svigerinde får børn. Der vil altid være plads til et hvert barnebarn.

Beklager hvis det virker lidt rodet. Synes bare det er ærgeligt hvis i går meget fejl af hinanden.

Mange hilsner

Henriette

det kan godt være at det er pga at vi er tæt på termin nu, men det har bare altid været sådan. de har bare altid rendt i rumpen af hinanden. hvis man kan sige det sådan. hehe.

jeg er bare begyndt at tvivle lidt på om det hele bliver lige fordelt. hun har ihvert fald lidt en specielt måde at "kører" tingene på.

holdte barselsfest den anden dag, hvor jeg også havde inviteret både min svigermor og svigerinde med. ( min svigerinde kunne så ikke komme pga arbejde ) men min svigermor kom. hun sagde hej til alle andre end mig, hun gik egentlig bare lige forbi mig. og så tænker jeg, øøøh what? hvad har jeg gjort galt?

Anmeld

21. oktober 2011

NinaNymannMadsen

kender det alt for godt. det er så ikk kun min svigermor men også min svigerinde og svoger der er sådan.

det er tit sådan at vi skal invitere os selv når vi høre om at de skal et eller andet.
de taler åbentlyst om det når vi er sammen med dem, og skriver om det på facebook også.

min svigerinde er alene mor til 3 og min svoger har ingen børn deet er kun ham og kæresten.

min svoger og hans kæreste holder tit fest eller sådan noget, og vi bliver aldrig inviteret.
min svigerinde og svoger og kæresten har fredags hygge hver fredag hvor de skiftes til at lave mad, vi er blevet inviteret 2 gange hvor vi selv har inviteret os med til det.

så kender din situation.

min svigermor vil heller ikke passe vores den ældste hun har passet hende 2 gange men hun passer min svigerindes børn mindst en gang om måneden..

Anmeld

21. oktober 2011

Henriette Aaby

anetteb skriver:

det kan godt være at det er pga at vi er tæt på termin nu, men det har bare altid været sådan. de har bare altid rendt i rumpen af hinanden. hvis man kan sige det sådan. hehe.

jeg er bare begyndt at tvivle lidt på om det hele bliver lige fordelt. hun har ihvert fald lidt en specielt måde at "kører" tingene på.

holdte barselsfest den anden dag, hvor jeg også havde inviteret både min svigermor og svigerinde med. ( min svigerinde kunne så ikke komme pga arbejde ) men min svigermor kom. hun sagde hej til alle andre end mig, hun gik egentlig bare lige forbi mig. og så tænker jeg, øøøh what? hvad har jeg gjort galt?

Ej det var s.. da også dårlig stil! Så kan jeg godt forstå du føler dig overset

Så tænker jeg at du skal gøre op med dig selv om det er kampen værd?

Men jeg tror nok svigermor kan blive en god farmor alligevel

Jeg krydser i hvert fald finger

Anmeld

21. oktober 2011

Kofoed.

Henriette Aaby skriver:

Ej det var s.. da også dårlig stil! Så kan jeg godt forstå du føler dig overset

Så tænker jeg at du skal gøre op med dig selv om det er kampen værd?

Men jeg tror nok svigermor kan blive en god farmor alligevel

Jeg krydser i hvert fald finger

Det værste er næsten, at jeg står ved siden af anette til barselsfesten og højlydt faktisk kommentere det (i sjov), men alligevel går hun bare videre.

Anette mus, håber i finder ud af det snart, det bliver nok en svær samtale, men den er nødvendig for i kan få det bedre.
Har i forresten snakket med hende om barnedåben?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.